Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee dikke hond, het zijn de stock rear wheels. Hier heb ik nog niets mee gedaan, echter waren deze wel netjes uitgelijnd toen ze nieuw waren.

Het kan ook zijn dat er vuil in de banden is gekomen. Je kan door aan 2 kanten een klein gaatje te maken in je band en dan de wielen laten draaien dat vuil uit de wielen slingeren. Het helpt in veel gevallen (het werkte geweldig bij mijn Stampede banden). Het kan ook een geval zijn van vocht in de insert, dat is een kwestie van laten drogen.

Het kan ook zijn dat er vuil in de banden is gekomen. Je kan door aan 2 kanten een klein gaatje te maken in je band en dan de wielen laten draaien dat vuil uit de wielen slingeren. Het helpt in veel gevallen (het werkte geweldig bij mijn Stampede banden). Het kan ook een geval zijn van vocht in de insert, dat is een kwestie van laten drogen.

Er zitten standaard 2 gaatjes in de velg, maar als er vuil in zit komt het er niet uit. En de laatste x dat ik gereden heb was zondag, dus die inserts zouden dan nu wel droog moeten zijn lijkt me. Tho, de vibratie is bijna extreem hoor, dus vermoed nu zelf ook een kromme as, ondanks dat ik het niet met het blote oog zie.. en niet weet wat ik aan de lagers zou moeten zien. Of bedoel je gaatjes in je band maken :S

Wat zou ik moeten zien aan mijn lagers?(sorry voor de noob vraag :()
Geen probleem, iedereen moet het leren ;)

Gewoon even aan je lager voelen of die nog soepel rond draait en of er geen speling zit op het lager zelf en tussen het lager en het plastic. Ik gok van niet, maar je weet maar nooit.

Geen probleem, iedereen moet het leren ;)

Gewoon even aan je lager voelen of die nog soepel rond draait en of er geen speling zit op het lager zelf en tussen het lager en het plastic. Ik gok van niet, maar je weet maar nooit.

Nard, Er zit geen speling op de lagers. Ze gaan wel wat stroef maar dat komt door het zand wat er tussen zit. Dat moet ik gewoon even schoonmaken.
Tevens een bestelling gedaan voor mijn rustler met wat hopups en spare parts en wat wielen.

-Basher RC Pin Head Complete Set van 4
-Traxxas Hex Hubs/ Axle Pins
-Traxxas Stub Axles, Rear (2)
-Traxxas Tires & Wheels, Assembled, Glued Annaconda Front
-Traxxas Tires & Wheels, Assembled, Glued Annaconda Rear
-Traxxas Wheel Hubs, Hex (Tall Offset)
-RPM Rear Shock Tower
-RPM Front Shock Tower
-RPM Front A-arms Blauw
-RPM Rear A-arms Blauw

En nu maar wachten op het pakketje :P.

Ik heb hetzelfde probleem. Zo te zien komt het vanuit het cardan. Zaterdag ga ik stalen aandrijf assen monteren, maar ik weet niet of het probleem dan opgelost is.

Ik heb ook nog een nieuwe rustler en die heeft het ook! Heb nog geen meter met die auto gereden.

Gr Denbosch

Bij een nieuwe Rustler mag dat niet kunnen. Wanneer je hem bij een shop hebt gehaald zou ik even terug gaan en het probleem laten zien, een goede shop geeft je dan zonder problemen een nieuwe as mee.

Ik heb hetzelfde probleem. Zo te zien komt het vanuit het cardan. Zaterdag ga ik stalen aandrijf assen monteren, maar ik weet niet of het probleem dan opgelost is.

Ik heb ook nog een nieuwe rustler en die heeft het ook! Heb nog geen meter met die auto gereden.

Gr Denbosch

Ik heb daarom ook maar nieuwe assen besteld, tesamen met die plastic bouten waar je je om schuift laat maar zeggen.

En ik had er geen last van toen mn rustler nog nieuw was (2 weken geleden lol).

Wat bedoel jij dan met die plastic bouten als ik vragen mag.Dan kan ik dat ook meteen mee vervangen.

