HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Servo armpje is best een uitdaging, 4 leveranciers gebeld, nergens voorraad.
Kreeg ook de waarschuwing dat HPI ditri dicht is vanaf volgende week, voor 2 weken !
Begreep dat een standaard ook best gaat met wat shims, maar had zelf graag de originele goed passende.

Ik heb hem uitgehaald op ebay, UK, hoop met een paar dagen binnen.
Servo kan ik morgen ophalen bij MBS :-)
 
Ook ik heb mail gehad dat alles binnen was.
Dit zou dan de shocks, shocktower en servoarmpje moeten zijn. Hoop vrijdag alles te halen, dan kan ik de vorza klaar maken om nog eens te gaan testen.

Kurt, skidplates is idd een setje voor jou bij, evenals een servoarpmje.
Voor de lipo's stuur ik vrijdag wel eens een sms.
Maar dat zal wel in orde komen.

Heb net de 6s lipo voor Marc gesoldeerd, net als één 2s lipo die ik ontvangen heb. Dit is een rotklus door de dikke kabels.
Maar het zal wel lukken, elke dag een paar doen.

Marc gaat verschieten denk ik van de 6s 4500mAh lipo in zijn vorza!
 
Haha inderdaad hij gaat verschieten :)

Ah ik kan mijn shocks en shocktower pas maandag gaan halen vrees ik :(
Dus nog even wachten!

Merci voor de skidplates en het armpje, je laat maar weten hoeveel ik je moet!
Had je trouwens al shock en diff olie gekocht?

De banden worden morgen verstuurd ;)
 
Nee, nog geen diff of shock olie gekocht, mss zaterdag eens voor gaan zien. Shock was 400 en 450 he, en diif was 5000, 7000 en 3000 zeker?

Moet ik je shocks en shocktower vrijdag meebrengen?
We verekenen dat wel met die banden, servoarm en skidplates.
 
Ja als je vrijdag gaat, mag je die gerust meebrengen voor me hoor...
Dan rekenen we dat naderhand wel uit...

Ja normaal ga ik zaterdag zien bij home flyer voor diff en shockolie...
Zand was 5000-7000-3000 goed startpunt, en qua shocks 400 voor en 450 achter volgens die manne
...
 
Zal ze vrijdag wel meebrengen.

We zullen die mannen hunne raad maar volgen zeker, die hebben er net een paar ronden meer opzitten dan ons :rolleyes:.

Naderhand kunnen we nog wat aanpassen he.
 
Vandaag de 6s lipo van Marc eens in mijne vorza geprobeerd.
Die is 18-46 gegeared, maar trekt nog altijd vlot wheelies.

Ben er maar mee gestopt, want dat komt anders nooit goed :D.
Marc had na 2 keer op en af al genoeg gezien :rolling:.
 
Haha ni normaal eh op 6s :)
Zeg kom binnen een goed half u langs, eerst wat eten ;)
Ps Eric had inderdaad nog het deeltje ;)
 
Vandaag de 6s lipo van Marc eens in mijne vorza geprobeerd.
Die is 18-46 gegeared, maar trekt nog altijd vlot wheelies.

Ben er maar mee gestopt, want dat komt anders nooit goed :D.
Marc had na 2 keer op en af al genoeg gezien :rolling:.

Is niet normaal toch met 6s lipo, ik heb met de 18/48 nog niet geprobeerd maar ga van het weekend eens proberen, maar op wat voor ondergrond was dit, want ik krijg dat niet voor elkaar op straat want dan spinnen de banden alleen maar door.

gr
Menno
 
Hmmm vandaag leuke delen binnengekregen:

112mm shocktower + shocks, skidplates, nieuwe bodymount...

Morgen diff + shock olie gaan halen en we kunnen beginnen knutselen...

Stewie merci eh!
 
Is niet normaal toch met 6s lipo, ik heb met de 18/48 nog niet geprobeerd maar ga van het weekend eens proberen, maar op wat voor ondergrond was dit, want ik krijg dat niet voor elkaar op straat want dan spinnen de banden alleen maar door.

gr
Menno

Gewoon Tarmac. De parking op het werk.
6s lipo erin, gas geven en trekt zo op de achterwielen. Zonder enig probleem.

Kurt,
Is niks zolang ge maar de nodige oliën meebrengt voor mij :cool:.
 
Hahahahahaha..... Dat kan niet anders met die 100K..

Dat diff is nu gewoon gelockt en heeft geen enkele functie meer , ze hadden er net zo goed een spool in kunnen zetten ;)
 
Dat is idd nog met de stock diff-olie.

Maar daar komt volgende week verandering in.
Zowel diffs als shocks worden opnieuw gevuld.
 
Dat klusje heb ik vanavond gedaan, tis idd 100k. Flinke plakzooi om eruit te krijgen trouwens. Mijne heeft nu 7k 10k 5k (wou eigenlijk naar 3k achter, maar zin en tijd was op). Diff voor had trouwens nauwelijks nog olie in die van mij.
Heb gekozen voor 10k omdat ik ook best veel op asfalt bash.
Servo zit er ook in, stoomstrijkijzer nog bedankt voor de tip, die ds1015 is echt een mooi ding, nog nooit zo snel stuur gehad, zelfs niet met BL series Futaba op de onroads.
 
De DS1015 rules ;)

Rij al meer als 2 jaar met een setje in de truggy en heb nog niet ene keer problemen gehad....

Bij de vraag welke servo:?: geef ik ze ook als standaard antwoord :rolling:

Retesnel en supersterk.. Alles wat je wil in je 1/8 :mrgreen:
 
De ace Ds1015 is idd een heel goede servo, snel en kracht zat.

Heb nu de HB aluminium servoarm op de vorza staan nadat ik de plastieken kapot had gedaan.
Met de ace zit er wat speling tussen de het tandwiel van de servo en de servoarom, met wat plasticfolie ertussen en er zit geen speling meer op.
Verder top servo en gebruik hem zowel in de truggy als buggy.

Voor mij zal het vervangen van de diff olie en shocks iets voor volgende week zijn. Elke dag een beetje eraan werken, samen met wat lipo's solderen. Heb er 4 gedaan, nog 8 te gaan.
Daarna moeten er nog 5 4s lipo's aankomen, maar 2 daarvan zijn voor Kurt. Heb dus nog wel wat soldeerwerk voor de boeg :rolleyes:.
 
Een beetje troost dan ? Ik heb deze week 3 packs (zippy 5200) gedaan voor mijn zoontje, 6 packs voor mezelf (Turnigy 5200), 2packs voor mijn dochter (Zippy 2200)4 packs voor een vriend (Turnigy 5200), 4 packs (Turnigy 2200)voor de dochter van die vriend en 4 packs (Zippy 2200)voor mijn broertje zijn zoontje.

Heb de servoarm nog niet binnen, zal ergens komende dagen zijn. Maar ik merkte al dat de arm die standaard bij de DS1015 zit niet past op de HPI servo. De DS1015 heeft wat krappe maatvoering blijkbaar. Is wel 25T begreep ik. Bedankt voor je tip, zal er meteen wat tape tussen doen als de alu er is. Hoop dat dit niet betekend dat hij makkelijk zijn 'kop' kapot draait.
 
Vandaag de Mud guards binnen gekregen dus die gaan er strak op, scheelt weer rommel op de achterste draagarmen. Eerdaags maar ook de diff even opnieuw afvullen.

gr
Menno
 
Back
Top