HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Heeft er iemand ervaring met de Orion servo's?

nl de VDS 2015 (stuur) en de VDS 1007 (gas)?

Of toch beter gaan naar 2x ACE 1015?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 17 en 18 tandwielen binnen gekregen en alle benodigde olie en vetten voor diff en shocks.
Ik ga eerst op het standaard spur proberen.

Met welk pinion tandwiel rijden jullie op een standaard spur?

gr
Menno
 
Ik heb er 18 - 48 opzitten, dus het standaard spur.

De temperatuur vandaag op Mol was na een set lipo's 39graden batterij, 42 graden motor en 51 graden ESC... Lijkt me aanvaardbaar niet?

Waar heb je de spullen besteld voor de Vorza? Welke olie en vetten voor de diffs?
 
Heeft er iemand ervaring met de Orion servo's?

nl de VDS 2015 (stuur) en de VDS 1007 (gas)?

Of toch beter gaan naar 2x ACE 1015?

2x ace 1015 ? Jeetje.. da's 30-40KG duwkracht.. denk dat je dan moet gaan oppassen met de BEC van de Mamba.. Neuh, 1x is zat.. proline alu armpje erop en klaar.

Reed je nou op 4S ?
 
Jaja 4S 5200mAh 50C lipo's erin en gaan :D
Spur 46 zou hij eigenlijk ook nog mogen hebben...
Had tegelijk gereden met een Losi truggy met een OS motor, en qua optrekken was de Vorza toch rapper weg, snelheid lag ongeveer hetzelfde
De Truggy reed wel veel relaxter haha

Nee die 2 servo's is voor mijn toekomstige nitro wagen ;)
De FG Baja en de Revo zijn weg, dus is er ruimte voor een ander leuk ding...

In de Vorza heb ik al een Ace 1015 zitten, beste aankoop ervoor al :D
 
Laatst bewerkt:
100,000 wt :?: :shock:

Dat is voor in het diff van een 1:5 ofzo ... In een 1/8 heb je daar niks aan , dan kan je m beter meteen volgooien met secondelijm ofzo :rolling:

Voor een middendiff heb je meestal genoeg aan 10.000.
 
100,000 wt :?: :shock:

Dat is voor in het diff van een 1:5 ofzo ... In een 1/8 heb je daar niks aan , dan kan je m beter meteen volgooien met secondelijm ofzo :rolling:

Voor een middendiff heb je meestal genoeg aan 10.000.

Ja dat vond ik ook maar voor het midden diff schrijft HPI dit toch echt voor< geeft natuurlijk een gelijk een soort sper waardoor de krachten verdeelt worden tussen voor en achter.

gr
Menno
 
Ja dat snap ik ook wel .... Heb hier zelf het nodige aan 1/8 spul staan en rij er ook al een aantal jaartjes mee...

Maar 100.000 is wel heeeeel erg veel , weet je zeker dat het niet 10.000 is ?? Dat is namelijk een veeeeeel logischere waarde.
 
Ja dat snap ik ook wel .... Heb hier zelf het nodige aan 1/8 spul staan en rij er ook al een aantal jaartjes mee...

Maar 100.000 is wel heeeeel erg veel , weet je zeker dat het niet 10.000 is ?? Dat is namelijk een veeeeeel logischere waarde.

Door jou reactie heb ik meteen het boek dat bij de Vorza zit gepakt en gekeken of ik misschien me bril niet op had maar er staat echt 100000.

Zal wel even zoeken naar het bestand op internet kan je zien.

gr
menno
 
Laatst bewerkt:
Damn.... Dan hadden ze er volgens mij net zo goed geen middendiff in kunnen zetten , dit zorgt volgens mij ook voor een zo goed als gelockt diff.
 
Ben het met savage eens. 100.000 watt is echt insane!!

Het centerdiff van de E-Revo heeft ook zo'n waarde maar dat komt door zijn (slechte) ontwerp, ik neem aan dat het centerdiff van een Vorza een redelijk ''normaal'' 1/8 centerdiff design heeft.
 
Dat ze wat zwaarder gaan ivm het brushless geweld oke.... Maar 100.000wt... Damn..

Dan heb je volgens mij niet eens sperwerking meer met een normaal 1/8 diff.
 
Inderdaad volgens mij heeft hij veeeeeeeel te dikke olie erin zitten...

Ik heb net volgens mij een test gedaan die wel zou moeten aantonen dat de olie te dik is, de 2 voorste wielen draaien zonder de achterste aan te raken (motor houdt toch tegendruk) en je moet inderdaad serieus hard draaien om dit rond te krijgen :s

Maar zou dat geen typfout zijn in de handleiding?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem net eens uitgebouwd, maar is erg moeilijk schatten, middendiff is serieus stijf. Weet niet goed of het 100.000 is, lijkt mij ook behoorlijk over de top. Maar tis ook geen 10.000 denk ik.. Ben ook erg benieuwd wat HPI gaat antwoorden.
Op de exploded view staat een 'normaal' diff qua tandwielen etc, dus tis niet iets speciaals volgens mij dat andere dikte olie nodig zou hebben, denk ik dan...
 
Back
Top