Ja... het is wat lastig uitleggen.
Ik heb gewoon gemerkt dat op hobbelige offroad banen de 1/2 offsets het erg goed doen, vooral in het bochtenwerk. Maar dat moet je gewoon een keer gedaan hebben (even op een offroad circuit rijden met standaard offset en dan 1/2 offset).
Voor een beetje rijden op asfalt heb je het niet echt nodig. Ik neem tenminste niet aan dat je op een compleet uitgezet circuit op straat rijdt...
Wat ik bedoel: hoe meer grip je hebt, hoe sneller je op je kant kunt gaan en dus meer profijt hebt mij een stabielere wegligging (lees: de 1/2 offset). Ik ging er vanuit dat je onroad meer grip hebt dan offroad, dus de 1/2 offset met de onroad banden. Maar aangezien ik onroad veel minder scherpe bochten maak zou dat dit verhaaltje weer tegenspreken en zou ik meer profijt hebben met de 1/2 offset met offroad banden.
Maar ik begrijp nu ook uit mijn eigen verhaal dat het een kwestie van voorkeur en proberen is en aangezien ik de onroads al op de zero offset heb liggen, laat ik het even zo en komen de offroads op de 1/2 offset en ga ik dat eerst eens proberen. Bevalt het niet kan ik ze dan wel een keertje wisselen.