Vraagjes over het Diff en meer

  • Topicstarter Topicstarter Daffyeend
  • Startdatum Startdatum
Midden zou ik beginnen met 10.000 en dan naarmate de skills vorderen proberen terug te brengen naar b.v. de 5.000 .

Ook speelt bij de keuze voor je olie de ondergrond een grote rol , hoe meer grip je hebt hoe dunner je kan/gaat. Bij minder grip zoals b.v. op zand ga je juist dikker om zoveel mogelijk je 4wd te behouden , als je dunne olie blijft rijden wordt door de gewichtsverschuiving de aandrijving naar de voorkant geleid omdat er daar minder druk op de wielen staat als achter en ze (zeker op zand) dus makkelijker spinnen.

Matthijs rijdt op banen met kunstgras wat echt meegggaaa grip geeft en probeert dus zo licht/dun mogelijk met z'n middendiff te gaan omdat de voorwielen daar ook veel meer grip op hebben en je bij dunnere olie (tot op zekere hoogte) meer stuur krijgt ;)

nop, zeker bij veel grip probeer je zo dik mogelijk te gaan. Op sommige banen rijden we met 20.000 in voor en midden, en 10.000 achter. Juist als je veel grip hebt wil je de aandrijving over alle wielen lekker gelijk hebben, dus zo weinig mogelijk slip. Als je op een gladde / los zand gaat rijden met 10.000 in je middendiff krijg je een erg zenuwachtige auto. Hij gaat dan de voor- en achterwielaandrijving dezelfde hoeveelheid power geven waardoor die achter snel uit wil breken.

Maar goed, met 5.000 voor, 7.000 midden en 1.000 achter gaat het echt wel lukken, succes!
 
nop, zeker bij veel grip probeer je zo dik mogelijk te gaan. Op sommige banen rijden we met 20.000 in voor en midden, en 10.000 achter. Juist als je veel grip hebt wil je de aandrijving over alle wielen lekker gelijk hebben, dus zo weinig mogelijk slip. Als je op een gladde / los zand gaat rijden met 10.000 in je middendiff krijg je een erg zenuwachtige auto. Hij gaat dan de voor- en achterwielaandrijving dezelfde hoeveelheid power geven waardoor die achter snel uit wil breken.

Maar goed, met 5.000 voor, 7.000 midden en 1.000 achter gaat het echt wel lukken, succes!

Ben benieuwt :mrgreen:
 
Heb dus mijn lagertjes ff in de diesel geflikkerd, 18 uur laten staan, en eruit gehaald schoon gemaakt met Tandenborstel, maar toen knarste hij nog harder als eerst xD, nu was ik dus een beetje het forum aan het afzoeken en las ik dat je de kogels van het lager ook bloot kon legen, maar hoe dat precies moet kon ik niet vinden.

ik heb lagers met aan beide kanten een metalen afdichting, althans het lijkt op metaal.

KYOSHO -

Om deze lagers gaat het.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen ;)
 
Je kan ook een plastic flesje diesel nemen , lagers erin en dan een tijdje schudden... Op die manier spoel je de troep eruit ;)

Met alleen laten staan krijg je het niet tussen de kogels vandaan.

Je zal verbaasd staan van wat eruit komt zetten....
 
tja geef je een goede tip en dan doen ze er nix mee.

......., de een zegt WD40 is rommel de ander zweert erbij, en ik had toch diesel olie gehaalt voor mn motor blok.

Maar ik ga dat "Shaken" ff proberen ;)

PS: deed u dat chassis nog weg?
 
Je kan ook een plastic flesje diesel nemen , lagers erin en dan een tijdje schudden... Op die manier spoel je de troep eruit ;)

Met alleen laten staan krijg je het niet tussen de kogels vandaan.

Je zal verbaasd staan van wat eruit komt zetten....

Hartstikke bedankt, heb het geprobeert, in een potje 3x de diesel olie vervangen de 3e keer bleef ie mooi schoon!

Snel ingespoten met Siliconen olie, nu even in laten trekken en ze zijn schoon!