Mijn rustler komt uit een bekende winkel hier uit denbosch.
Ik heb er toen meteen 2 gekocht, en bij beide zitten er slagen in de aandrijflijn Het lijkt erop dat het iets met de aandrijfassen te maken heeft. Met de auto die ik ingebruik heb is nog niet eens een aanrijding mee geweest, alleen maar speedruns.

Wat bedoel jij dan met die plastic bouten als ik vragen mag.Dan kan ik dat ook meteen mee vervangen.

Mijn rustler komt uit een bekende winkel hier uit denbosch.
Ik heb er toen meteen 2 gekocht, en bij beide zitten er slagen in de aandrijflijn Het lijkt erop dat het iets met de aandrijfassen te maken heeft. Met de auto die ik ingebruik heb is nog niet eens een aanrijding mee geweest, alleen maar speedruns.

Ik bedoel part nr. TRX1654. Al denk ik niet dat dat er wat mee te maken heeft heb ik deze wel besteld tesamen met TRX3654 om wat te kunnen spelen met de offset van de wielen. Tevens is het altijd handig spullen op voorraad te hebben.Vroeg of laat zal er toch speling optreden op deze onderdelen omdat deze ook onderhevig zijn aan de frictie op dit gedeelte.

zo.. een vraagje:

wat is het verschil tussen een nieuwe Rustler XL5 en een VXL?
beide hebben die volledig metalen gearbox, dus daar zit het hem niet meer in.
de puntjes die ik nu gezien heb is dat de XL5 kruiskop schroeven heeft ipv Inbus en dat de XL5 glijlagers als wiellagers heeft ipv kogellagers.

zo.. een vraagje:

wat is het verschil tussen een nieuwe Rustler XL5 en een VXL?
beide hebben die volledig metalen gearbox, dus daar zit het hem niet meer in.
de puntjes die ik nu gezien heb is dat de XL5 kruiskop schroeven heeft ipv Inbus en dat de XL5 glijlagers als wiellagers heeft ipv kogellagers.

je hebt gelijk echt veel verschil zit er niet meer in,
alleen de vxl set up, en 2.4 ghz en de black chrome velgen, meer weet ik ook niet.

Verschillen tussen de Traxxas Rustler VXL en XL-5:
  • Motor : VXL Velineon 3500kv vs. Titan 12T
  • Esc : VXL 3S vs. XL-5
  • Montage : hex-schroeven (inbus) en pins met e-clips vs. sterschroeven (in bulkheads, arm ophanging, shock montage, shocktower montage, gearbox etc.)
  • Turnbuckle chamber links : staal vs plastic
  • Aandrijfving : De XL-5 heeft enkele plastic tandwielen ipv stalen, deze plastic kunnen de kracht van brushless niet aan.
  • De VXL krijgt 2.4Ghz zender/ontvanger, de XL-5 niet.
  • Velgen : Zwart chroom vs chroom
  • Bodies hebben ander kleur schema

Het geval van de aandrijving komt dan te vervallen, als dat de enige upgrade is die de XL-5 heeft gekregen.

Laatst bewerkt:
Hallo

ik zoek een traxxas velineonregelaaar+motor.
het hoeft niet per se de waterdichte te zijn i wil hem graag kopen nder de 150 euro.

mvg tim476

Nu weet ik wat jij met de 1654 bedoeld. Ik heb ze vandaag ook meteen vervangen en heb er nu aluminium voor terug geplaatst.
Heb ook aandrijf assen besteld, van een slash 4x4, deze moeten volgens de winkel passen, hun hebben het pas vervangen bij een rustler, dus ben benieuwd.

Nu weet ik wat jij met de 1654 bedoeld. Ik heb ze vandaag ook meteen vervangen en heb er nu aluminium voor terug geplaatst.
Heb ook aandrijf assen besteld, van een slash 4x4, deze moeten volgens de winkel passen, hun hebben het pas vervangen bij een rustler, dus ben benieuwd.

Laat het me weten, mijne staan in backorder, dus hoop ze wel snel binnen te hebben! We shall see ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back