Traxxas SLASH topic

bestaat er een soort lipo startsetje? met lipo batterij lader wat precies op de slash past? en waar kan je dat kopen?
 
Turnigy 5000 mah 2 of 3s lipo's

Accucell 50 lader

5 ampere 12 volt laptop voeding

Allemaal tekoop op hobby city, voor minder als 100 euro heb je 2 2s lipo's, lader en voeding ;)
 
hangt er vanaf wat je gebruikt maar die turnies worden gelevert met goudkontacten uit me hoofd maar dat soldeer werk is geen probleem...

een hint koop gewoon een keer een GOEDE soldeerbout 30+watt en 37/63 soldeer (de laatste kan je op ebay goedkoop kopen bij "isolder") en ff op het youtube channal van squirrelod kijken hij heeft practijk demo's voor deans en traxxas en de meeste andere pluggen iirc...
 
Vering achter

Ik ben redelijk nieuw met de Slash. Ik heb er een aantal keren mee gereden (off road en on road), met veel plezier.
Nu zit ik met een vraag. De achterkant van de slash zit erg laag bij de grond, terwijl ik er brede opvullers aan de bovenkant van de schokbrekers zit en er weinig gewicht in zit (even zonder accus etc.)
Ik heb een youtube filmpje geladen om een beeld te geven. (zie [URL="
- Slash vering achter.avi[/URL]).
Heb ik sterkere veren nodig, en als dat zo is, welke? Of moet ik de schokbrekers uit elkaar halen om nieuwe olie er in te stoppen? In andere woorden, hoe krijg ik de achterkant weer een beetje omhoog.
Want als ik snel wegrij, komt de achterkant op de grond (zie wheelies [URL="
- Slash Wheelies02[/URL]). Ik weet dat dat waarschijnlijk altijd zal gebeuren, maar ik heb wel ERG veel beschadiging daar (zelfs met hulp van een eigen gemaakte wheeliebar).
Ik ben dankbaar voor alle hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het stukje waarmee de piston rod aan de draagarm vastzit vervangen door een langere van tamiya
 
Laatst bewerkt:
Ik ben redelijk nieuw met de Slash. Ik heb er een aantal keren mee gereden (off road en on road), met veel plezier.
Nu zit ik met een vraag. De achterkant van de slash zit erg laag bij de grond, terwijl ik er brede opvullers aan de bovenkant van de schokbrekers zit en er weinig gewicht in zit (even zonder accus etc.)
Ik heb een youtube filmpje geladen om een beeld te geven. (zie [URL="
- Slash vering achter.avi[/URL]).
Heb ik sterkere veren nodig, en als dat zo is, welke? Of moet ik de schokbrekers uit elkaar halen om nieuwe olie er in te stoppen? In andere woorden, hoe krijg ik de achterkant weer een beetje omhoog.
Want als ik snel wegrij, komt de achterkant op de grond (zie wheelies [URL="
- Slash Wheelies02[/URL]). Ik weet dat dat waarschijnlijk altijd zal gebeuren, maar ik heb wel ERG veel beschadiging daar (zelfs met hulp van een eigen gemaakte wheeliebar).
Ik ben dankbaar voor alle hulp.

Als je de achterkant hoger legt, zal de wagen nog sneller wheelies maken.
anyways, wat je kunt doen is gewoon nog een paar clips bij op de schokbrekers doen. (die kun je gewoon stapelen)
alleen, als ik vragen mag, wat voor brushless setje gebruik je? (gewoon de velineon 'vxl' set, tocht?) en wat voor vertanding heb je in gebruik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Newbe Alert

Hallo,

Ik kijk al een tijdje mee op het forum, tijdje weggeweest, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om een rc auto te komen,
De bedoeling is om lichte zandweggetjes, gravel en onroad te gaan rijden.
Mijn keuze is gevallen op de Slash 1/10th Scale 2WD Short Course Race truck RTR en ben van plan om hem te kopen bij ::RC-Central Online shop::.


Nu ben ik echt helemaal nieuw in deze wereld van rc-racing, en dan hoor ik dat je nog een accu en lader erbij moet kopen.
Wat ik begrepen was dat RTR betekende dat je direct kon rijden wanneer je je model ontvangt.

Hoe lang kan je rijden met zo'n accu
of kan ik beter gelijk andere accu's en een lader kopen?

Ik lees nu ook net dat de achterkant vrij zacht is en kan beschadigen, hoe los je dat op, want dat lijkt me zonde.
Niet dat ik verwacht de auto krassloos te houden.

