Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dat is zeker niet je enige optie, maar hetgeen dat ik je aanraad. Die banden zullen lang meegaan en het heel goed offroad doen. In principe kun je alle banden met een 2.2'' of 2.8'' maat monteren op een setje velgen en deze op je Rustler zetten.

Check de Pro-Line site eens voor verschillende soorten banden, ook JConcepts maakt banden al zijn die wat meer gespecialiseerd op racen.

Wat ik je wel aanraad is het kiezen voor velgen met offset, hierdoor wordt de auto breder en krijg je een betere wegligging en zal je minder snel omkantelen.
 
[intro]
First post op dit forum. Volg e.e.a. al een poosje. Zit er aan te denken deze hobby eens uit te proberen. Als 12-jarige al eens begonnen met 1:10 benzine on-road auto, en daar veel lol aan gehad, totdat de motor van m'n wagen niet meer wilde wat ik wilde. Hoop geprutst, maar nooit echt lekker meer gelopen. Nu zo'n 20 jaar later wil ik weer eens proberen of deze hobby gaat aanslaan. Veel rondgekeken en al vrij snel tot de conclusie gekomen dat goedkoop=duurkoop. Nu op 't punt om toch maar wat te kopen.
[/intro]

Ik zit de denken aan een rustler XL-5 of een 2e hands vxl. Veel nuttige info in deze thread, maar ik zie niet zo veel ervaringen over de XL-5. De onderdelen van de XL-5 zijn minder goed dan de VXL, maar zijn deze goed genoeg om mee te beginnen en niet elke keer onderdelen te moeten vervangen. En vergt een brushed motor (veel) meer onderhoud dan een brusshless. De snelheid maakt me (vooralsnog) niet zo veel uit, aangezien ik voorlopig toch nog rookie ben ;-)

Mijn start budget ligt zo rond de 250 euro (liefst incl accu's en laders). Zijn er mensen met ervaring met de XL-5? Hebben jullie gedachten over 2e-hands VXL versus nieuw XL-5?

Bijvoorbeeld een nieuwe XL-5 met accu en snellader versus een 2e hands Rustler VXL met accus en reserve onderdelen.

Ik zie dat er veel onderdelen te verkrijgen zijn, waarme evt. beschadigde onderdelen bij een 2e hands goed te vervangen zijn, maar ik heb toch m'n twijfels bij 2e hands, aangezien je niet weet wat er met de auto gebeurd is.

Al met al een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie hier eens je licht op willen laten schijnen (volgens mij niet van het niveau 'Welke auto kan ik het beste kopen' ;-) ).

alvast dank voor jullie reacties.
 
Mannen,

Ik heb lijkt het een lichte slag in mn achterwielen..
Hoort dit?(lijkt me niet), of komt dat door de koprollen die mn rustler met regelmaat maakt. En wat kan ik hier aan doen anders doen niet te crashen? Ik heb de bouw tekening bekeken en vermoed dat de 2753X verbogen zijn.

imagemagic.php


Tevens wil ik een setje on-road banden+velg aanschaffen, maar heb er geen kapitalen voor over (lees 60+ euro). Zijn de TRX Anaconda's+velg dan mijn beste optie?
En wat raden jullie mij aan voor strictly off-road?
Alvast bedankt!

Edit: Net nog even gekeken naar die assen, maar die lijken niet krom..vreemd?, er zit wel beetje speling op..

Ik heb dit probleem dus ook. Heb 2 rustlers, en in beide zit er wat onbalans in de auto's. Het lijkt erop dat het uit de assen komt, maar ik weet niet of dat ook zo is.

