Zo dat was me gister m`n dagje wel.
om even over 8 naar Rozenburg vertrokken, was er om 10 uur, lekker rustig alles opbouwen en wachten op Leon.
Toen die er ook was meteen de F-15 een keer de lucht in gegooid.
Was wel even wennen, toch dat gevoel van die waterweg zat me niet helemaal lekker naar vlucht 1 was dat wel weg.
Later nog 4 vluchten gemaakt, laatste 2 gelijktijdig met Leon om even lekker samen te vliegen.
Heb ook 2x met de FCO 3 gefilmd als onboard camera.
Toen om even over 2 vertrokken naar Ede om daar even voor 4 aan te komen en tot de conclusie te komen dat het daar veel harder waait dan op Rozenburg.
In eerste instantie zou ik niet gaan vliegen maar nadat Leon de F9f de lucht in had gestuurd was ik va mening dat ik het ook moet kunnen.
Dus alles opgebouwd en gaan.
En de eerste vlucht probleemloos, wel turbulent vlak voor de baan maar op zich wel te doen.
2de vlucht verliep ook goed, echter bij gear uit voor de landing bleek dat het neuswiel 90 graden gedraaid stond.
Beslissing om de neus dan wat hoger af te houden was meteen een verkeerde, neus raakte de grond en de kist ging hoog airborne door de klap en de harde turbulente wind.
De aanraking met de aarde was daarna niet echt zacht wat resulteerde in gebogen hoofdpootjes.
Verdere schade 0.
Oorzaak van de gedraaide neuswiel was een gebroken stuurdraad.
Binnenkort de filmpjes en snel weer vliegn
om even over 8 naar Rozenburg vertrokken, was er om 10 uur, lekker rustig alles opbouwen en wachten op Leon.
Toen die er ook was meteen de F-15 een keer de lucht in gegooid.
Was wel even wennen, toch dat gevoel van die waterweg zat me niet helemaal lekker naar vlucht 1 was dat wel weg.
Later nog 4 vluchten gemaakt, laatste 2 gelijktijdig met Leon om even lekker samen te vliegen.
Heb ook 2x met de FCO 3 gefilmd als onboard camera.
Toen om even over 2 vertrokken naar Ede om daar even voor 4 aan te komen en tot de conclusie te komen dat het daar veel harder waait dan op Rozenburg.
In eerste instantie zou ik niet gaan vliegen maar nadat Leon de F9f de lucht in had gestuurd was ik va mening dat ik het ook moet kunnen.
Dus alles opgebouwd en gaan.
En de eerste vlucht probleemloos, wel turbulent vlak voor de baan maar op zich wel te doen.
2de vlucht verliep ook goed, echter bij gear uit voor de landing bleek dat het neuswiel 90 graden gedraaid stond.
Beslissing om de neus dan wat hoger af te houden was meteen een verkeerde, neus raakte de grond en de kist ging hoog airborne door de klap en de harde turbulente wind.
De aanraking met de aarde was daarna niet echt zacht wat resulteerde in gebogen hoofdpootjes.
Verdere schade 0.
Oorzaak van de gedraaide neuswiel was een gebroken stuurdraad.
Binnenkort de filmpjes en snel weer vliegn
