De nieuwe Formost

tj regeling

Hoi Gerritjan ,lekker opgeschoten.en de turbine loopt nog mooi op je nieuwe lagers dus dat is mooi goedkoop je turbines testen.
verder hoop ik dat de tj regeling is te gebruiken.
verder ziet het er weer puik uit ,gewoon doorgaan dat doen wij ook .
binnen kort ook maar weer eens afspreken voor de nieuwe te testen,is deze beter dan kun je mischien beter ook een nieuwe bestellen.
De toestellen staan nu in de winterstalling dus wil wel weer eens gaan ...brullen met die spullen.
groetjes Rene.

de orbit regeling voldeed het beste maar die is helaas niet meer.
De tj regeling start netjes hij gaat over zijn ingestelde toeren tal heen de regeling stop dan de motor.
Ingestelde toeren tal bv 110k loopt de motor naar toe en na een 15 sec > staat hij op 115k en slaat af. pomp kan ik iets knijpen of minder cellen of pomp met minder opbrengst en anders een andere ecu.
 
Laatst bewerkt:
Kan het niet zijn dat de ecu nog moet wennen? Kan je hem niet compleet resetten zodat hij opnieuw gaat inleren?
 
ecu

De maximale pomp spanning kun je in geven 2.5 fabieks instelling staat op 1.8 misschien nog te hoog hoe lager de max spanning hoe kleiner regel gebied bij 5k te hoog schakeld de pomp uit. misschien is 1 stapje ecu meer als 5k

minimum spanning 0.3 max 1.8 --- 1.5v om te regelen 80k dus 0.1 volt regeld 5.3k

het kan zijn dat dit iets te veel is. de regeling stuurt de pomp spanning op tot het maximum toerental stel je de maximum pomp spanning lager in ---- steld de regeling dit bij tot het maximale toeren tal is berijkt.

Op 4 cellen werkt de regeling ook nog, kijken wat hij hier op doet . nu heb ik 7 cellen
 
Laatst bewerkt:
achterkant formost

full


ik heb de achter kant formost wat aan gepast .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ecu

Heb ik toch maar een nieuwe auto fadec 6 gekocht .
Ja daar was ik wel ik erg blij mee.
Ik baal ik heb er een probleem mee
Motor start prima op naar 32k geef ik vol gas loopt de pw langsaam op 95 k haalt hij na een minuut ongeveer.
puls is oke zender goed ingesteld
motor is niet te heet .
acceleratie op 1 gezet
pomp limit op max
toeren uit lezing stabiel
pomp is een hausl dus oke. bij testen met ecu pompt hij goed
Martin gevraagd


ik weet het niet meer............... heb ik weer .
 
Moet de fadec nog leren? De eerste paar keer kan hij heeeeeel traag zijn omdat de fadec de pomp nog niet kent. Probeer eens wat runs en laat de motor op verschillende toerentallen draaien voor 10 sec. Daarna moet hij sneller worden.

Ik heb in mijn formost nu ook een 66mm motor gezet. Gaat ook 7 - 7,5kg duwen. Ben benieuwd :)
 
ecu

Moet de fadec nog leren? De eerste paar keer kan hij heeeeeel traag zijn omdat de fadec de pomp nog niet kent. Probeer eens wat runs en laat de motor op verschillende toerentallen draaien voor 10 sec. Daarna moet hij sneller worden.

Ik heb in mijn formost nu ook een 66mm motor gezet. Gaat ook 7 - 7,5kg duwen. Ben benieuwd :)


Heb ik ook al geprobeerd Herman ik wacht op andwoord van Gaspar.
7 a 7.5 dat gaat wel lekker.
Hou Hem heel vleugel sterk genoeg??
gr Gerrit Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ie het houdt ;) Vleugelbuis is kruislings gewoven carbon buis van 1.2m lang. Eind punt van de buis is een triplex doos geworden dus daar is de vleugel erg sterk. Met 1kg minder kon ik heel wild vliegen zondat dat er iets mis ging. Ik heb er vertrouwen in.

Ik had ook een andere pomp getest en toen kwam de motor op 120k volgas (normaal 160k). De ecu kroop toen heel langzaam door omdat hij heel voorzichtig de pompspanning voor volgas aanpast. Als je dan gas terug neemt en weer volgas was hij nog niet zo snel. De motor moest eerst even 10 sec volgas lopen (en 1/2 gas, 1/3 gas enz) voordat de ecu de nieuwe pomp goed snapte. Daarna was hij lekker vlot.
 
ecu

Although you still haven't sent the data I requested, your fadec is working OK, no problem.

In some runs you had your radio not correctly set, never arrive at 100%.

