@Peterjan.
Klopt helemaal, echter was het niet verantwoord om dit op een maiden te gaan forceren.
Gewoon weer proberen als de wind in het verlengde staat en als die P80 op 125K staat, no problem dan.
Het veld was behoorlijk nat van de afgelopen dagen wat zeker de helft aan rolweerstand vermeerderd had, en minstens 1 kilo verlies door de broekpijp, je neemt dan net effe te veel risico als toch gaat forceren.
Wil die F15 van Berto wel mooi vliegend in de lucht filmen.
Dat met die F18 viel tegen ja, had niet verwacht dat er zoveel nat gras opgezogen zou worden, hadden eerst wat pittige snelheid runs gedaan en na de 2e run was het vermogen zo goed als weg, direct de motor gestopt en gaan checken wat er aan de hand was, nou daar waren we zo achter, het neuswiel schept als het ware de troep op de baan hapklaar aan door de inlets, FOD zat zo goed als compleet dicht, gelukkig, als dit allemaal door de motor was gegaan was het niet goed gegaan met de P160er, kero vindt tie fijn maar gras lust die echt niet, zal zeker een stuk schelen als het gras droog is en het afgemaaide gras eraf gewaaid is.
Als ik de 1e keer vol pot en up had gegeven, had de F18 gewoon gehangen, maar ja op zo'n maiden doe je het wat rustiger aan zeker met een kist van een ander.
Als pleister op de wonde Berto en Leon maar lekker laten kachelen met m'n ouwe trouwe XL Velox, waren ze in ieder niet helemaal voor niets naar de zee gereden.
PS Berto heeft de 150e met de Velox gemaakt en Leon de 151e, daarna met Gerald nog 3 vluchten samen gemaakt, beetje bij elkaar weggehangen zoals op de plaatjes te zien is.
THX voor de kero Berto en Gerald, zal volgende keer m'n 25 liter kan wel weer menemen.
Bas, jij nog hartelijk bedankt dat je de moeite hebt genomen op wat plaatjes te schieten en te plaatsen.
Groet Ger.