HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

slash 4*4 en de slash 4*4 VXL kun je ook absoluut niet met elkaar vergelijken (maar de slash 4*4 en de revo of vorza ook niet)

Inderdaad dit is het Vorza Flux topic... :D En zoals je zegt you get what you pay for...
En ik ben nog steeds hier en er is een bestelling geplaatst...

Levering zou binnen 2 tal weken zijn...

- HPI Vorza Flux
- 2 Bionic 7.4V 5000mah 40C LIPO
- Ultramat 14 plus lader

Iemand nog enige suggesties of tips??? :)
Lijkt me wel een leuke setup om terug beginnen met de RC hobby...

Can't wait...

Eerste update die ik al heb zien liggen is een Spectrum 2.4ghz zender...

als je een vorza of een erbe graag ziet zou ik zeker niet gaan kijken naar een slash.
deze is kompleet anders in rijgedrag.
ik heb een slash 4x4 vxl gehad en na 3 weken al terug verkocht omdat ik het geen goede auto vond. de weg ligging is afgrijselijk..

hier van hetzelfde met de slash 4x4 :)

Inderdaad dit is het Vorza Flux topic... :D En zoals je zegt you get what you pay for...
En ik ben nog steeds hier en er is een bestelling geplaatst...

Levering zou binnen 2 tal weken zijn...

- HPI Vorza Flux
- 2 Bionic 7.4V 5000mah 40C LIPO
- Ultramat 14 plus lader

Iemand nog enige suggesties of tips??? :)
Lijkt me wel een leuke setup om terug beginnen met de RC hobby...

Can't wait...

Eerste update die ik al heb zien liggen is een Spectrum 2.4ghz zender...

proficiat met je goede keuze!! het zou heel verkeerd geweest zijn als je het budget hebt voor e-revo of vorza , om iets minder te kopen,
en nu maar uitkijken naar de levering he

Ja inderdaad ik had het budget, dus mocht niet twijfelen...

De lader en batterijen, zijn deze ook wat van redelijke kwaliteit?

De levering zal nog lang duren, dus zal hier wel achter veel info zoeken over het laden en behandelen van de lipos etc...
Want daar ben ik nog een echte leek in...

Ja inderdaad ik had het budget, dus mocht niet twijfelen...

De lader en batterijen, zijn deze ook wat van redelijke kwaliteit?

De levering zal nog lang duren, dus zal hier wel achter veel info zoeken over het laden en behandelen van de lipos etc...
Want daar ben ik nog een echte leek in...

Bionics zijn zeker van kwaliteit! Lader is ook van goede kwaliteit, maar je traaaag laden :(
Ik heb nu een 250W lader gekocht waarmee je in een kleine 20min een 4s 5000mah lipo volpompt :D Alleen kunnen mijn lipo's maar 2C aan :( Nja, binnenkort 40C lipo's in huis halen :D

Euuhmmm Vorza en Hotbodies D8 zijn nagenoeg dezelfde wagens en komen dan ook beide uit dezelfde stal ..... maar goed ik weet ook natuurlijk absoluut niet waar ik over praat ;)

Bionics zijn zeker van kwaliteit! Lader is ook van goede kwaliteit, maar je traaaag laden :(
Ik heb nu een 250W lader gekocht waarmee je in een kleine 20min een 4s 5000mah lipo volpompt :D Alleen kunnen mijn lipo's maar 2C aan :( Nja, binnenkort 40C lipo's in huis halen :D

Lader 'traag' ? Is weer een begrip zeker??? :)
Hoe lang doet deze lader erover om een accu vol te laden???

De Ultramat laadt met maximaal 5A. Betekent in de praktijk dat je er ruim een uur over doet om 5.000 mA te laden. (snel/langzaam is inderdaad betrekkelijk). (en een half-uurtje all-in om leeg te rijden)

Correctie de Ultramat 14 + doet maximaal 50watt

4S (16.4v vol) 5A = 82 watt
Met een 50 watt lader zal je dus max 3A kunnen laden inclusief balancen reken dus op 1 1/2 uur.

Lader 'traag' ? Is weer een begrip zeker??? :)
Hoe lang doet deze lader erover om een accu vol te laden???

In jouw geval 1 uur per accu. En je moet er 2 laden om te rijden. Dus 2u wachten om te kunnen rijden.

De Ultramat laadt met maximaal 5A. Betekent in de praktijk dat je er ruim een uur over doet om 5.000 mA te laden. (snel/langzaam is inderdaad betrekkelijk). (en een half-uurtje all-in om leeg te rijden)

Ja 5A en max 50W output ;) Een 4S 5000mah trekt 74W dus gaat de lader automatisch trager gaan. Ik had ook een lader met 50W auto en ik deed er 90-100min om mijn 4S te laden.
Een 2S lipo trekt maar 37W op 1C dus kan je die wel in een uur vol krijgen, maar je moet er wel 2 laden dus schiet het ook niet echt op vind ik. Nuja, voor thuis te rijden is dat perfect. Maar als je op een club gaat rijden dan rij ik toch liever meer dan 2x op 4u :D

Heb nu een 20A 250W lader gekocht en 25A voeding om sneller te kunnen laden. Zal net iets sneller dan 3C kunnen laden maar meer moet ik niet hebben. Als mijn accu in 20min vol is, dan is dat perfect. Dan kan ik normaal gezien nonstop rijden of max 2-3min wachten. Motor moet toch sowieso een beetje afkoelen tussen de ritjes dusja.