Mvg, Denbosch.
 
hoi

ik zou gewoon een 2e hans vxl kopen. ik heb zelf ook een vxl als die 2e hans gewoon er netjes uit ziet. en goed rijd dan zou ik die gewoon doen als je er later achter komt dat ergens een scheur in zit dan kan je gewoon een paar onderdelen bestellen. zowieso is traxxas al een goed merk dus je zit al heel hoog. het is egt een goeie auto!! als je later harder wil dan kan je altijd nog lipo kopen en je gewone accu's verkopen

grts
 
Laatst bewerkt:
tsjaar, zoals je zelf zegt: goedkoop = duurkoop. Zo ook met de XL-5 vs VXL. Ben zelf anders half jaar geleden begonnen met een Rustler XL-5, na slechts twee weken heb ik de VXL gehaald (was prijs technisch interessanter dan upgraden naar VXL).

Wanneer je begint gewoon de ESC op training mode zetten (hierdoor wordt de power gereduceerd naar 50%) zodat het nog beheersbaar is voor een beginner.

Ik raad je dan ook liever een 2de hands Rustler aan dat een nieuwe Rustler XL-5 :)

M.b.t. die advertentie; ziet er zo leuk en betrouwbaar uit. Leuke accu's er al bij en verschillende sets banden. Als de auto verder helemaal in orde is geen slechte deal imo.
 
Wat vinden jullie van basher pinhead tires?
Dit zijn pin tires gemonteerd op een velg.
100_1401.jpg


Zijn deze aan te raden?
Kosten 49,- per 4st.
 
Lakigucci, gebruik eens de zoek functie in dit topic en het forum. Die banden zijn al enkele keren besproken.

Het zijn goede banden voor op zand en astro, op de weg zullen ze heel snel slijten. 50 euro is echter VEEL te veel, die zijn in het buitenland stukken goedkoper te verkrijgen.
 
Lakigucci, gebruik eens de zoek functie in dit topic en het forum. Die banden zijn al enkele keren besproken.

Het zijn goede banden voor op zand en astro, op de weg zullen ze heel snel slijten. 50 euro is echter VEEL te veel, die zijn in het buitenland stukken goedkoper te verkrijgen.

Excuus, maar ik ben nog niet zo bekend met de werking en zoek functie van dit forum. Ik zal deze de volgende keer gebruiken.
Ik zal inderdaad eens kijken wat dat setje kost in 't buitenland.
Ik vind trouwens de combo met masher 2k ook erg gaaf!
 
hallo

ik ga zaterdag op vakantie nu heb ik een vraag over m'n accu

hoe moet ik mijn accu bewaren. leeg of helmaal vol???

groeten robert
 
Laatst bewerkt:
Welke accu?

LiPo bewaren op 75 a 80% van de volle capaciteit. Tenzij je echt maanden weg gaat kan het wegleggen van een in goede staat verkerende volle LiPo ook geen kwaad.
 
ja sorry ik heb er niet bij gezet welke maar het is een Sport VBpower 7 cell HUMP 5000mAh Ni-MH 8.4V with TRAXXAS stekker

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Mannen, ik heb een probleem waar ik maar niet uit lijk te komen.
De auto is al 10x uit elkaar geweest, maar aangezien ik nog noob ben zal ik waarschijnlijk wat over het hoofd zien.
Het probleem is dat na een dagje offroaden zonder jumps mijn auto op snelheid opeens ontzettend, maar dan ook echt heel erg vibreerd.
Zodanig zelfs dat ik niet meer volgas kan rijden. Nu bleek al 1 rear axle hub verbogen te zijn, welke ik nu heb vervangen met die van rpm. de assen lijken recht te zijn voor het oog, en ook de plastic bouten lijkt niets mis mee. Tevens heb ik om te testen ook eens mijn voorwielen achter gemonteerd, waarna het probleem al stukken minder was.
Kan het zijn dan mijn achterwielen krom? zijn?.

[URL="
- VID%2000006-20100721-1220.3GP[/URL]

Edit: Net nog even zitten bedenken hoe in hemelsnaam dat wiel krom zou kunnen zijn...., ik heb wel een baksteen gekust tijdens het offroaden.
Zou een setje nieuwe wielen mijn probleem oplossen? Of zou het probleem meer kunnen zijn dan dat alleen.

(en ja ik heb de zoek functie gebruikt maar zonder nuttig resultaat in mijn ogen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top