HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Uchh, ik weet niet eens wat astro is ? Dit was gewoon een beetje op gevoel, ook na het lezen van dit topic en andere op US forums. Daar zijn ze er trouwens ook niet echt er over uit wat nu de beste setup is.

astro = kunstgras :)

Er is geen ''beste'' setup, dat is afhankelijk van te veel variabelen zoals banden, ondergrond, buitentemperatuur, vochtigheid, opbouw van de baan, je eigen rijstel en nog tig andere factoren. Je hebt wel een soort van ''start punt'' vanuit daar ga je dan je setup aanpassen aan je eigen wensen en voorkeuren.

Dat snap ik wel dat er geen 'beste' setup is, maar HPI levert de auto dus met 5k 100k 5k als standaard setup. Denk dat we het dan hebben over welke basis setup kun je gebruiken om naar een circuit te gaan om tenminste een leuke start te hebben.
Het wisselen van olie is nou eenmaal niet iets wat je makkelijk 'even' doet op een middagje rijden. Ok, natuurlijk kun je meerdere kant en klare diff's meenemen, dat doen we met on road wedstrijden ook, maar velen, waaronder ikzelf hebben maar 1 set, de set die op de auto zit.

Heb de helpdesk van HPI racing UK net gebelt, deze kwamen met de mededeling dat er idd een tikfout staat in de manual ! (Thx John for looking up this info)
De fout is nog niet gecorrigeerd in de online (pdf) manual, maar stond wel al op de planning om aangepast te worden.

De standaard olie in de diffs is 5k 10k 5k !!!

Kon me al niet voorstellen dat er 100k inzat.

Nou lekker is dat dan, net een flesje aangeschaft en ik heb gemaild met HPI en deze bevestigen het nog gisteren en nu klopt het niet.

Is trouwens misschien wel de zelfde Jon.

Hi

Yes this is correct for the diff oil. There is a lot of power
transferred to the wheels and therefore need thick oil in the diffs

Many thanks

Jon Bowden
Customer Service Technician

gr
Menno

Vraag me af of die Jon.. ook de "John' is die ik aan de lijn had, in eerste instantie zei ie nml meteen dat dit nodig was voor de "Lipo power" van deze auto. Toen ik aangaf dat de Hot Bodies 4k 4k 2k standaard heeft ging ie twijfelen en bellen. 2 min later kwam ie met dat antwoord van mijn vorige post !

Nou, ik kan me best voorstellen dat je gaat twijfelen als het in de manual staat en je een mail krijgt van HPI dat 100k echt goed is.

Het is door posts van mensen zoals jij, de kenners, dat de beginners verder gaan zoeken ;-)

Voilà inderdaad zo leren we nog vanalles bij!
Ga na mijn verlof de verschillende shock + diffolie halen en dan de diffs van de vorza en ishima eens open doen...

Bij de mbx6 zit standaard 5000-7000-3000 erbij ;)

Nou lekker is dat dan, net een flesje aangeschaft en ik heb gemaild met HPI en deze bevestigen het nog gisteren en nu klopt het niet.

Is trouwens misschien wel de zelfde Jon.

Hi

Yes this is correct for the diff oil. There is a lot of power
transferred to the wheels and therefore need thick oil in the diffs

Many thanks

Jon Bowden
Customer Service Technician

gr
Menno

Het is helaas zo slecht gesteld met klanten, dat de meeste Customer Service medewerkers al niet meer onder eigen naam werken. Waarschijnlijk werken er 5 Jon Bowden's op de Afdeling.

Klantenservice is vaak dieptriest, evenals verkopers in winkels. Je wilt niet weten hoe vaak ik naar een electronica winkel ben gegaan waar mensen verkeerde informatie aan klanten geven...

M.b.t. de diffs. Meerdere diffs met verschillende fluids zou het handigst zijn, helaas is dit ook het duurste. Ik heb zelf geen spare diffs en een stock setup van 15-15-10 in de diffs en ik laat dit lekker zo. Ik ben niet iemand die zin heeft om constant alles in en uit elkaar te halen om die ene seconden te winnen op een track .. wellicht dat dat in de toekomst veranderd.

SSI, 100k komt bijna in de buurt van beton ja :D

Neen inderdaad Nard, denk voor de meeste 'hobbyrijders' een deftige basis serum voldoende is om leuk de track rond te gaan...

Het meeste doe je spelen met je middendiff , voor en achter hou je over het algemeen redelijk hetzelfde.

Met het oog op set-ups hoef je dus eigenlijk alleen maar een middendiff te scoren , en dat gaat vaak best goedkoop via E-bay van gestripte RTR's ;)

Met 1 "zwaar" en een "licht" middendiff kom je meestal wel weg , zodra je voor en achter op jouw rijstijl hebt afgestemt.

