picco p3 .28 of een go .28

Is ook een goeie , heb er zelf 2... Maar die vergen wel wat kennis van koppelingen en hun invloed op een motor.....

Het verstellen luisteren best wel nauw .
 
hey,
spijtig maar je moet het toch ooit leren.
maar ik zal maar naar de goede raad luisteren:)
het is omdat ik hem 2dehands van anko kan kopen.

mvg
 
Zoals Roelof en ik allebei al zeggen niet voor een beginner ... Als je niet weet wat je doet heb je er meer last van dan plezier....

Beste optie is de JVD , erg makkelijk op te bouwen , super betrouwbaar en ook vooral betaalbaar...

Schoentjes voor de V6 kosten je net zoveel als een complete JVD , en schoentjes zijn bij verkeerd gebruik zo weg ;)
 
Ook ik kan je de JVD aan raden wat is dat een toppertje zeg.
Ik heb ze op de truggies en buggy zitten en voor mij is dit de beste koppeling die er is voor offroad gebruik.
Zijn er al mensen die hem in de savage hebben??? en zo ja ook fotoos ervan??
 
zie je het verschil meschien tussen een goedkope en dure koppeling?
qau vermogen of trekkracht?
bij een brommer is het toch zo:p


mvg
 
We hebben het hier niet over brommers ;)

Verschil in duur of goedkoop is meestal te merken in de levensduur , soms in het aangrijpen van de koppeling.

Maak het jezelf vooral niet te moeilijk en ga voor de JVD , die is inmiddels wereldwijd door de goedkeuring van wedstrijdrijders gekomen.... Waarom dan zelf nog gaan twijfelen ?? ;)
 
De verschillen tussen de duren en goedkope koppelingen zit meer in de gebruikte materialen. In veel gevallen hoef je geen complete koppeling te kopen, de schoen en de veer is het meest bepalend.

En om een koppeling vanuit "standaard" te verbeteren wordt er aan de schoenen geslepen en geboord voor lichtere schoentjes.

Ook wij zijn bezig met de koppeling van de 1:8 onroad. Het uitzoeken van de materialen en veren is een lange klus maar langzaam komt er een beeld van een goede, makkelijke maar ook betrouwbare koppeling
 
ok;
ik ga dus toch voor de GO.28(de verzendkosten waren 25€ voor de picco dan is het prijsverschil al 50euro en dat is me net iets teveel)
de jammin jp-2
jvd koppeling
en 47/18vertanding.
lijkt mij aardig:)
 
Dat moet best gaan lukken daarmee.... De GO heeft ook zat vermogen en de JP-2 zorgt ervoor dat de motor lekker in z'n toeren door kan lopen.
 
Van wat ik gelezen heb schijnen GO motoren ook wel behoorlijk te presteren hoor. Wel schijnen ze erg veel klemming te hebben dus zorg dat je goed voorverwarmt.

Heeft de GO eigenlijk wel een trekstarter of de mogelijkheid tot rotostart? Met veel klemming krijg je de motor denk ik niet rond met een trekstarter.
Dat, aangezien een savage niet op een startbox past ;)
 
Geen roto-start is wel beter voor de motor ... Zeker een nieuwe motor ....

Die roto-start ramt veelste veel door waardoor je drijfstang heel erg op z'n kl*ten krijgt.... Met een trekstarter heb je veel meer gevoel met wat je doet,
 
@savage wist ik al maarja het is wel een groot gemak als het kan.

@ronald idd een slagje losser draaien(heb ik ook op men buggy ooit moete doen)
maar ik begrijp nogaltijd niet waarom het dan gemakkelijk gaat
minder druk?

mvg
 
Er kan een klein beetje lekken langs de gloeiplug , hierdoor krijg je iets minder druk in de motor en trek je de zuiger makkelijker door het bovenste dode punt (maximale compressie) heen.
 
Bij zo weinig verschil zou ik idd ook voor de Picco gaan...

De GO's zijn niet zo onbekend hoor Emil ;)
In bv. de Truggy cup zijn er genoeg die een 3 , 5 of zelfs 7 poorts versie .21 hebben gereden en daar waren weinig problemen mee.


Ik geloof je direct, ben er eingelijk al te lang uit om nog echt objectief te kunnen zijn....
 
Back
Top