Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje, misschien dat ie al langs is gekomen, maar dit topic is zo groot.

Mijn zoontje heeft het probleem dat de achterkant van de Slash 4WD platinum te ver door zijn ophanging gaat aan de achterkant, zo erg dat de lak al geheel weg is van de kap. Er zitten dus al de dikke schoks op.
Wat doen jullie hier tegen ? Sterkere veren ? Aanbeveling ?
Auto wordt zowat alleen gebruikt om te bashen, dus wegligging etc is niet top prioriteit.

Grr.. net eens goed gekeken.. Hij mist de onderkant van een schok :-) Gek he dat ie dan te ver door de ophanging gaat .. Auto was ook zo vuil van de modder dat ik het niet meteen zag.. Zoontje heeft de manual goed gelezen.. Papa, hij is waterdicht, dus ik kan hem gewoon vol gas door de modder en plassen door gereden :-) Fijn, papa werken en de zoon zelf rijden !

*edit* Wel gaaf van Traxxas dat ze een paar van die spring retainers er spare bij doen ! Kan ie morgen weer rijden.

Laatst bewerkt:
ging er laatst over dat iemand een groter lager had pas gemaakt voor in de motormount.kwam langs een site en je kan er nu ook eentje kopen met een groter lager er al in.
King Headz, Inc.

Beter...

Keb vandaag m`n motormount kapot gereden door een vastgelopen lager...

Is die site een beetje betrouwbaar? ken em namelijk (nog) niet...
Eerdaags maar eens bestellen denk ik:cool:

nice heur

Dat is zo te zien de site van de fabrikant zelf , is een redelijk bekend bedrijf wat tuningsdelen maakt voor o.a. nitro's...

Kijk maar eens bij b.v. A-mainhobbies op de site ;)

Kan je net zo goed de motormount van Traxxas zelf kopen op ebay (bij Dinball Honkong) Koop je er een zakje lagers bij. Verzendkosten goekoper en net zo snel huis. Of je koopt de Motormount van ST Racing. Die is de helft van de prijs. Alleen die is open dus moet je alleen het bovenste openingetje dichtplakken.
ST6860B_resize.jpg

Slash 4x4, STRC Aluminum HD Motor Mount ST6860B - eBay, Cars, Trucks Motorcycles, RC Engines, Parts Accs, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 09-aug-10 02:04:01 CEST)

Laatst bewerkt:
Aan die motormounts heb je niet veel, want de maat van het lager is gewoon zoals origineel. En dat moet juist anders. Verder heb je niet veel aan een alu motormount eb ik het idee...Het is misschien een mooi koelblokje voor de motor maar verder??

ik denk als je de alu motormount samen met dat alu busje waar de lager overheen valt duurzamer is dan orgineel.

dan smelt het niet meer in elkaar waardoor je speling gelukkig weg blijft.
en er hoeft maar minimale speling te hebben en dat lager gaat eraan!

en zo kan je hem alleen nog door te weinig onderhoud of te lomp rijgedrag slopen.

en of dat wat uitmaakt. De plastic motormount heeft veel te veel flex voor een zware motor als die van mij. Flex op de moter betekendt flex op de pinion/spur. En met een MMM strip je dan dus gewoon zelfs een stalen spur.
Beetje vreemd trouwens dat het motormount genoemd wordt aangezien de motor daar helemaal niet aan vast zit.

Laatst bewerkt:
Aan die motormounts heb je niet veel, want de maat van het lager is gewoon zoals origineel.

Staat toch iets anders bij Robin.. kan het natuurlijk verkeerd hebben maar hier een quote van de adv. zelf:
This mount was designed to use a 10X19X5 bearing which is much
stronger then the stock 10X15X4 bearing.

:confused:

Staat toch iets anders bij Robin.. kan het natuurlijk verkeerd hebben maar hier een quote van de adv. zelf:
This mount was designed to use a 10X19X5 bearing which is much
stronger then the stock 10X15X4 bearing.

:confused:

ja bij die motormount heb je inderdaad gelijk. Ik doelde op de alu versie van traxxas en andere aftermarket merken. Die jij naar voren bracht heeft wel een groter lager inderdaad.

heb net mijn alu bearing adapter erop gezet met een nieuw lager ,eens kijken hou lang deze het volhouden.
02082010044.jpg

had er extra lagers bij besteld maar kwam er net achter dat er een nieuw lager bijzit.
en gelijk even een set spatlappen gemaakt.
01082010039.jpg

gister weer eens met de slash gereden .....en hij is weer kapot .denk iets met de slipper heb nog niet gekeken heb hem in de schuur gezet en vanavond is hij aan de beurt.leuk hoor een 4x4 :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back