Midden zou ik beginnen met 10.000 en dan naarmate de skills vorderen proberen terug te brengen naar b.v. de 5.000 .
Ook speelt bij de keuze voor je olie de ondergrond een grote rol , hoe meer grip je hebt hoe dunner je kan/gaat. Bij minder grip zoals b.v. op zand ga je juist dikker om zoveel mogelijk je 4wd te behouden , als je dunne olie blijft rijden wordt door de gewichtsverschuiving de aandrijving naar de voorkant geleid omdat er daar minder druk op de wielen staat als achter en ze (zeker op zand) dus makkelijker spinnen.
Matthijs rijdt op banen met kunstgras wat echt meegggaaa grip geeft en probeert dus zo licht/dun mogelijk met z'n middendiff te gaan omdat de voorwielen daar ook veel meer grip op hebben en je bij dunnere olie (tot op zekere hoogte) meer stuur krijgt![]()
nop, zeker bij veel grip probeer je zo dik mogelijk te gaan. Op sommige banen rijden we met 20.000 in voor en midden, en 10.000 achter. Juist als je veel grip hebt wil je de aandrijving over alle wielen lekker gelijk hebben, dus zo weinig mogelijk slip. Als je op een gladde / los zand gaat rijden met 10.000 in je middendiff krijg je een erg zenuwachtige auto. Hij gaat dan de voor- en achterwielaandrijving dezelfde hoeveelheid power geven waardoor die achter snel uit wil breken.
Maar goed, met 5.000 voor, 7.000 midden en 1.000 achter gaat het echt wel lukken, succes!