In other runs, you must have more patience. You play too much fooling the fadec. Please:

1) Set the pump limit to 400. NEVER TOUCH AGAIN.
2) Set the stability delay to 25.
3) Set the acceleration delay to 1
4) Start the engine. Accelerate to full power slowly. DO NOT MOVE FAST THE THROTTLE.
5) Once you have the throttle at full power, WAIT.. DO NOT MOVE THE THROTTLE AS YOU DO ON THE FILES YOU SENT. SIMPLY WAIT.
6) You will see that the pump power is increasing step by step, and the RPM too. WAIT until the engine arrive to full RPM. It will take long, you have played too much.
7) Once the engine arrive to full rpm, IT WILL DO IF YOU GIVE TIME, then decrease the throttle STEP BY STEP, wait at least 5 seconds in each step.
8) Once at idle, set accel delay to 10 and stability delay to 100. NO need to stop the engine.
9) Set full power. If acceleration too fast, increase the "accel delay". If to slow, decrease.
10) GO FLY.

GAspar
 
Zie je :) Gewoon rustig de ecu de motor en pomp laten kennen. Kan even duren maar daarna doen ze het bij mij altijd prima.
 
Lijkt mij ook vrij duidelijke taal, horen we vanmiddag weer van je ervaringen?
 
ecu

iK ben natuurlijk erg benieuwd zaterdag ga ik het uit proberen .als ik zo lang kan wachten
Ik moet nog even petroleum halen de 20 liter kan is al weer leeg.
moest laats 1.25 liter betalen even ergens anders kijken.


gr Gerrit Jan
 
petro

@Gerritjan.

Petroleum kost hier 95 cent bij Vogelaar aan de pomp in Rhoon, redelijk dus.
Zat het net te lezen van het "leren" van de Fadec van Gaspar, gelukkig ben je eruit nu je weet hoe het werkt, (en ik ook nu dus) heb die Fadec voor de kleine 44er turbine gekocht in verband met super simpel en erg licht spul allemaal.

Ger.
 
ecu

@Gerritjan.

Petroleum kost hier 95 cent bij Vogelaar aan de pomp in Rhoon, redelijk dus.
Zat het net te lezen van het "leren" van de Fadec van Gaspar, gelukkig ben je eruit nu je weet hoe het werkt, (en ik ook nu dus) heb die Fadec voor de kleine 44er turbine gekocht in verband met super simpel en erg licht spul allemaal.

Ger.

Ik had wel eens van het zelf leren ecu gehoord maar dat het zo ingeregeld moest worden staat niet in de handleiding. GJ
 
zaterdag

Hoi Gerritjan ,dat is goede info ,gelijk maar even afgedrukt .
zaterdag komen we naar je toe en testen gelijk onze nieuwe fadec op de rmt turbo.
kunnen we evt wat spul uitwisselen.
Daarna kunnen we de turbo weer in de nieuwe formost plakken.
groetjes Rene.

ps zal weer een hoop herrie geven in de werkplaats, even afspreken met Henk voor tijdstip van testen turbine,s.
 
Laatst bewerkt:
ecu

Ik kon het niet laten heb toch maar even getest.
na 4 keer voor zichtig stap voor stap gas geven en weer af ging hij eindelijk naar het max toeren tal.
Hij start goed op en toert nu goed op kreeg het idee dat van 90 naar max wat sneller verloopt dan van 32 naar 90 zaterdag verder kijken.
Wat een gedoe zeg.
Nee Jaap zaterdag gaat hij nog niet de lucht in de motor staat nog even op de test bank.
Moet goed zijn ik ben voor zichtig.
 
@Gertjan

Okidoki , net als ik dus, mijn Sprint is zowat klaar nog een aantal kleine dingen maar die wil ik toppie hebben.


Gr Japioooooooooooooo
 
testen

Hoi Gerritjan ,dat is goede info ,gelijk maar even afgedrukt .
zaterdag komen we naar je toe en testen gelijk onze nieuwe fadec op de rmt turbo.
kunnen we evt wat spul uitwisselen.
Daarna kunnen we de turbo weer in de nieuwe formost plakken.
groetjes Rene.

ps zal weer een hoop herrie geven in de werkplaats, even afspreken met Henk voor tijdstip van testen turbine,s.

Mooi Rene niet te laat want even gezellig een bakje doen moet kunnen .
Ik heb een passende pomp besteld voor de tj ecu 25 euro kon ik het niet voor laten deze pomp is speciaal voor deze ecu gemaakt. zo als je weet was deze ecu wat te snel in het regelen met een hausl pomp ging te veel toeren over zijn in gestelde waarde heen en de ecu greep in . de fadec doet het in middels goed had problemen met te traag op spoelen . maar dat heb ik in middels hem of haar geleerd . tot zaterdag
 
Back
Top