Geen geknars meer, TOP! :thumbsup:
 
It's sooooo simpel ....

Zoals ik al zei , je staat versteld van wat eruit komt ;)

Door de boel in beweging te brengen spoel je de binnenkant (rond de kogels) ook schoon , met alleen weken (laten staan) los je alleen maar de olie/het vet op wat er in de lagers zit maar spoel je het er niet uit.

Met als gevolg lagers die alleen maar harder kraken :rolling:
 
Oke, even naar modelbouw winkel gegaan, en die zeiden dus dat die motorsteuntjes niet passen.
Dus toch maar zelf eentje frezen.

Ik zat dus te denken om het als een Geheel te frezen
Dus overal bij metaal bedrijven geweest of ze een stuk aluminium hebben, nergens aan te komen, althans niet die dikte. ( Onderaan post, staan gegevens ) Zat dus te denken om RVS of gewoon Staal/ijzer te nemen, maar denk dat dit veels te zwaar is.

Kan ik aluminium toevallig niet ergens op internet bestellen, Of weet er iemand in de omgeving Cuijk,Nijmegen een zaak te zitten waar ze dit wel hebben?

dcirz6a.jpg


Zo iets moet het dus worden ( stippel lijntjes zijn de plekken waar draad komt ) Iemand nog wat tips voor dat ik er aan begin, moet ik natuurlijk wel het materiaal hebben :rolleyes:
 
Zie dat je het in één geheel wil hebben... maar waarom haal je et midden stuk niet weg? Was bij mijn Force motor ook gewoon standaard zo die motorsteunen.. dus zo [] []

Conrad had wel wat.. maar weet niet of het precies is wat je zoekt....
 
Laatst bewerkt:
Dan kom ik niet weg met de gaten in het chassis, in het middelste stuk boor ik gaten tap ik draad, en schroef hem daarop vast.
 
Ben bang dat het met die nog niet gaat...
Omdat de eerste motor geen motorsteuntjes had, maar er zeg maar draad was getapt in het Karter

http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2009/05/kyoinferno7-5sports4-5.jpg

Zoals je daar ziet dus.
de steuntjes op mijn motor nu zijn veel breder, vandaar dus dat midden stuk.

IF-146B

Misschien dat steuntjes dat jij bedoeld, bedoeld is voor de groten gaten.. maar ik wil die gok niet wagen.. als ik nou afmetingen had.. :???:
 
Ik heb laatst via marktplaats een blok aluminium gekocht, 7075 T6 legering, dus het goede spul. Prijs viel me ontzettend mee, dus misschien dat je daar iets kan vinden.

Maar het lijkt me dat er gewoon motorsteunen te krijgen zijn?. De gaatjes zitten al in het chassis.
 
De link die ik gaf is idd voor die andere gaten , de gaten die het standaard blokje gebruikt zijn alleen maar te gebruiken met de standaard motor.

Als je het op gaat hogen met zo'n blok kom je bijna zeker in de knoei met de rest...
 
De link die ik gaf is idd voor die andere gaten , de gaten die het standaard blokje gebruikt zijn alleen maar te gebruiken met de standaard motor.

Als je het op gaat hogen met zo'n blok kom je bijna zeker in de knoei met de rest...

Het word niet hoger, die hoogte blijft het zelfde als bij de andere steuntjes.
Ik koop idd wel liever een kant en klare motor steun.

Maar wil zeker weten dat hij past niet dat ik dalijk spul hier heb staan wat niet past.. snappie?
 
Dit staat in de beschrijving :

RMV 2-Piece engine mount for Kyosho mp7.5/777 tu9150
used by Daniel Reckward

;)

Dat had ik ook al gelezen. ;)

zijn helaas geen afmetingen :P

mja zouden die steuntje bijv: te laag zijn kan ik er altijd nog een aluminium stripje tussen leggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He, zomaar een idee hoor, maar je zou natuurlijk even contact kunnen opnemen met de verkoper (of een andere winkel) om te vragen of het past en zo nee, of er een standaard oplossing voor bestaat. Of zeg ik nou iets heel geks :confused:
 
Back
Top