Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Zo dat was me gister m`n dagje wel.

om even over 8 naar Rozenburg vertrokken, was er om 10 uur, lekker rustig alles opbouwen en wachten op Leon.

Toen die er ook was meteen de F-15 een keer de lucht in gegooid.
Was wel even wennen, toch dat gevoel van die waterweg zat me niet helemaal lekker naar vlucht 1 was dat wel weg.

Later nog 4 vluchten gemaakt, laatste 2 gelijktijdig met Leon om even lekker samen te vliegen.

Heb ook 2x met de FCO 3 gefilmd als onboard camera.

Toen om even over 2 vertrokken naar Ede om daar even voor 4 aan te komen en tot de conclusie te komen dat het daar veel harder waait dan op Rozenburg.

In eerste instantie zou ik niet gaan vliegen maar nadat Leon de F9f de lucht in had gestuurd was ik va mening dat ik het ook moet kunnen.

Dus alles opgebouwd en gaan.

En de eerste vlucht probleemloos, wel turbulent vlak voor de baan maar op zich wel te doen.

2de vlucht verliep ook goed, echter bij gear uit voor de landing bleek dat het neuswiel 90 graden gedraaid stond.
Beslissing om de neus dan wat hoger af te houden was meteen een verkeerde, neus raakte de grond en de kist ging hoog airborne door de klap en de harde turbulente wind.

De aanraking met de aarde was daarna niet echt zacht wat resulteerde in gebogen hoofdpootjes.

Verdere schade 0.

Oorzaak van de gedraaide neuswiel was een gebroken stuurdraad.

Binnenkort de filmpjes en snel weer vliegn :yes:

Zo'n gedraaid neuswiel heb ik een paar weken geleden ook gehad, bij mij door een afgebroken linkje.
Ik heb echter trailing wielen, dus bij touchdown worden deze vanzelf rechtgetrokken. Je merkt enkel dat je op de grond nog maar naar 1 kant kan sturen.
Effe schrikken he als je kist zo omhoog geworpen wordt.

Zo zeg. Heb ik hem eindelijk ook zien vliegen! Prachtige kist!
Jammer van de schade aan het landingsgestel, maar als dat het enige is..

De foto's komen er nog aan. Ik hoop dat ze een beetje gelukt zijn, want die jets vliegen zo snel! Dat ben ik helemaal niet gewend.

Effe schrikken he als je kist zo omhoog geworpen wordt.
Yep, zeker als je het filmpje later bekijkt.

Aanvlucht was op zich redelijk tot vlak voor de landing, kreeg ineens een hele ferme tik van de turbulente wind en de correctie daarop vergde iets te veel van het beter af zien te ronden met een gedraaid neuswiel.

Ach met een klein beetje wind is er vanaf Ede dus goed mee te vliegen :yes:

@ Jaap,

Mooi he, ben benieuwd naar de foto`s maar op de camera zag het er veel belovend uit :yes:

@ Bernd,

LiPo`s komen er bij mij ook nog in, hoop binnenkort m`n Jeti ontvangerspanningsregelaar binnen te krijgen en dan gana we ombouwen.

Thanxs, zo volgt een verslag.

@ Didier n,

Heb nog wel een ducted fan ombouw opknappertje liggen ;-)

@ Klaas,

heb geduld. zal zo een verslag schrijven.

Films volgen vanavond of morgenavond, of later ;-)

Hmm, neen dank je, die ducted fan ken ik..maar als er ergens iemand een lege avonds f 15 heeft..zou interessant kunnen zijn..

poeh die landing is een stuk enger als je hem terugkijkt dan toen we erbij stonden te kijken.. Toen hadden we alleen het idee, oh hij springt weer wat op.
Als je dit terugkijkt lijkt het een enorme klap.

Je kunt mooi zien hoe turbulent het daar is die laatste 5 meter boven de grond, de kist werd bij het bij het aanvliegen op 1:18 opeens omlaag 'getrokken'. De hei is niet vlak en de wind komt over een heuveltje zo het 'dal' invallen waar Berto aan kwam vliegen. Mooi opgevangen daar!

Laatst bewerkt:
@ Jaap,

Yep, deze baan is niet het makkelijkste met die turbulente (thermische) wind.

Echter de andere kant op is ook weer geen pretje, loopt het veld zover af dat je nooit aan de grond lijtk te komen.

Ach de tijd zal het leren, hij zal nu wel vaker op Ede komen ;-)

@ Maarten,

Dank je, onboard 2 komt er tzt aan.

@ Vliegman,

Dat denk ik ook elke keer weer :yes:

:infinity:GAAF BERTO DE VOLGENDE KEER DE HELE DAG MET S,AVONDS EEN CHINEES JA GER LEES JE GOED JE MAG OOK MEE :D leve de modelviegsport te gek

Lijkt me geweldig vliegen Berto.. lekker herrie maken met een lach van oor tot oor.

Ik moet nog steeds een keertje met die verrekte blubaby de lucht in..:rolleyes:

Maarten

volgende keer zeker de hele dag, jammer dat we op Ede hadden afgesproken ;-)

Aan de andere kant, als je niet in Ede had afgesproken had je onderstaande foto niet gehad.
Ik mail je de foto nog wel in hoge resolutie.

IMG_8718.jpg

:infinity:GAAF BERTO DE VOLGENDE KEER DE HELE DAG MET S,AVONDS EEN CHINEES JA GER LEES JE GOED JE MAG OOK MEE :D leve de modelviegsport te gek

Hey niet zo schreeuwen joh ;)
Van jou kist heb ik ook nog een paar foto's. Heb je een eigen topic, of moet ik dit topic vervuilen? PM me even je mail-adres, dan mail ik jou ook de hoge resolutie foto's.

Nou vooruit.. Eentje dan:

IMG_8738.jpg

Laatst bewerkt:
WOW, geweldige foto Jaap :thumbsup:

Ben benieuwd naar de anderen en wacht met spanning af :yes:

Er zijn een hoop foto's onscherp.. Als jullie nou eens wat langzamer vliegen dan heb ik tijd om scherp te stellen enzo.. Man man man, wat gaat dat veel harder dan bigscale prop-vliegtuigen die ik normaal fotografeer. Als jullie nou lekker vaak gaan vliegen, kan ik teminste een beetje oefenen..

Back