Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat zijn de lagers van de wielassen? Dezelfde 11x5x4 als van de 2WD? De afwijkende maten zijn van de diffs neem ik aan? De aslagers zijn het snelst aan vervanging toe lijkt me (met al dat vocht en rotzooi waar ze aan bloodgsteld worden)

aan de achterkant voor de wielassen is het de zelfde maat als bij de 2wd.
aan de voorkant heb je bij de wielassen 2 verschillende maten per wiel as nodig
de binnenste is groter (10x15x4 ), omdat die over de zwart plastic u-joint van je wielas gaat en de buitenste gaat net zoals de lagers bij de achterassen over het metaal van het asje heen..

dit zijn de maten die je nodig hebt.

10x15x4
12x18x4
5x11x4
5x8x2,5
6x12x4
8x16x5

het meeste gaat in je centerdriveline zitten en je diffs
 
Ik zou toch de overtray de voorkeur geven. Mijn waarom?

Ik denk dat de undertray niet hoog genoeg komt om alle rotzooi buiten te houden. Zooi en vocht spat, tijdens het rijden, toch tegen de body (bi/bui) aan, om vervolgens alsnog op de chassis terecht te komen. De overtray sluit zo te zien goed aan op het chassis. Dus de kans dat de 4x4 "verzamelwoede" gaat krijg lijkt me gering.

Qua koeling heb je natuurlijk een punt. Dat moet ik nog even bekijken..

Als het mogelijk is, een goed passende, under en overtray te gebruiken zou ik dat prefereren. Maar geen idee of dit passend is. Het blijft voor mij nog even theoretiseren..hoor..;)
 
tsja , het opspatten van vuil wat er toch in kan komen ,laat je wel nadenken,

voordeel van de undertray is ook dat de servo en tussen as beter beschermd zijn,maar enig wat een minpunt kan zijn is dat bv bij het insturen de voorwielen idd de rommel tussen de binnenkant van de kap gooien en zodoende in de 'vergaar"bak terecht komt .Ook is de gehele zijkant (naast de esc en accu ) dicht.
daarin tegen heeft de overtray daar geen last van (opspatten vuil tegen de binnenzijde kap),hmm enig wat mij tegenhoudt is de warmte onder de tray.Nu misschien geen probleem maar wat bij 15 graden buiten temperatuur en warme esc en motor??.
(blijft gokken zo....):cool:
 
koeling?? heb nog niemand gehoord met een brushless Buggy over dat ie te warm wordt, terwijl een Buggy-kap ongeveer hetzelfde principe is als een Overtray.
 
De buggy's die ik ken stijgen bijna op door de ventilatoren;)
En die zitten er toch niet voor de sier??

Maar gelijk qua de vorm. De overtray zou een prima kappie kunnen zijn om bv een retro "Sonic fighter" op basis van de Slash te maken....Mmmm Ik voel een project aankomen:mrgreen:
 
net even voor het eerst een 3s lipo in de 4x4 gedaan
ff 5 minuten gereden..
ik vind het oncontroleerbaar..
het ding stijgt op..

11.1 volt met 15/54 vertanding.. is too much ( voor mij )
ik weet wel bijna zeker dat het rond 80km/h is.

traxxas zegt met 13/54 op 11.1 dat het 45m/h doet.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dat beloofd veel goeds voor snelheidsliefhebbers zoals ik. Past er ook een 21t pinion onder het kapje? Of kan ie dan niet meer dicht denk je.

geen idee.. vond het 15 tandwiel ook al aardig stukje groter dan de 13.
als je 21 wilt gaan rijden, doe je dat niet ofraod denk ik. dus is het kapje niet nodig.

ik durf nu al niet meer te sturen als ie zo snel voorbij komt...
 
aan de achterkant voor de wielassen is het de zelfde maat als bij de 2wd.
aan de voorkant heb je bij de wielassen 2 verschillende maten per wiel as nodig
de binnenste is groter (10x15x4 ), omdat die over de zwart plastic u-joint van je wielas gaat en de buitenste gaat net zoals de lagers bij de achterassen over het metaal van het asje heen..

dit zijn de maten die je nodig hebt.

10x15x4
12x18x4
5x11x4
5x8x2,5
6x12x4
8x16x5

het meeste gaat in je centerdriveline zitten en je diffs

Ah, dus dat wordt weer ebay-en

Heb hier m'n ceramische vandaan:
eBay Store ? VXB Bearings Skateboard and Slotcar: Search results for.

m'n gewone RVS van Yeah Racing, Ze hebben ook die 10-15-4:
Yeahracing.com
 
geen idee.. vond het 15 tandwiel ook al aardig stukje groter dan de 13.
als je 21 wilt gaan rijden, doe je dat niet ofraod denk ik. dus is het kapje niet nodig.

ik durf nu al niet meer te sturen als ie zo snel voorbij komt...

Ik zal nooit vergeten, die Bowler Wildcat die Richard Hammond teste in Top Gear.... snelheden van een supercar maar dan Offroad. Was het niet meteen van plan maar uiteindelijk misschien wel. Stranden zijn er heel geschikt voor. Maar dat verdraaide zout he...:(

Ik heb m'n 31T voor de 2WD ook nog niet durven proberen.
 
Laatst bewerkt:
@ Murky: Heb je getest met 3s lipo op vlak terrein? Ben zelf wel benieuwd naar de resultaten op de baan. Dat al gedaan?
 
@ Murky: Heb je getest met 3s lipo op vlak terrein? Ben zelf wel benieuwd naar de resultaten op de baan. Dat al gedaan?

eerst op nat asfalt, daarna op een droge straat.
ik had de slipper los gezet em ook niet de goede banden
maar het dit is gewoon niet te houden..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top