HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Zou ook voor een nieuwe wagen gaan hoor ...

Morgen gaat hij besteld worden, kan niet blijven twijfelen welke...

Dus deze avond moet de beslissing nog vallen, E-revo of Vorza...
Moeilijke tijden zijn het :cool:

Ik vind de prijs nogal hoog voor een gebuikte voor euro 100 meer koop je een nieuwe

Heb zelf geen idee wat een nieuwe kost, ik zag toevallig dat iemand een z.g.a nieuwe Hpi Vorza aanbied, en wist dat dit draadje bestond.

Er zit wel een lipo bij las ik, maar als je voor 100,- meer een nieuwe hebt zou ik dat zelf ook doen.

Tevreden van de Erbe?

Denk je veel verschil met de Vorza?

Denk het niet, weet wel zeker.
Een E-revo kan je een beetje met een truggy vergelijken, nogmaals ik zeg een beetje ;)
Een Voza is een buggy, en een buggy en een truggy zijn 2 heel verschillende auto´s.
Zo heeft ieder zijn eigen charme.

Tevreden van de Erbe?

Denk je veel verschil met de Vorza?

hallo kurtje,
ik denk dat de erbe een auto is om mee te stoeien in ruig terrein.
De vorza is een monster op de baan en bv een leuk zandterrein/gras
met rechte stukken en hobbels en bobbels. Zijn twee kompleet
verschillende auto's de stabiliteit - omslaan etc - ligt bij de erbe
vele malen hoger.

hallo kurt!

zoals eerder al gezegd,

er kan niemand voor jou een keuze maken,

de ERBE en de VORZA FLUX HP zijn beide super auto's,

ik heb ze beide en zou zeker geen van de 2 willen missen!!

ze zijn zeer stevig en je kan met beide veel tereinen aan,

het voordeel van de VORZA dat deze veel meer in de hand ligt, en een super wegliging geeft

terwijl de e-revo veel whielys maakt en minder controleerbaar is, maar das een kwestie van tijd, je voelt vlug genoeg aan hoever je met je vinger mag gaan :)

zijn 2 verschillende wagens,

maar als je het toch moeilijk hebt met je keuze, zou ik zeggen , kijk naar het model dat je het leuks of mooist vind , en neem deze,

aan geen van de 2 zal je een miskoop doen,

ze zijn beide erg deftige

Goedemiddag mensen

Inderdaad dat maakt het net moeilijk eraan om te kiezen, beiden zijn zeer goed :)

Heb vandaag nog de dag om hem te kiezen, deze avond ga ik na de dealer en bestel ik hem gewoon...

Gevoel heeft licht voordeel voor de Vorza eigenlijk... Typisch weggedrag van een 1/8 buggy...

Goedemiddag mensen

Inderdaad dat maakt het net moeilijk eraan om te kiezen, beiden zijn zeer goed :)

Heb vandaag nog de dag om hem te kiezen, deze avond ga ik na de dealer en bestel ik hem gewoon...

Gevoel heeft licht voordeel voor de Vorza eigenlijk... Typisch weggedrag van een 1/8 buggy...

idd een goeie keuze!!

maar laat je niet ompraten om op 2x2s lipo te rijden,
want met de stock vertanding zal de vorza niet zo vlug rijden, of je moet beginnen vertanden,

op 2x3s of 1x6s gaat de vorza perfect met de stock vertanding en blijft alles lekker koel, wat zeer belangrijk is voor je rc car,

want vertanden vind ik persoonlijk, geen lachertje,
steeds nieuwe pions moeten kopen, kijken of hij niet te warm loopt , een tandje meer langs hier en een tandje minder langs daar en enzo...pfff

daar heb ik geen zin in, gewoon stock rijden op 6s , tot er iets breekt, dan kan je nog altijd doen wat je wil!!! en eventueel veranderen!!

idd een goeie keuze!!

maar laat je niet ompraten om op 2x2s lipo te rijden,
want met de stock vertanding zal de vorza niet zo vlug rijden, of je moet beginnen vertanden,

op 2x3s of 1x6s gaat de vorza perfect met de stock vertanding en blijft alles lekker koel, wat zeer belangrijk is voor je rc car,

want vertanden vind ik persoonlijk, geen lachertje,
steeds nieuwe pions moeten kopen, kijken of hij niet te warm loopt , een tandje meer langs hier en een tandje minder langs daar en enzo...pfff

daar heb ik geen zin in, gewoon stock rijden op 6s , tot er iets breekt, dan kan je nog altijd doen wat je wil!!! en eventueel veranderen!!

En als je het wil veranderen zit je wel opgescheept met een 6S LiPo terwijl je maar 4S of 5S wil, een paar pinions/spurs kopen is dus stukken goedkoper, en die zullen na een tijd sowieso slijten en dan heb je ze dus nodig. En dat kijken of hij te warm wordt is ook niet zo veel werk, dat hoef je alleen de eerste keer te doen, daarna ben je er (zo goed als) vanaf, maar dat is mijn mening.

+1, daarnaast is het modelBOUW hè... als je graag met een buggy van 4kg rond wil rammen en niet verder komt dan het parkje op de hoek. Lekker stock laten staan. Wil je ook wat gaan begrijpen van het geheel. Vertand hem eens en probeer met een lichtere accu dezelfde prestaties te krijgen.

Neen inderdaad ik ingeresseer me zeker verder dan alleen rijden!!
Alleen het model kiezen blijft moeilijk! Langs andere zijde zie ik de Traxxas Slash ook enorm graag en hou ik 400euro in THE pocket alles in...

+1, daarnaast is het modelBOUW hè... als je graag met een buggy van 4kg rond wil rammen en niet verder komt dan het parkje op de hoek. Lekker stock laten staan. Wil je ook wat gaan begrijpen van het geheel.

