HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

En toen kwamen we een boompje tegen :-(.. Achterwiel ophanging over.. Maar schade valt mee, steekasje nog gevonden, die is nog recht.. en onderdeeltje is maar 6.95 en op voorraad bij Sham :-)

Op naar de volgende boom .. als die regen eens stopt..

Ja maar, hij ging zo mooi omhoog :-) Is dat niet de bedoeling verticaal omhoog ? :lol:

Ff een publiek bedankje voor Sham !
Vriend van me staat net in de winkel, ik wist dat ie erheen ging vandaag, was zelf te laat om nog voor 17:00 daar te kunnen zijn.
Blijkt ie geen geld bij te hebben, beurs vergeten. Belt de baas van Sham me op, krijg het onderdeel wat ik dus nodig had gewoon mee, volgende keer als ik langs kom mag ik afrekenen. Dat vind ik pas service !! Natuurlijk ben ik al langer klant bij hun, maar toch ook nou weer niet zo'n grote klant.

Laatst bewerkt:
Ik heb net van buren een pakketje gekregen dat bij hun bezorgd was, het zijn de onderdelen die miste en de gebroken achterwiel hub, dus dat is dan wel weer goede service vanuit de States waar ik de auto gekocht heb.

Dus ik heb nu een setje achterwiel hubs over, dus mocht je keer wat breken wat dus kan zoals ik net lees ik heb nog een setje liggen.

Gr
Menno

Een beetje troost dan ? Ik heb deze week 3 packs (zippy 5200) gedaan voor mijn zoontje, 6 packs voor mezelf (Turnigy 5200), 2packs voor mijn dochter (Zippy 2200)4 packs voor een vriend (Turnigy 5200), 4 packs (Turnigy 2200)voor de dochter van die vriend en 4 packs (Zippy 2200)voor mijn broertje zijn zoontje.

Heb de servoarm nog niet binnen, zal ergens komende dagen zijn. Maar ik merkte al dat de arm die standaard bij de DS1015 zit niet past op de HPI servo. De DS1015 heeft wat krappe maatvoering blijkbaar. Is wel 25T begreep ik. Bedankt voor je tip, zal er meteen wat tape tussen doen als de alu er is. Hoop dat dit niet betekend dat hij makkelijk zijn 'kop' kapot draait.

Als je opzoekt bent naar een servo arm voor de ACE dan moet het een 25T zijn ofwel moet erbij staan passend voor Futuba, die zijn ook 25T zoals ace.

De servo armpjes die bij de Ace worden geleverd zijn ook goed voor op het stuur hoor... Gewoon 1 kant afknippen met een goeie scherpe tang ;)

Met nadruk op goeie scherpe , krengen zijn knap taai maar daardoor ook weer zo goed voor op het stuur...

De servoarmpjes van de D1015 zijn gigantisch sterk.
Ik gebruik hem zelfs op mijn zware savage.( weegt 7 kilo) :rolling:
Ik had een alu armpje maar die sleet dus gewoon om de spline helemaal weg na een paar jumps..

En die van de ace blijft al een paar liter doorgaan..

Die van Ace zijn net als de servo's zelf gewoon erg goed ....

Het zijn niet van die lawaai dingen die je bij Futaba's of Hitec's(en zo'n beetje elk ander merk) krijgt. Dit is gewoon fatsoenlijk kunstof wat waarschijnlijk vergelijkbaar is met je draagarmen etc.

Inderdaad voor de standaard arm naar het stuurgedeelte is hij te klein, of je moet de opening groter maken dmv een boortje...

Maar dat weet ik niet vanbuiten als dit mogelijk is...

Van wat ik op foto's heb gezien is de servoarm gewoon standaard lengte , lijkt mij niet meer werk dan het juiste gaatje boren en de boel vastschroeven.....

Hmm, net ff gemeten. Lengte gat-gat van de standaard is 21mm, het buitenste gaatje van de originele DS1015 arm is 18mm.

Zag trouwens net pas dat armpje van DS1015 niet symetrisch is, denk dat ik gisterenavond toen ik hem erlangs hield dat ik de korte kant had.

Denk dat het dus wel moet kunnen, heb de EPA van mijn zender iets terug moeten zetten omdat servo te ver door duwde met HPI armpje.

Morgen eens ff proberen, goed passende servo arm is eigenlijk wel een must vind ik.

Wel jammer, heb de Alu al onderweg..

@ Kurt, wat bedoel je met gaatje groter maken ? Volgens mij in het gewoon een kwestie van boutje erin en stuurstangetje erop.

@ Stoomstrijkijzer, DS1015 is wel 25T, maar zeker niet gelijk aan Futaba ! De diameter is echt stuk kleiner. De DS1015 arm krijg je met geen mogelijkheid op een originele Futaba (of HPI) servo !

Laatst bewerkt:
Standaard Ace armpjes zijn idd A-symetrisch , nog ff goed kijken en desnoods de EPA een beetje bijstellen ;)

Het armpje is sterk zat voor op het stuur en beschermt je servo tegen extreme klappers , bij alu heb je dan kans dat je servo alsnog om zeep gaat. De plastic van Ace kan nog strippen voor je tandwielen eraan gaan ;)

Krijg jij het standaard HPI boutje door het gaatje van de servoarm?

En inderdaad hij is 25tands, maar de diameter van het draaikopje is kleiner van een ACE dan een normale 25 tands servo...

De Ace maakt gebruik van normale M3 boutjes/schroeven , niet dat kleine M2,5 wat de meeste gebruiken ;)

Dat maakt het vervangen van je schroefje ook meteen een stuk makkelijker ;)

De orginele (HPI) kunstof armpjes moet je gelijk weg kieperen eigenlijk deze strippen vrij makkelijk. Je kan dezelfde ook krijgen in Alu en zijn perfecto. Oa verkrijgbaar bij Impaktrc.com

Back