Zwaar voor op zand en licht voor astro/kunstgras.

Even iets heel anders, iemand die deze optie al heeft voor de Vorza ?

::HPI RACING::

80588_02t.jpg

Diezelfde box in actie : http://www.hpiracing.com/movies/dbox.wmv

Nu was ik aan het lezen op een ander forum in een hele grote Vorza tread dat deze box een OEM versie is van de Futaba G190 Micro Piezo Gyro G-190. Deze is al een heel stuk goedkoper als de HPI.

Maar als deze werkt dan zou de imitatie van de Futuba ook moeten werken :

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro

En voor 13 dollar wil ik wel eens proberen wat het effect is :-)
Ik laat er in ieder geval eentje meekomen bij mijn volgende Hobbycity bestelling.

In mijn dNano (1:43 on road) heb ik ook een Gyro zitten en daar werkt ie ook erg leuk.

En ja, ik weet.. je moet eigenlijk zonder rijden :-) Maar niemand die het ziet, ding is klein genoeg om erbij in de ontvangerbox te doen .lol.

*edit* Hobbycity heeft er ook eentje speciaal voor auto's http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10314

Laatst bewerkt:
Het meeste doe je spelen met je middendiff , voor en achter hou je over het algemeen redelijk hetzelfde.

Met het oog op set-ups hoef je dus eigenlijk alleen maar een middendiff te scoren , en dat gaat vaak best goedkoop via E-bay van gestripte RTR's ;)

Met 1 "zwaar" en een "licht" middendiff kom je meestal wel weg , zodra je voor en achter op jouw rijstijl hebt afgestemt.

Zwaar voor op zand en licht voor astro/kunstgras.

Nee hoor, ook achter wil je zeker dikker op astro. Je achterwiel gaat altijd een beetje de lucht in. En met 2k achteraan (zand) gaat dat binnenste achterwiel spinnen als een gek en voel je bijna geen tractie op de andere wielen op de grond. Daarom dat de meesten 5-10k gaan achteraan om dit te voorkomen. Zelf voor de voorkant, maar daar is het effect minder voelbaar dan achter.

Anyway, ik rij gewoon met dikke diffs op zand ondergrond en een setje zand shocks er op. Astro diffs laat ik want daar zijn de meeste circuits op en ken maar 1 1/10 baantje op zand en voor de fun ga ik ze niet veranderen. Moest er nu een wedstrijd zijn op dirt zou ik ze wellicht aanpassen. Heb gewoon 2 setjes shocks en die zijn op 5min gewisseld.

Ja, daar haal ik ook veel info vandaan !

Net voor de eerste keer de Vorza echt de sporen kunnen geven, mijn accupacks zijn eindelijk binnen, althans de eerste zending dan. (Zippy 5200mAh 2S2P) Accu's worden lauwwarm na echt flink te gassen in veel te hoog gras ! Perfect fit (volgens specs 25mm, maar zijn 23.5mm), heb ook Turnigy 30c 2S1P onderweg, deze zouden 26mm, heb goede hoop dat deze ook maar 25mm zijn en dus ook rechtop erin passen.
Nu wachten op de rest, zoals de skidplates, pinion 17t en 18t, dikke servo, andere olie voor diffs en betere (lees minder kale) banden en wielen.

Maar wat een heerlijke machine.. Denk dat de E-revo een tijd rust tegemoet kan gaan zien ! :-)

Laatst bewerkt:
5k vind ik te licht in het middendiff. Krijg enorm veel onderstuur dan. Misschien dat het met nitro iets minder is, maar ik heb liever 7k ipv 5k op dirt.

Ok, tijdens het rijden viel me 1 ding op.. Hij rijdt alsof ie totaal geen middendiff heeft.
Nu heb ik nog niet zoveel ervaring met rijden met een middendiff, maar hij trekt wheelies zonder problemen op asfalt en is echt lastig te controleren op losse ondergrond.

Heb zojuist de diff aan voorkant en midden eruit gehaald en ik eet een bezem als in het middendiff 10k olie zit, met de handen kan ik hem nauwelijks ronddraaien, terwijl het diff aan de voorkant soepel rondgaat. Zelfs voorzichtig met twee steeksleutels op de uiteinden gaat ie nog echt zwaar rond. Da's geen olie meer, volgens mij is het meer een dikke stroop.

Ik weet ook niet meer wat ik nu moet denken van de info die vanmiddag kreeg van HPI support aan de telefoon, maar denk nu zelf dat er 100k in zit.

Ik heb de nieuwe olie helaas nog niet binnen, zal dus even moeten wachten met verwijderen olie om het zeker te weten, ergste geval wissel ik 10k met 10k in middendiff.. Maar denk ut niet !

Echt bizar dit.

Back