@Eric, ook ik ben wel benieuwd naar een volledig verslag, na ik vermoed zal de motortemperatuur ook drastisch lager moeten liggen, dan met een regelaar met een futuristisch vertiming, misschien kan je hier iets meer over kwijt (het is ongetwijfeld gemeten)!! Waren er nog onderling verschillen in motor temperatuur met de verschillende regelaars, in de ROAR setting, het is tenslotte uitgebreid getest (na jou zeggen) dus dit zal ongetwijfeld hier ook in meegenomen zijn, na ik aan mag nemen???
Verslagje van de ETS op MACH: motoren bleven bij de mannen aan onze tafel rond de 60 graden, ook bij een buitentemperatuur van 25-30 graden. Dit was met een verplaatsing van 3.5!!!Zelf heb ik eenmaal 80 graden op de motor gemeten maar dat zou wel eens aan mijn rijstijl in die heat hebben kunnen liggen;-) Enige nadeel was de gevoelige sensor in de regelaar; diverse malen was de sensor pas na een rondje of twee actief; dit kostte in die rondjes een paar tienden omdat de motor niet super oppakte en de remwerking in die toestand een stuk minder was. Dit zou overigens liggen aan het feit dat het een voorserie van de Cirtix betrof....
De tests met de verschillende regelaars vorige week hebben we op AMCA met een verplaatsing van 4,0 uitgevoerd. Ook hier bleven de temperaturen na 10 minuten rijden rond de 60-70 graden. We hebben ook de verplaatsing iets lichter en ook zwaarder gemaakt maar dit had weinig invloed op de temperaturen. Wat overigens opvallend is, is dat de motoren niet zo intens warm werden als met timing; meestal was de temperatuur na twee a drie minuten weer op 30 graden terwijl dit normaal toch veel langer duurde!! Tussen de regelaars zat weinig tot geen temperatuurverschil in de motoren!
Als het weer meezit gaan we vandaag (woensdag) nog even wat tests uitvoeren. Gezien de gelijkheid van de regelaars zou er nu ook een afgewogen oordeel over de verschillende (nu door NOMAC toegelaten) motoren moeten kunnen worden geveld.
We'll keep you posted,
Eric