HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

waarom lachen, je wilt gewoon alles beter weten ( met alle respect he)
Klopt, het is maar een irritant rot joch die Byte :rolling: j/k m8 AAAIGHT :cool:


er staat in de handleidig DUIDELIJK dat deze wagen geschikt is op 6S LIPO als hij ploft op iets dat ze zelf voorschrijven is het dan ook garantie,
Even hierop inhakend: Handleidingen kunnen ook fout zijn. Zo staat (of wellicht inmiddels stond) er in de handleiding van de Savage Flux dat je 20/??(standaard spur) goed kon rijden op 4S, voor 6S was dit niet aan te raden, dan moest je namelijk omhoog gearen naar 25/?? (standaard spur)... Rara klopt dit?

6S kan zeker mits je weet wat je doet. Maar gezien het feit dat 90% van de mensen geen flauw idee heeft waar ze mee bezig zijn zal ik het vaak afraden.
Bovendien ligt de sweetspot inderdaad op 4S (4S * 3.7v = 14.8v * 2200kv = 32.560 rpm) waar volgens Castle zelf de motor zich het beste voelt. 6S * 3.7v = 22.2v * 2200kv = 48.840 rpm wat redelijk hoog is. Hierdoor daalt efficiency en stijgen de temps en dus slijtage.

Heb vandaag een flux motor zien kapot gaan op 6s... Motor zat volledig geblokkeerd en rook echt verbrand. De sweet spot voor die motor is en blijft 4s...
Toeval dat die motor in die Losi kapot ging? Waarschijnlijk niet, waarschijnlijk hadden hun geen flauw idee waar ze mee bezig wagen.

je moet gewoon goed je boeltje onderhouden en temp meten na 10 a 15 min , tot je zeker bent, dat duurt 2sec
Temps elke 10 a 15 minuten meten?? Met track racen heb je na 15 minuten je accu leeg. In het begin met nieuwe gearings (of liever elke keer als je gaat rijden) liever elke minuut of paar minuten. Rij maar eens 5 minuten op een motor van 100c ... dat is verre van goed voor de motor.

Sowieso is 6S in mijn ogen enkel leuk voor speedruns en extreme jumps (dan bedoel ik jumps van 25 a 30 meter). Ik heb mijn Flux en RC8Te altijd op 4S gereden en nooit het idee gehad dat ik meer power nodig had (soms wel wilde) om een bepaalde jump te maken. Ga eens voor jezelf na hoe vaak je harder rijd dan dat je met 4S zou kunnen.
 
Laatst bewerkt:
heb ik toch altijd al gezegt he kurtje



waarom lachen, je wilt gewoon alles beter weten ( met alle respect he) er staat in de handleidig DUIDELIJK dat deze wagen geschikt is op 6S LIPO als hij ploft op iets dat ze zelf voorschrijven is het dan ook garantie,

de meeste ploffen door misbruik of nul de botten kennis!!

zoals ik al aangeeft in mijn vorige berichten, stock op 6s een bom en motortemp 58 graden, ESC temp 38 graden en 6s lipo 30 graden, die zal niet ploffen!!

natuurlijk als je vertand en 6s lipo erin legt zonder te meten op warmte enzo , moet hij eraan, maar dat is niet enkel bij de fluw motor,

en na rijden moet de auto gekuist of gecontroleerd worden, zodat alles soeple draait, voor een volgende rit, want zo zijn er ook een paar die ploffen,

ook heb ik er al gezien, die de 1ne 6s lipo na de andere erin leggen, GEEF je bakje eens 15 min rust!!

echt zoals ik zeg, gewoon misbruik of er gewoon niets van kennen!!

je moet gewoon goed je boeltje onderhouden en temp meten na 10 a 15 min , tot je zeker bent, dat duurt 2sec

je mag ook wel vertanden op 6s lipo , maar niet te veel en gewoon , zoals ik nu al een paar keer zeg, je boeltje meten








klopt volledig !


Goedeavond!


Ik wil idd vaak m'n gelijk halen (menselijk, of niet?), als ik dat echter niet krijg (dus fout zit) dan geef ik dat ook toe - enkele uitzonderingen daar gelaten.

Ik lach omdat jij zei: "als het in het boekje staat dat erop 6s kan gereden worden , is dat zo!!". En dan hoor ik een paar uur later dat er een Mamba naar de klote is gegaan op 6S :mrgreen: Voor de eigenaar minder leuk natuurlijk, maar ik kreeg een lach op mn gezicht omdat ik jou reactie nog in mn achterhoofd had zitten.


Was de Flux motor uit een Vorza die in een Losi 2.0 lag. 15/45 vertanding op 6S.



Huh? Ik rij niet op 6s hoor... Ik rij al altijd 4S en in m'n Mugen rij ik met een Neu 1512 1850kv lekker rustig dus :D

Was ook niet op jou gedoeld :p Hoe rijd je Mugen eigenlijk? Tevreden mee? :)


Klopt, het is maar een irritant rot joch die Byte
Ik zeg je jonguh !! als w e ditt w eekend gaan r ijden !!!! ik maak pannekoek van jou !! :mrgreen:
 
ik om te lachen! :mrgreen:


groot gelijk .het is hier toch maar veel te serieus!

en de mijne is langer ,
neenee die van mij.
helaba .ik heb de grootste.
mannekes.hebt ge deze mastedont al gezien.

en zo gaat dat op elk forum door.en niet alleen op rc forums!
 
groot gelijk .het is hier toch maar veel te serieus!

en de mijne is langer ,
neenee die van mij.
helaba .ik heb de grootste.
mannekes.hebt ge deze mastedont al gezien.

en zo gaat dat op elk forum door.en niet alleen op rc forums!