Laatst bewerkt:
@Strijkijzer jij rekent met nominale voltage per cel (3.7v) vergeet niet dat we laden tot 4.2v per cel.

Overigens 250W+ laders hoeven niet duur te zijn de Hyperions zijn nu lekker in de aanbieding en ook de Icharger 208B voldoet prima. Enigste nadeel er komt nog een voeding bij maar goed die heb je ook voor 40 Euri.

Ah ik dacht 1 LIPO te kunnen laden in ongeveer een uurtje tijd?
En dan erna de andere LIPO ook in een uurtje tijd?

Of kan je beide lipo's ineens laden met deze lader?

Het is inderdaad voorlopig voor thuis te rijden... Eventueel later misschien eens op een club of dergelijke...

Heb nu een 20A 250W lader gekocht en 25A voeding om sneller te kunnen laden. Zal net iets sneller dan 3C kunnen laden maar meer moet ik niet hebben. Als mijn accu in 20min vol is, dan is dat perfect. Dan kan ik normaal gezien nonstop rijden of max 2-3min wachten. Motor moet toch sowieso een beetje afkoelen tussen de ritjes dusja.

Bij deze quote moet je lipo deze laadsnelheid van 3C toch ook aankunnen?

Als je ze in serie zet kan dat evt wel alleen is het even uitzoeken hoe de balancer aan te sluiten of een balancer split kabel organiseren. (Of je balancer board moet 2 x 2S aansluiting hebben)

Om 2C of 3C te kunnen laden is het zeker een zaak dat je Lipo's dat ook kunnen tenzij je graag risico's neemt.

@Strijkijzer jij rekent met nominale voltage per cel (3.7v) vergeet niet dat we laden tot 4.2v per cel.

Overigens 250W+ laders hoeven niet duur te zijn de Hyperions zijn nu lekker in de aanbieding en ook de Icharger 208B voldoet prima. Enigste nadeel er komt nog een voeding bij maar goed die heb je ook voor 40 Euri.

Ja ik weet het, maar in praktijk komt het in de buurt van 75W voor een 4s 5000mah lipo daar je ze nooit helemaal leegtrekt, dus dat compenseert wel. Ik heb het zelf getest en het was +- 100min om m'n een leeggereden lipo op te laden met een lader die een 50W output had. LVC 3.2V, dus het zal wel nets iets hoger liggen dan 75-80W. Ik heb een hyperion bij jandc gehaald. Was een lekkere prijs, deze week wss mijn maas voeding ophalen en we kunnen laden.

Ah ik dacht 1 LIPO te kunnen laden in ongeveer een uurtje tijd?
En dan erna de andere LIPO ook in een uurtje tijd?

Of kan je beide lipo's ineens laden met deze lader?
Jouw eerste redenering is goed. Als je een verloopje maakt voor de balancer kan je ze ook samen laden.

Het is inderdaad voorlopig voor thuis te rijden... Eventueel later misschien eens op een club of dergelijke...

Bij deze quote moet je lipo deze laadsnelheid van 3C toch ook aankunnen?

Jup lipo's moeten dat ook aankunnen. Mijn huidige lipo's kunnen maar 2C aan, dus zal ik 10min moeten wachten tussen het rijden, maar dat valt nog mee. Vroeger moest ik 90min wachten eer m'n 4s 5000mah van de lader mocht.
Tegenwoordig zijn 40C discharge/5C charge lipo's niet meer zo duur. Deze zomer ga ik me er 2 aanschaffen.

Ik zal ze dan wel LIPO per LIPO laden, ookal duurt het een 2tal uurtjes eer beiden zijn opgeladen...

Beter een extra setje LIPO's aankopen en dan deze achter elkaar opladen om je rijtijd wat te verlengen...

Die gevaarlijke risico's kan je best niet lopen om wat tijd voor je hobby uit te sparen ...

Shop dat een 4S turnigy 5000mah erbij kost geen reet kan 2C geladen worden en presteren zeer goed voor hun geld. (Mits je van in HK shoppen houdt)

Shop dat een 4S turnigy 5000mah erbij kost geen reet kan 2C geladen worden en presteren zeer goed voor hun geld. (Mits je van in HK shoppen houdt)

Ja komt er in de toekomst mssn nog wel bij, extra lipo accu's of eventueel 1 5s accu...

Maar de 4S die je hierboven schrijft, heeft toch +- dezelfde laadtijd op dezelfde lader als 2 aparte 2s lipo's? Of vergis ik me daarin?

Back