Moet eerlijk zeggen, ik zie niet wat het een nu met het ander te maken heeft.
Ik heb m'n ERBE op 6s lipo met de stock vertanding (voor lipo, 18/54) M'n Slash 4x2 en 4x4 op de stock vertanding (18/86 en 14/54, beide op 3s Lipo.) En beide rijden er gewoonweg goed mee. genoeg koppel, en de eindsnelheid haal ik off-road toch niet. (niet bij het bashen, en niet op de baan.)

Vertand hem eens en probeer met een lichtere accu dezelfde prestaties te krijgen.

Voor zover ik weet is dat onmogelijk. met een lager voltage zal een motor een lager vermogen omzetten in beweging.
de enige mannier (voor zover ik weet in ieder geval.) om dezelfde prestaties te halen met een lagere spanning is door er een motor met een hogere kv waarde in te hangen. (ervan uit gaande dat het in beide gevallen om kwalitatief goede motoren gaat.)

zo kun je alles wel letterlijk nemen.

Wat ik simpelweg bedoel is dat wanneer je een tandwiel vervangen al een helse klus vind en daar je accu op afstemd, wat je dan met zo'n auto moet. Om vervolgens ook nog iemand anders te adviseren om zonder zich om te laten praten een 6s te kopen. Modelbouw is toch meer dan een stock afstelling volstampen met de grootste accu en rammen?

Met prestaties bedoel ik meer dan alleen de topsnelheid. Accelleratie is ook een prestatie... Daarnaast als je de topsnelheid off road niet haalt zou je hem kunnen vertanden zodat dit wel lukt toch?

Ach voor de Vorza is dat niet zo'n ramp gewoon gearing van de Hotbodies D8 erin 17T pinion (uitgaande dat de motor 2000-2200 Kv is) en klaar ben je voor 4S. Snelheid is dan perfect voor zowel bashing als op een baan.

Dat wiel is allang uitgevonden ;)

zo kun je alles wel letterlijk nemen.

Wat ik simpelweg bedoel is dat wanneer je een tandwiel vervangen al een helse klus vind en daar je accu op afstemd, wat je dan met zo'n auto moet. Om vervolgens ook nog iemand anders te adviseren om zonder zich om te laten praten een 6s te kopen. Modelbouw is toch meer dan een stock afstelling volstampen met de grootste accu en rammen?

Met prestaties bedoel ik meer dan alleen de topsnelheid. Accelleratie is ook een prestatie... Daarnaast als je de topsnelheid off road niet haalt zou je hem kunnen vertanden zodat dit wel lukt toch?

ik ben het zeker niet met je eens, waarom moet je vertanden als hpi zelf in hun tabel de stock setting met 2x3s of 6s aangeeft!! en dat ik niet graag wil vertanden, is toch mijn probleem, iedere doet met zen model wat hij wil,

en trouwens ik geef allen advies op mijn ervaring met de vorza, ben bijna zeker dat de helft van jullie ,die hier hoog van de toren staan te blazen, terwijl je waarschijnlijk geen vorza in je bezit hebt
dus kun je absolut niet weten waarover je praat, je kunt de vertanding uit een ander model, niet vergelijken met de vorza, ;

zoals KLAMATH al aangaf , zou zot zijn om te vertanden, als je op 3s lipo dezefde op zelfs betere prestatie hebt,

je mag nog vertanden wat je wil en hem op 4s zetten,

je zal nooit aan de presatie van de 6s raken, niet aan de topsnelheid en niet bij het optrekken, zonder iets te forseren!!

verschil is duidelijk denk ik 3s 11.1v x2, en 2s 7.4v x 2

bah ja dat is weer een discussie , van persoonlijke meningen, die nooit word uit geklaard,

ik ben tevreden met mijn 6s zonder vertanden, als jij tevreden bent met 4s en vertand , kan dat mijn geen bal schelen, have fun

Neen inderdaad ik ingeresseer me zeker verder dan alleen rijden!!
Alleen het model kiezen blijft moeilijk! Langs andere zijde zie ik de Traxxas Slash ook enorm graag en hou ik 400euro in THE pocket alles in...

je zal toch zelf moeten , beslissen wat je wil, maar er zit een groot verschil tussen je keuzes,

sorry hoor, maar ofwel betaal je de prijs voor een goeie auto,
ofwel betaal je minder, maar dan heb je ook minder,

je kunt niet verwachten , van een auto die de helft kost,

van je eerste keuze, dat dit even goeie kwaliteit zal zijn he!!

wat niet wil zeggen , dat ze niet goed zijn , heb ook een slash 4x4 gehad

trouwens we zitten hier in het vorza flux tropic!!

@stroomstrijkijzer,

dit is een kort , maar het juiste antwoord,
voor mijn als fun rijder is de temp en snelheid voor mijn het belangrijkste,
als ik eens een bochtje mis, zal ik daar niet van wakker liggen!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zulke keuze's moet je af laten hangen van je persoonlijke voorkeur en gebruik. Wil je speedruns en imponeren in de straat ==> 6s
Wil je snelle ronde tijden ==> 4s en een goede gearing i.c.m. een goede setup. Dat laatste is nog een heel gepuzzel. Snelle rondetijden gaat meer om hoe snel je de bocht weer gecontroleerd uitkomt, dan hoe snel je de bocht inrijdt en vergt véél meer beheersing en kunde

als je een vorza of een erbe graag ziet zou ik zeker niet gaan kijken naar een slash.
deze is kompleet anders in rijgedrag.
ik heb een slash 4x4 vxl gehad en na 3 weken al terug verkocht omdat ik het geen goede auto vond. de weg ligging is afgrijselijk..

Back