Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
als je een vorza of een erbe graag ziet zou ik zeker niet gaan kijken naar een slash.
deze is kompleet anders in rijgedrag.
ik heb een slash 4x4 vxl gehad en na 3 weken al terug verkocht omdat ik het geen goede auto vond. de weg ligging is afgrijselijk..
Inderdaad dit is het Vorza Flux topic...En zoals je zegt you get what you pay for...
En ik ben nog steeds hier en er is een bestelling geplaatst...
Levering zou binnen 2 tal weken zijn...
- HPI Vorza Flux
- 2 Bionic 7.4V 5000mah 40C LIPO
- Ultramat 14 plus lader
Iemand nog enige suggesties of tips???
Lijkt me wel een leuke setup om terug beginnen met de RC hobby...
Can't wait...
Eerste update die ik al heb zien liggen is een Spectrum 2.4ghz zender...
Ja inderdaad ik had het budget, dus mocht niet twijfelen...
De lader en batterijen, zijn deze ook wat van redelijke kwaliteit?
De levering zal nog lang duren, dus zal hier wel achter veel info zoeken over het laden en behandelen van de lipos etc...
Want daar ben ik nog een echte leek in...
Bionics zijn zeker van kwaliteit! Lader is ook van goede kwaliteit, maar je traaaag laden
Ik heb nu een 250W lader gekocht waarmee je in een kleine 20min een 4s 5000mah lipo volpomptAlleen kunnen mijn lipo's maar 2C aan
Nja, binnenkort 40C lipo's in huis halen
![]()
Lader 'traag' ? Is weer een begrip zeker???
Hoe lang doet deze lader erover om een accu vol te laden???
De Ultramat laadt met maximaal 5A. Betekent in de praktijk dat je er ruim een uur over doet om 5.000 mA te laden. (snel/langzaam is inderdaad betrekkelijk). (en een half-uurtje all-in om leeg te rijden)
Heb nu een 20A 250W lader gekocht en 25A voeding om sneller te kunnen laden. Zal net iets sneller dan 3C kunnen laden maar meer moet ik niet hebben. Als mijn accu in 20min vol is, dan is dat perfect. Dan kan ik normaal gezien nonstop rijden of max 2-3min wachten. Motor moet toch sowieso een beetje afkoelen tussen de ritjes dusja.
@Strijkijzer jij rekent met nominale voltage per cel (3.7v) vergeet niet dat we laden tot 4.2v per cel.
Overigens 250W+ laders hoeven niet duur te zijn de Hyperions zijn nu lekker in de aanbieding en ook de Icharger 208B voldoet prima. Enigste nadeel er komt nog een voeding bij maar goed die heb je ook voor 40 Euri.
Jouw eerste redenering is goed. Als je een verloopje maakt voor de balancer kan je ze ook samen laden.Ah ik dacht 1 LIPO te kunnen laden in ongeveer een uurtje tijd?
En dan erna de andere LIPO ook in een uurtje tijd?
Of kan je beide lipo's ineens laden met deze lader?
Het is inderdaad voorlopig voor thuis te rijden... Eventueel later misschien eens op een club of dergelijke...
Bij deze quote moet je lipo deze laadsnelheid van 3C toch ook aankunnen?
Shop dat een 4S turnigy 5000mah erbij kost geen reet kan 2C geladen worden en presteren zeer goed voor hun geld. (Mits je van in HK shoppen houdt)