Alvast bedankt
 
Als je de achterkant hoger legt, zal de wagen nog sneller wheelies maken.
anyways, wat je kunt doen is gewoon nog een paar clips bij op de schokbrekers doen. (die kun je gewoon stapelen)
Ik gebruik nu een spacer (clip) van 7 mm. Moet het dan nóg meer worden?
alleen, als ik vragen mag, wat voor brushless setje gebruik je? (gewoon de velineon 'vxl' set, tocht?)
Dat klopt, met V-maxx lipo 2/5000 7,4v, bevalt uitstekend.:thumbsup:
en wat voor vertanding heb je in gebruik?
Een vertanding van 18/86.


ik heb het stukje waarmee de piston rod aan de draagarm vastzit vervangen door een langere van tamiya
Watte? Stukje van de Pistonrod? :confused: Draagarm weet ik.:D
 
hmm, dan zal het er wel aan liggen dat de accu een stuk lichter is dan die die ik gebruik. heb zelf ook een vxl setje en de 18/86 vertanding. gebruik echter een 5000mAh 3S Lipo in m'n Slash.

Ik zou tegen de wheelies in ieder geval de accu zo ver mogenlijk naar voren plaatsen. (als je op straat gaat rijden) bij off-road zul je geen last hebben van de wheelies.
over die spacers, ik zou er nog 1 van 4mm tussen drukken (of 5), heb zelf ook 2 vrij dikke spacers achter tussen de veren zitten, mja, m'n accu zal ook zwaarder zijn)

ps: de piston rod, is de zuigerstang van je schokbreker. er zit zo'n plasticen oog op gedraait welke aan de draagarm zit. tamiya heeft hier langere versies van.
ben er zelf alleen neit echt een fan van, heb liever dat de achterste skidplate op de grond slaat, als dat de schokbreker tot het eind ingedrukt word.
 
Ik zou tegen de wheelies in ieder geval de accu zo ver mogenlijk naar voren plaatsen. (als je op straat gaat rijden) bij off-road zul je geen last hebben van de wheelies.
Ik heb de accu nu achterin geplaatst. Zal proberen met het naar voren.

over die spacers, ik zou er nog 1 van 4mm tussen drukken (of 5), heb zelf ook 2 vrij dikke spacers achter tussen de veren zitten, mja, m'n accu zal ook zwaarder zijn)
Ga dat ook proberen. Maar zijn er extra zware veren te krijgen, of is dat geen goed idee?

ps: de piston rod, is de zuigerstang van je schokbreker. er zit zo'n plasticen oog op gedraait welke aan de draagarm zit. tamiya heeft hier langere versies van.
ben er zelf alleen neit echt een fan van, heb liever dat de achterste skidplate op de grond slaat, als dat de schokbreker tot het eind ingedrukt word.

Okay, weet ik dat ook al weer.Ik wil een extra beschermplaatje over de achterste skidplaat maken. Dat bespaart misschien een bult beschadiging.
 
ik zou het gewoon zo laten om eerlijk te zijn (allen die clips er tussen doen)
De skidplate is gemaakt om de gront te raken, als je doorslaat op de vering, of er een steen onder komt of iets dergelijks.
Ik zou me niet druk gaan maken om krassen op de skidplate in ieder geval. :) (anders had je beter een straatauto kunnen nemen. :D )

van de andere kant, een beetje rond experimenteren is altijd leuk. dus als je iets maakt, laat het zien op het forum. (goede ideeen zijn altijd welkom! )
 
Misschien is het een idee als de newbies even een pagina of 20-30 teruglezen. Meestal zijn de bekende vragen al beantwoordt:
-hoe verhoog of verlaag ik m'n Slash?
-welke accu moet ik gebruiken?
-hoe hard gaat ie
-waar te koop
etc etc

Toen ik hier nog niet zolang geleden kwam heb ik netjes alle 100 pagina's doorgelezen. Ik zie nu vaak vragen terugkomen die net 2 pagina's geleden aan bod zijn geweest. Ik geloof ook dat ik alles wat ik destijds niet heb kunnen vinden en dus zelf heb ontdekt inmiddels ook wel gepost heb dus...
Kom mensen, beetje moeite doen...
Want zo wordt het een beetje een herhaling van wat geweest is..
 
@borntobewild;
Mijn keuze is gevallen op de Slash 1/10th Scale 2WD Short Course Race truck RTR en ben van plan om hem te kopen bij ::RC-Central Online shop::.
Goede keuze, zowel de auto als de winkel

kan ik beter gelijk andere accu's en een lader kopen?
Eén accu is geen accu. Zou meteen een 2e of derde accu erbij kopen.
Als je motor met koolborstel (brushed) neemt, gaat het nog wel met Nimh, neem je de brushless versie (VXL) zou ik toch serieus overwegen meteen naar lipo's over te gaan. Lipo's en brushed motoren heb ik slechte ervaringen mee.

Ik lees nu ook net dat de achterkant vrij zacht is en kan beschadigen, hoe los je dat op, want dat lijkt me zonde.
Niet dat ik verwacht de auto krassloos te houden.
Off-road auto zonder krassen = misbruik. Zou eerder wat spares op voorraad nemen, om te kunnen vervangen als er een "inschattings foutje" is gemaakt.
 
Back
Top