Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij enige tijd met een Stampede. Ik wil graag een Slash aanschaffen, maar twijfel tussen een 4x4 en een 2weeldrive. Wat is leuker/beter?

Graag advies aan een beginner!

ben vanaf het begin al slash rijder. eerst de 2wd en nu de 4wd. 2wd is qua techniek een stuk simpeler/eenvoudiger dus minder onderhoud en minder slijtage gevoelig.
4wd rijd inderdaad wat makkelijker. maar toen ik nog 2wd reed en nog nooit een 4wd had aangeraakt wist ik dat ook niet. ik had nog geen vergelijkingsmateriaal.
de 2wd rijd ook echt super, maar rolt wel iets sneller om als de 4wd omdat de 4wd een stukje lager is.
de 2wd is echt bullitproof en de 4wd bijna bullitproof.

ik weet niet precies wat je wilt gaan doen. is het je puur om het bashen en raggen te doen dan zou ik de 2wd nemen. wil je ook af en toe een wedstrijd rijden dan zou ik voor de 4wd gaan.

de 4wd is ook heel makkelijk aan te sleutelen hoor! de 4wd is modulair opgebouwd dus een diff vervangen is binnen een paar minuten te doen.

alle traxxas auto's vind ik toch wel vriendelijk voor de gebruiker qua sleutelen.

anders moet je maar eens langskomen bij MVB dan kun je info krijgen zoveel als je wilt.
daar zitten toch wel de fanatiekste slash rijders van nederland
 
heb em ook sinds een paar dagen en vind het een geweldige auto! super wegligging gewoon!
en ook nog realstish ook!

wel ff een paar vraagjes. ik heb de ultimate, dus ook geinstalleerde sway bars. Nu op gras rolt die wel eens om, hebben jullie deze anders afgestgeld?(hardere monteren?)
En heben jullie nog andere dingen aan de geometrie en ophanging veranders(veren, olie,...)?

grtzzz
 
De Slash wordt aangeboden in verschillende uitvoeringen. Is de Ultimate de meerprijs waard tov de gewone 4x4? De aluminium onderdelen zien natuurlijk leuk uit, maar hebben deze ook effect op de rij eigenschappen?
 
Heyy,

Zag net in het topic dat er verschillende mensen met de bijgeleverde 18t rijden, is dit in combi van een 2s of 3s lipo?
Dan wil ik dit ook wel eens proberen:d

grtzz
 
Ik rijdt eigenlijk altijd met 17T op 54T. Zeker niet te zwaar. Kan de regelaar en motor lekker aan. Let wel op ik rijd enkel op 3s;).
 
raar zeg dat jij met 17/54 zonder problemen kan rijden. Ik rij 13/54 en mijn motor wordt behoorlijk warm. Rijdt jij enkel rechte stukjes op en neer met rustig optrekken?
 
Ja bij mij doet die het prima..

Ik rijd ook zeer ruig. Ik laat het beest loskomen dus zeker niet voorzichtig.
Soms durft die ook wheelies te doen bij maar dan moet je vertrekken terwijl je over een heel klein bultje rijdt...

Ik check wel veel de temps. en een ventilator heb ik wel maar dat helpt niets dus heb ik het er ineens terug afgezwierd..
 
nu gebruik ik een vrij groot koelblok + een 5cmx5cm fan en ik gebruik ook thermische pasta tussen het koelblok en de motor

dat zal allicht wel wat schelen
 
@ murky123, heb je daar wellicht een foto van (nieuwsgierig)? Ik vond 20 graden al een extreme daling voor een klein fannetje met een kleine heatsink.
 
@ murky123, heb je daar wellicht een foto van (nieuwsgierig)? Ik vond 20 graden al een extreme daling voor een klein fannetje met een kleine heatsink.
Vind dat niet zo gek eigenlijk. Mijn Mamba wordt zeker meer dan 20 graden koeler gehouden door gewoon de standaard Castle fan voor die motor. En dat is dus zonder heatsink en pasta's. Ik heb het alleen maar met de hand gemeten maar zonder fan en met overtray kan je er een ei op bakken, zo heet. Met fan en overtray is ie nog maar handwarm.

Over gearing, in de Slash 2 WD rij ik met 19T/56T (32Pitch idd) met 3S lipos en daarmee wordt de Velineon idd wel wat warm maar niet loeiheet. De ESC wordt ook wel erg warm (de koelvinnen dan) Nou is dat een 2WD met een ander chassis en minder wrijving omdat het maar een 2WD is. Kan me dus wel voorstellen dat hij in een 4x4 toch iets te heet wordt dan ja.
 
Durf je daar geld op te leggen Leonardo? ''meer dan 20 graden'' is al EXTREEM veel voor een fannetje dat een kub blaast per uur (of wat dan ook) dat je het dan ''met je hand meet'' is niet echt betrouwbaar. Verschil tussen 45 en 55 graden is heel goed te voelen met de hand, maar toch is het maar 10 graden verschil.
 
Laatst bewerkt:
Die fan van Murky daar kan je bijna nog je processor van je pc mee koelen, Michel die had ook een vette fan leek wel een decoupeerzaag nog erger dan een stofzuiger..
 
Durf je daar geld op te leggen Leonardo? ''
ja

is ook geen fannetje maar gewoon een goeie fan. Geen integy brol oid.

slash4x4inside.jpg
 
@ murky123, heb je daar wellicht een foto van (nieuwsgierig)? Ik vond 20 graden al een extreme daling voor een klein fannetje met een kleine heatsink.


sure.. met deze fan+heatsink haal ik met gemak 20 graden van mijn motor af.
het is een koelblok die eigenlijk alleen rond een 550 motor past. ivm lengte.
maar als je handig bent met een dremel past dit ook om een 540 motor.

je kunt em bij hobbyking vinden voor nog geen 5 dollar .. dus ook integy / turnigy brol van 5 dollar doet goed zijn werk..

mijn novak hv word normaal met dit weer zo rond de 70. en met deze fan+heatsink blijft mijn motor tussen de 45 en 52 graden

edit: alles met een tempgun gemeten

fan50103665.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top