Heb je het nu over auto's of over ehh....? heheh :mrgreen:


En om OT te gaan, en tevens waarbij ik niet meer off-topic (probeer) te gaan; een Vorza filmpje!
91oQcK585eQ[/media] - 1st run of HPI Vorza - FIRE!
en nog een leuke, hoewel geen Vorza:
vnsbcELNP_M[/media] - Hobao Hyper 9e crash with VW Touareq
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die kerel zijn heuum is wel grappig in het eerste filmke.nou wat kan er daar verkeerd zijn gelopen?

.


Heb je het nu over auto's of over ehh....? heheh :mrgreen:


En om OT te gaan, en tevens waarbij ik niet meer off-topic (probeer) te gaan; een Vorza filmpje!
[URL="
- 1st run of HPI Vorza - FIRE![/URL]
en nog een leuke, hoewel geen Vorza:
[URL="
- Hobao Hyper 9e crash with VW Touareq[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Filmpje van de Vorza had ik ook al gezien, deed me spontaan aan mijn Revo denken :D die is ook zo in rook opgegaan...
 
Was ook niet op jou gedoeld :p Hoe rijd je Mugen eigenlijk? Tevreden mee? :)

Zeer tevreden van tot nu toe. Hij rijdt wel anders dan de Losi dus het is nog even wennen en nog wat zoeken bij het afstellen. Speling krijg je er wel bijna niet op :D
Tot nu toe nog niks gebroken en m'n setup doet het prima. Frisse/warme regelaar, frisse lipo en warme motor :D Had gisteren zelfs nog wat speling kwa temps dus het mag nog een beetje warmer worden buiten :p
 
@ kurtje
dan begrijp ik je wel als je zegt voorzichtig te zijn met MMM.
zekers als je al 1 hebt uitgefikt.nu begrijp ik de voorzichtigheid.
in mijn ogen zijn het precies blokken beton.nie kapot te krijgen.regen sneeuw zand hitte .er is geen enkele situatie dat de regelaar nog niet heeft gewerkt.zelf tijdens het kuisen al tegen de grond laten vallen.maar niks.gewoon niks.
 
Laatst bewerkt:
Zeer tevreden van tot nu toe. Hij rijdt wel anders dan de Losi dus het is nog even wennen en nog wat zoeken bij het afstellen. Speling krijg je er wel bijna niet op :D
Tot nu toe nog niks gebroken en m'n setup doet het prima. Frisse/warme regelaar, frisse lipo en warme motor :D Had gisteren zelfs nog wat speling kwa temps dus het mag nog een beetje warmer worden buiten :p

Klinkt goed! Voor mij hoeft het iig niet nog warmer hoor, gisteren was prima qua temperatuur :p

Gaat er gereden worden dit weekend? ;)

Geen idee, misschien wel misschien niet :p

Is een 5s lipo geen betere optie dan om het "uitbranden" tegen te gaan?

gr
Menno

Jups! Paar extra caps er nog aan solderen en je zit helemaal veilig. Met die extra caps zou je misschien ook nog op 6S kunnen rijden, ook al zou ik het niet doen omdat 5S me al meer dan snel genoeg lijkt :p
 
@ kurtje
dan begrijp ik je wel als je zegt voorzichtig te zijn met MMM.
zekers als je al 1 hebt uitgefikt.nu begrijp ik de voorzichtigheid.
in mijn ogen zijn het precies blokken beton.nie kapot te krijgen.regen sneeuw zand hitte .er is geen enkele situatie dat de regelaar nog niet heeft gewerkt.zelf tijdens het kuisen al tegen de grond laten vallen.maar niks.gewoon niks.

Je weet toch dat je met de vorza niet in het zand mag rijden:rolling:.
Dat staat zo in de handleiding :rolleyes:.
 
dan mag je er niks meer mee doen.daar wil ik nu eens geld opzetten dat het merendeel al vet heeft zitten bashen in het zand.de filmkes spreken voor zich.komaan zeg. een regelaar voor 1/8 monster truck en je mag er niet met in het zand.wie heeft dat uitgevonden.


Je weet toch dat je met de vorza niet in het zand mag rijden:rolling:.
Dat staat zo in de handleiding :rolleyes:.
 
De D8 volgens mij hoor :)

@ dafke Ik heb er nu ook 2 (vorza + revo) en die gebruik ik ook normaal met bashen, zand etc... maar je verschiet je een hoedje als je regelaar ineens vuur vat na 20meter gereden te hebben op half gas :D
 
De D8 volgens mij hoor :)

@ dafke Ik heb er nu ook 2 (vorza + revo) en die gebruik ik ook normaal met bashen, zand etc... maar je verschiet je een hoedje als je regelaar ineens vuur vat na 20meter gereden te hebben op half gas :D


dit was een fout in je wagen geeft niet met zand te maken,

@stewie
sorry hoor! gelijk ik jou hier heb bezig gezien, en je zag kijken naar 2 krasjes op de bodemplaat, denk ik dat tapijt de beste oplossing voor jou is :)

ergens een ruimte afhuren tapijt en stootbalken plaatsen, dan ben je veilig:)

koop een goei compressor , en na het rijden uitblazen

er bestaat zelfs een trukje om ( geen) of minder zand tussen je tandwielen te krijgen voor je vorza,

gewoon een stukje duketape of powertape aan de onderkant van je tandwiel in een ballonnetje leggen
na het rijden moet je dat eens aftrekken je zal verstelt staan wat eraan kleeft
 
Back
Top