E-REVO topic

Er rijden al genoeg mensen op 6S.
Is geen probleem met de erbe, zolang je jezelf maar een beetje beheersd.

Enige wat je even moet veranderen is de spur. Als je op lipo's gaat rijden de 54t spur erop zetten.
 
Er rijden al genoeg mensen op 6S.
Is geen probleem met de erbe, zolang je jezelf maar een beetje beheersd.

Enige wat je even moet veranderen is de spur. Als je op lipo's gaat rijden de 54t spur erop zetten.
oke verwachtige ook al geen probleem maar wie weet wel. nu lekker gaan blaasen
 
Vraagje, het valt me op dat als ik de tweede accu aansluit op de revo dat ik vaak een soort "poefje" hoor als ik de stekker aansluit. Soort kortsluiting geluidje... Hebben meer van jullie dat? Altijd alleen maar bij de 2e accu...
 
Er rijden al genoeg mensen op 6S.
Is geen probleem met de erbe, zolang je jezelf maar een beetje beheersd.

Enige wat je even moet veranderen is de spur. Als je op lipo's gaat rijden de 54t spur erop zetten.

Precies. als je maar een beetje vloeiend omgaat met het gas, blijft alles netjes heel. :) en ook die 18/54 vertanding is perfect voor 4s en 6s Lipo. helemaal hiermee eens dus! :D
 
Vraagje, het valt me op dat als ik de tweede accu aansluit op de revo dat ik vaak een soort "poefje" hoor als ik de stekker aansluit. Soort kortsluiting geluidje... Hebben meer van jullie dat? Altijd alleen maar bij de 2e accu...
Geen probleem, is normaal. Iets van condensatoren die opgeladen worden. Daarom na het rijden ook altijd de accu's loskoppelen. Anders trekt die de lipo's alsnog leeg. Met schakelaartje uitzetten voorkomt dat niet
 
Vraagje, het valt me op dat als ik de tweede accu aansluit op de revo dat ik vaak een soort "poefje" hoor als ik de stekker aansluit. Soort kortsluiting geluidje... Hebben meer van jullie dat? Altijd alleen maar bij de 2e accu...

Heb je de accu's in serie aangesloten of paralel?
In serie is inderdaad de bovenstaande uitleg van toepassing, omdat je pas bij het aansluiten van de tweede accu de stroomkring volledig maakt en daardoor dus een piekspanning creeert in je elektrische circuit :)
 
Okay, thanks!

Ik dacht al dat ik ze misschien niet goed gesoldeerd had of zo. Ik koppel de accu's altijd los, gaan ze meteen in de brandvrije zak... :cool:
 
Vraagje, het valt me op dat als ik de tweede accu aansluit op de revo dat ik vaak een soort "poefje" hoor als ik de stekker aansluit. Soort kortsluiting geluidje... Hebben meer van jullie dat? Altijd alleen maar bij de 2e accu...

Precies hetzelfde hier,...Nothing to worry about ;).
 
Met tapen en goed lijmen kun je dit soort problemen redelijk voorkomen.
Ik heb in de tijd dat ik mijn revo heb nog geen enkele band kapot gekregen.
 
Oow,heb nu ook n e-revo erbij.

Wat doen jullie dan tapen? De band van de binnenkant of wat?
Preventief ,neem ik aan...
 
Oow,heb nu ook n e-revo erbij.

Wat doen jullie dan tapen? De band van de binnenkant of wat?
Preventief ,neem ik aan...

aan de binnen kant met dik tape tapen. schijnt te helpen maar ik zie geen verschil. dit geld vaak allen voor de orginale traxxas banden.
 
triumph, als je goed taped merk je het wel degelijk. Dus zorgen dat het oppervlak mooie schoon is en zorg er voor dat je GOEDE tape gebruikt, geen plakband-achtige dingen.

kez, succes ;)
 
Back
Top