HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Wat doet een Vorza als zijn lipo plat is :D haha victory voor de Ishima :D

Stewie merci voor het filmpje!

Nieuwe lipo steken!
Kurtje, geen dank.
Het was weer gezellig vandaag al had ik pech met mijn wagens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja de marc heeft zich echt gegeven vandaag :D
Kijk uit om eens samen in Mol te gaan crossen mannen ;)

Inderdaad je had pech met de wagens! Eerst dat benzineslangetje (zonder dat je het gezien had :D) en dan je servo armpje van de vorza...

plus je schoon tshirt zo vuil haha :D

Ja de marc heeft zich echt gegeven vandaag :D
Kijk uit om eens samen in Mol te gaan crossen mannen ;)

Inderdaad je had pech met de wagens! Eerst dat benzineslangetje (zonder dat je het gezien had :D) en dan je servo armpje van de vorza...

plus je schoon tshirt zo vuil haha :D

Ach, de HongNor bolde op het laatste toch terug goed, vorza is zo gerepareerd en t-shirt is om weg te smijten. Nitro gaat er veel te moeilijk uit op zo een licht t-shirt om er nog moeite in te steken.

Marc was vandaag in goede doen ja, behalve toen hij mijn vorza tegen zijn linkerarm kreeg. Daar was hij toch even niet goed van :rolleyes:.
Een geluk voor hem dat mijn servo armpje kapot was. Had ie anderhalve lipo meer om te rijden.

Nog wat filmpkes om het af te leren.

haha ik hoop dat je Kurtje bedoeld :p

Dit is niet het circuit in Mol hoor, dit is gewoon een klein zandcircuitje...

Mol is dit bvb van de no nitro cup (gefilmd door een medeforumlid:

Mol is een paar categorieën moeilijker vrees ik.
Op dit circuitje gaat alles er gemoedelijk aan toe, geen competitieve sfeer oid. Heel behulpzame mensen die u echt iets trachten bij te brengen.

Het zandcircuitje is tof om wat rond te rijden, maar niet zo goed voor een stock vorza. Er moet iets aan de demping en diffolie gedaan worden om goed te kunnen rijden.

De vorza schuurt veel te hard over de grond en heeft last van de stenen op de track. De truggy ploegt er makkelijk door :rolling:.
Maar het blijft tof...

@Ku(r)tje, amai ook vroeg wakker voor iemand met verlof.

Inderdaad je gaat er zeker voor om het snelst rondjes te maken en de leukste jumps haha

Ja mol hebben we wat veranderd afgelopen zaterdag ;)

Ik heb vandaag reactie gehad van HPI, en dit schrijven ze:

Hi

Yes this is correct for the diff oil. There is a lot of power
transferred to the wheels and therefore need thick oil in the diffs

Many thanks

Jon Bowden
Customer Service Technician

HPI Europe Ltd
19 William Nadin Way
Swadlincote
Derbyshire
DE11 0BB

Lol... Wat een noobs... Volgens mij gaat die buggy wheelies trekken als ie wat grip heeft. En met 100k gaat je poep niet echt stabiel zijn op aarde/zand. Ik zou switchen naar 7-10k

Inderdaad op 6s krijg je hem aant wheelieen :D
En op los zand schuift hij met de poep...

Zodra ik uit verlof ben de verhouding naar 5000-7000-3000 brengen.
Voor de shocks 450 achter en 400 voor...

Wat zou je aanraden voor astro? Dan ga ik deze verhouding in de Ishima steken, wordt vnl mee op zand gereden en de vorza krijgt de astro afstelling mee...

10-10-5 en zware shocks. 600 500 of 600 550. En als het heet is buiten kan je 700 600 gaan, want ik heb al gemerkt op die hete dagen dat de olie echt zacht wordt door de warmte. 1e 5min gaan goed en dan gaat ie lekker zwabberen :p

Bestelling voor olie voor de diffs is hier ook gedaan :-)

Ik ga het gewoon proberen met de dunnere en kijken wat het doet. Ben ook geneigd om Kurt en Stoomstijkijzer te volgen.. 100k lijkt me absurd. Standaard is 5k 100k 5k, ik wou 10k 10k 7k als start nemen. Andere olie voor schoks heb ik nog niet, eerst eens voelen wat dit doet :-)

Back