HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Jij pikt dat op als ''is er een (merkbaar) verschil tussen 5C en 30C'' en je antwoord ja, want dat is ook zo dus dat is juist.
bricks en stroomstrijkijzer pikken het op als ''is er een (merkbaar) verschil tussen 30C en 40C'' en antwoorden nee, dat is ook juist.

AKA: jullie pikken het beide anders op maar hebben beide gelijk. Het probleem lag dat de vraag kut was, als de vraag was ''merk je verschil in top tussen 5C en 30C?'' zou iedereen ''ja'' geantwoord hebben en was deze hele (nutteloze) discussie er niet geweest.

Ik pik het niet zo op, ik geef gewoon letterlijk antwoord op de vraag. Daarbij zal je denk ik ook nog verschil merken tussen 30C en 40C.
 
Bij deze dan: als het aantal A hetzelfde is :sleepy:


Maar eigenlijk dacht ik dat dat duidelijk was voor het MBF lid
 
Daarbij zal je denk ik ook nog verschil merken tussen 30C en 40C.
In mijn RC8Te (Neu 1515 1y 2200kv met MMM) merkte ik geen verschil tussen 20C en 30C.

Je zult enkel verschil merken wanneer het lage C aan de foute kant van ''kantje boord'' zit en de hoge C een de goede kant van ''kantje boord''.

BV: Als iets 200A continue nodig heeft zul je het verschil tussen 5A30C = 150A en 5A40C = 200A wellicht wel merken. Als mijn wagen maar 20A nodig heeft merk je dit verschil never.
 
als je een andere spur in je vorza wil steken, moet je dan heel die 4x4 uit die auto hallen om erbij te kunnen?
of is er een andere oplossing, in de handleiding vin ik daar niet veel van terug,

ik zie ook dat je na x aantal keren, je bepaalde punten wat silicone gel , moet aanbrengen, maar wat is silicone gel,

kan dat ook met gewone fijne olie of met WD-40
 
Je cnterdiff is vast op een gemakkelijkere manier te vervangen. Gewoon de wagen goed bekijken. Waarschijnlijk is het de motormount + centerdiff steun loshalen en je hebt het centerdiff in je hand.

Silicone gel?? Of bedoel je loctite?
 
4 Schroeven van de centerdiff aan de onderkant eruit. Als je alles in je handen hebt dan de 4 schroeven van de top plate en voila.
 
ok bedankt, t'is niet omdat ik ga vertanden, want op 6s lipo is het al zot genoeg :) was enkel ter info,als er daar eens iets mee gebeurd, dat ik dan niet ,beginnen zoeken :)

@nard cox

i'ts eigenlijk gewoon voor te smeren, mag ik dat met gewone fijne olie doen of mag je dit ook inspuiten met wb-40?
 
Helemaal niet smeren ... je lagers zijn voorzien van vet is dit eruit simpel andere lagers erop.
Je Spur/pinion hoef je niets aan te doen en als je het dan toch wilt doen neem goede tandwielvet of anti seasure (hoe je het ook schrijft) vet (wordt gebruikt om het vastvreten van schroefdraad te voorkomen)

Overigens kan je ook een Losi Delrin spur erop zetten maar op 6S is dat absoluut een afrader!
 
Dat zeg ik ook niet.... Ik heb alleen antwoord gegeven op de vraag: "En is een borstelloze motor nu sneller als het c getal hoger word?". Waarop het antwoord "ja" is. Natuurlijk zit er een verschil tussen 5C en 30C, en 30C en 40C en zal je het bij die tweede combinatie niet zo goed merken.

laat mij hier kort zijn: "is een borstelloze motor nu sneller als het c getal hoger word?"
Het antwoord is NEE (zolang je niet tegen de limiet zit)
als je 100A nodig hebt en je batterij is een van 5Ah 20C of 40C... 100A is dan "net de limiet" van je 20C batterij... maar daarom dus niet trager.

het is allemaal logisch, je moet het gewoon willen begrijpen
 
Niks smeren want je gaat het je beklagen. heb perongeluk eens olie gemorst op spur en pinion. Na het rijden had ik een strookje van 5mm breed vol vet op het chasis en body waar al het vuil lekker bleef inkleven.
Ik rij nu ook op het Losi Delrin spur en moet zeggen, heb er nog geen problemen mee gehad. Wel nog niet op astro ermee gereden, maar verder werkt het prima.
Met lagers smeren doe je ook meer kwaad dan goed imo. Gewoon laten zitten en als ze het niet goed meer doen gewoon vervangen. Ofja, je kan ook wachten tot ze kapot vliegen :rolleyes:
Hopelijk is m'n reserve setje hier na het weekend. Ga ondertussen m'n oude hubs proberen uitboren naar standaard maat want heb nog een heleboel van die dingen liggen. 16*8*5 geloof ik.
 
@pinky-II
@stroomstrijkijzer

bedankt voor de info, zal dan ook niet smeren,
was gewoon omdat dit in de handleiding stond,

en heb vandaag hem weer eens goed kunnen uitlaten op 6s , t'is toch een beest hoor!!

en blijkbaar zit er nu al genoeg vet in, want ik had ook een streep in de body en men achterste shocks ging ook wat vet,mooi bewerkt met stof en aarde:) van waar dat dit vet komt op de shocks, daar heb ik geen idee van:confused:
 
Op wat voor een manier maken jullie je Vorza schoon als je eens
flink door de bagger bent gereden? Halen jullie hem dan helemaal
uit elkaar? Dus inclusief de/montage van alle electische onderdelen
en leg je hem dan bijvoorbeeld in bad?
 
En mannen hoeveel van jullie zijn er al eigenaar van een Vorza?
Tevreden eigenaars???

Is het een beetje een leuke RC buggy?
Genoeg kracht en snelheid?
Wegligging in orde?

grtz
 
Ik vind de prijs nogal hoog voor een gebuikte voor euro 100 meer koop je een nieuwe
 
vandaar dat ie al 100 gezakt is met de prijs, was eerst 600 dacht ik.

Ik zou m dolgraag van m over willen nemen, maar idd niet voor zijn vraagprijs
 
Laatst bewerkt:
Back
Top