de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Ik voel me na het weekend wel een klein beetje bedonderd door Assan. Met name door de ontvangers met lange antenne!
Met de nodige zorgvuldigheid heb ik altijd de twee antennes volgens schoolvoorbeeld geplaatst. Ééntje horizontaal, en ééntje verticaal, ver uit elkaar, en zo geplaatst dat er vanuit elke hoek nog minimaal één antenne in het zicht is.
Ik was volledig verbaasd toen Wiebbe me Zondag liet zien dat één van de antennes een domme dummy is. Van die antenne zitten zowel de buitenkant als binnenkant van de coax simpel aan de massa gesoldeerd, verder ook nergens op aangesloten o.i.d.
Neemt niet weg dat het vertrouwen minder is, en waarschijnlijk gaan ze nu ook nog in de autootjes ;) .

Greetz, Aldert
 
Het zou best eens kunnen zijn dat je dan iets te kort door de bocht oordeelt. Dat die hele antenne aan de massa zit, wil niet perse zeggen dat ie geen functie heeft..
 
Het zou best eens kunnen zijn dat je dan iets te kort door de bocht oordeelt. Dat die hele antenne aan de massa zit, wil niet perse zeggen dat ie geen functie heeft..
Als dat al zo is hadden ze geen coax hoeven gebruiken.
en je servos doen het zelfde werk al ,maar dat is alleen op 27 35/40 belangrijk .
op 2,4 met een echte 1/4 golf antenne boeit dat volgens mij niet meer .
groeten wiebe.
 
Ik denk dat je per ongeluk de verkeerde module uitgezocht hebt..

Geen verkeerde module: de JR. Een andere vliegvriend heeft ook die module in zijn MC24, heeft ook een stuk moeten verwijderen en vliegt er zonder problemen mee.
Heel eigenaardig dat ik op dit draadje meestal over Futaba hoor spreken en heel weinig over Graupner en zeker over de MC24. Ook bij ASSAN wordt over MC24 met geen woord gerept!
Heb vandaag gevlogen met de "aangepaste" en dit zonder problemen.
 
Ik voel me na het weekend wel een klein beetje bedonderd door Assan. Met name door de ontvangers met lange antenne!
Met de nodige zorgvuldigheid heb ik altijd de twee antennes volgens schoolvoorbeeld geplaatst. Ééntje horizontaal, en ééntje verticaal, ver uit elkaar, en zo geplaatst dat er vanuit elke hoek nog minimaal één antenne in het zicht is.
Ik was volledig verbaasd toen Wiebbe me Zondag liet zien dat één van de antennes een domme dummy is. Van die antenne zitten zowel de buitenkant als binnenkant van de coax simpel aan de massa gesoldeerd, verder ook nergens op aangesloten o.i.d.
Neemt niet weg dat het vertrouwen minder is, en waarschijnlijk gaan ze nu ook nog in de autootjes ;) .

Greetz, Aldert

1 of 16 antennes, het werkt toch prima ?
 
Waarom zou die draad er dan zitten ? dat het een coax is kan nog een cosmetische reden hebben, maar dat hij daar voor jan doedel zit lijkt mij ook sterk !
 
Als hij er puur voor jan doedel zat hadden ze 'm ook niet aan de massa hoeven solderen...
 
Het zou me niets verbazen als ze 2 wouden hebben omdat de rest dat ook had maar ze de techniek niet konden / wouden ombouwen naar dual en dus maar een dummy erop hebben gesoldeerd. Een extra massa lijn is onzin helemaal met coax. Als het zou moeten helpen met de polarisatie dan was de plaatsing heeeel wat kritischer.

Ik zou zeggen knip hem eraf en test het verschil in bereik eens :)
 
Ik zou zeggen knip hem eraf en test het verschil in bereik eens :)

Iemand heeft dat al gedaan, ik meen 'n Engelsman, weet niet zeker.

Conclusie: de dummy antenne kan er af, dat maakt niks uit.

Hij heeft een website gemaakt met de meetresultaten.

Even browsen en het moet te vinden zijn, ik heb nu ff geen zin om 't op te zoeken.
 
Ik voel me na het weekend wel een klein beetje bedonderd door Assan. Met name door de ontvangers met lange antenne!
Met de nodige zorgvuldigheid heb ik altijd de twee antennes volgens schoolvoorbeeld geplaatst. Ééntje horizontaal, en ééntje verticaal, ver uit elkaar, en zo geplaatst dat er vanuit elke hoek nog minimaal één antenne in het zicht is.
Ik was volledig verbaasd toen Wiebbe me Zondag liet zien dat één van de antennes een domme dummy is. Van die antenne zitten zowel de buitenkant als binnenkant van de coax simpel aan de massa gesoldeerd, verder ook nergens op aangesloten o.i.d.
Neemt niet weg dat het vertrouwen minder is, en waarschijnlijk gaan ze nu ook nog in de autootjes ;) .
Weet je dat heel zeker, heb je niet toevallig te maken met een multilayer printje?
 
Ach de klant moet immers krijgen wat hij vraagt. Wil hij twee antennes dan krijgt hij twee antennes.
 
Weet je dat heel zeker, heb je niet toevallig te maken met een multilayer printje?

Ja.

Met een multimeter kun je het eenvoudig doormeten, gewoon de ontvanger aansluiten op een accu en inschakelen, het is met de multimeter eenvoudig aan te tonen dat de ene antenne aan massa is aangesloten.
 
Josje,

De module is dus passend te maken in een MC-24?
Op de Hobbycity site zag ik onder de JR module expliciet staan: Not for MC24.
Goed te horen dat je het zo makkelijk aan kunt passen.
Hoe doe je dat met de antenne? In plaats van de 35mc antenne of een eigen plekje?
Ik zou graag door alleen de module te wisselen terug naar 35mhz willen kunnen, is dat mogelijk?

Groet,
Gerben
 
Josje,

De module is dus passend te maken in een MC-24?
Op de Hobbycity site zag ik onder de JR module expliciet staan: Not for MC24.
Goed te horen dat je het zo makkelijk aan kunt passen.
Hoe doe je dat met de antenne? In plaats van de 35mc antenne of een eigen plekje?
Ik zou graag door alleen de module te wisselen terug naar 35mhz willen kunnen, is dat mogelijk?

Groet,
Gerben

Mijn eerste ASSAN-module paste perfecht op de plaats van de gewone module, je moet enkel een rond gat maken in het deksel voor de korte antenne. De antenne komt daaruit en kan blijven staan om in de koffer te transporteren. Als je weer op 35 mHz wil gaan moet je enkel de module verwisselen.
Bij mijn tweede module was die uitsparing er niet om contact te geven. Een beetje zaagwerk en deze module past ook perfect.
Als je wil post ik een paar foto's.

Jos
 
Back
Top