Ik rij enige tijd met een Stampede. Ik wil graag een Slash aanschaffen, maar twijfel tussen een 4x4 en een 2weeldrive. Wat is leuker/beter?
Graag advies aan een beginner!
ben vanaf het begin al slash rijder. eerst de 2wd en nu de 4wd. 2wd is qua techniek een stuk simpeler/eenvoudiger dus minder onderhoud en minder slijtage gevoelig.
4wd rijd inderdaad wat makkelijker. maar toen ik nog 2wd reed en nog nooit een 4wd had aangeraakt wist ik dat ook niet. ik had nog geen vergelijkingsmateriaal.
de 2wd rijd ook echt super, maar rolt wel iets sneller om als de 4wd omdat de 4wd een stukje lager is.
de 2wd is echt bullitproof en de 4wd bijna bullitproof.
ik weet niet precies wat je wilt gaan doen. is het je puur om het bashen en raggen te doen dan zou ik de 2wd nemen. wil je ook af en toe een wedstrijd rijden dan zou ik voor de 4wd gaan.
de 4wd is ook heel makkelijk aan te sleutelen hoor! de 4wd is modulair opgebouwd dus een diff vervangen is binnen een paar minuten te doen.
alle traxxas auto's vind ik toch wel vriendelijk voor de gebruiker qua sleutelen.
anders moet je maar eens langskomen bij MVB dan kun je info krijgen zoveel als je wilt.
daar zitten toch wel de fanatiekste slash rijders van nederland