HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Vandaag de Skidplates binnen gehad en meteen gemonteerd, dus de bodem blijft nu beter beschermd, ziet er trouwens degelijk uit de plates.

gr
Menno

Ok, tijdens het rijden viel me 1 ding op.. Hij rijdt alsof ie totaal geen middendiff heeft.
Nu heb ik nog niet zoveel ervaring met rijden met een middendiff, maar hij trekt wheelies zonder problemen op asfalt en is echt lastig te controleren op losse ondergrond.

Heb zojuist de diff aan voorkant en midden eruit gehaald en ik eet een bezem als in het middendiff 10k olie zit, met de handen kan ik hem nauwelijks ronddraaien, terwijl het diff aan de voorkant soepel rondgaat. Zelfs voorzichtig met twee steeksleutels op de uiteinden gaat ie nog echt zwaar rond. Da's geen olie meer, volgens mij is het meer een dikke stroop.

Ik weet ook niet meer wat ik nu moet denken van de info die vanmiddag kreeg van HPI support aan de telefoon, maar denk nu zelf dat er 100k in zit.

Ik heb de nieuwe olie helaas nog niet binnen, zal dus even moeten wachten met verwijderen olie om het zeker te weten, ergste geval wissel ik 10k met 10k in middendiff.. Maar denk ut niet !

Echt bizar dit.

Ja nu weet ik het ook niet meer, zal eens een mail sturen naar HPI usa.

gr
Menno

Als ik dit zo lees hebben ze er idd gewoon 100K in gekwakt.... Dat kan je er net zo goed een spoel in zetten , zelfde effect ;)

Een waarde van rond de 10K is gangbaar in zowel truggy's als buggy's en had hier ook gewoon toegepast moeten worden.

De fout 100.000 ipv 10.000 is dus niet alleen in de beschrijving gemaakt maar ook in het productieprocess ..... Errgggg slordig als je het mij vraagt.

Hoelang duurde het voordat ze binnen waren, ik wacht al bijna een week na de verzendmelding van hun :-( (Heb dus dezelfde besteld)

@ Stoomstrijkijzer, yep doe ik ook.

USA varieert meestal tussen de 1 en 2 weken , als ze gewoon een enveloppe gebruiken heb je het meestal met een weekje. Gebruiken ze een doosje kun je standaard uitgaan van 2.......

Inderdaad het middendiff krijg je amper gedraaid met je handen!!!
Dus best inderdaad overgaan naar een 7000 of 10000 in het middendiff?
10000 op astro en een 7000 op zand als ik me niet vergis...
Denk dat ik dan gewoon 5000 - 7000 - 3000 ga steken in mijn buggy's

Ik zou het eerder andersom doen , 10.000 op zand en 7000 op astro.

Met 7000 op zand heb je meer kans op spinnende voorwielen ;)

Nee, met 10k zijn je diffs meer gelocked, dus je achterkant gaat uitbreken. Met 7k gaan de voorwielen de auto meer rechtrekken. Op astro heb je bijna geen last van uitbreken, dus kan je dikkere diffs plaatsen.

Ik reed 7-7-2 op dirt. Heb dit weekend 7-7-5 getest op dirt en dat ging erg lekker vond ik. Heb van Savoya een setup gezien met 20-7-5 voor dirt, dus misschien dat ik dat ooit nog eens probeer. Ga nu 10-10-5 proberen voor astro en ook eens testen op dirt.

Het hangt ook een beetje af van je voor keur. Heb je graag veel power off stuur => lichte diffs, heb je graag veel power on stuur => dikkere diffs. Ik ben nu beiden aan het testen en dikker bevalt me tot nu beter. Maar is geheel persoonlijk ook. Maar sowieso mag je er van uit gaan dat astro nog dikker mag dan dirt.

Hoe vaak moeten we het nog zeggen 10-10-7 of 15-15-7 dit werkt op kunstgras banen het beste. (mits je dus kunstgras rijdt)
Ga je zand rijden kan je wat lichter gaan let wel even op 1 ding USA setups zijn als je op banen in NL rijdt absoluut niet bruikbaar ivm de andere ondergrond (Usa banen meestal klei NL banen meestal kunstgras)

Neuuhh geeft ook niet en tja wordt tijd voor Electro Rookie dag ;)

Oftwel we gaan aan het werk om dat te regelen maar eerst even de nieuwe baan van de MVW afmaken.

De 12 lipo's die vrijdag besteld zijn, zijn ook aangekomen :p.
Nu nog de deans connectors solderen op die dikke kabels :(.

Verder zijn de t-bone skidplates ook binnengekomen vandaag.

Wacht enkel nog op 2 4s lipo's, mijn HB shocks(112mm) en shocktower (112mm) en mijn nieuw HB aluminium servoarmpje.

Heb vandaag de vorza eens getest op straat. Dat trekt op tarmac wel heel goed op. Mijn collega's op het werk verschoten nogal van de trekkracht van de vorza.

Dat is inderdaad geen geld!!!!
hmmm volgens de specs zijn ze 1mm te dik :D

Packs zijn net binnen (Turnigy 5200mAh 30c 2S hardcase) en idd, ze zijn net een halve milimeter per stuk te dik !

Maar geen enkel probleem, op de zij gaan ze er prima in. Heb ze bij elkaar getaped en gaan nergens heen zo.

Net bericht van Eric... Mijn HB 112mm shocktower en 112mm shocks zijn ook binnengekomen ;)

Stewie die skidplates krijg ik een setje van zeker :D dat servoarmpje ook eh :p

Laat me ook iets weten van de 2 lipo's vrijdag eh... ;)

Laatst bewerkt:
Back