Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
HobbyKing Forums - Turnigy 9x software issues - Page 1
en als je dan zoveel kwaliteit zegt te halen uit die zender hier toch een hele batch met klachten op het hobbyking forum. Echter spoorloos en nergens terug te vinden op hobbyking zelf maar wel in google cache.
om no maar te zwijgen over wat ik hier zie gebeuren op 1:09
Die status krijg je wel, Nederland ligt binnen de EER. Hoe je het beestje ook noemt, de regel is: Als gebruiker zelf importeert van buiten de EER neemt hij de verantwoordelijkheid van de importeur over
Kun je ook laten zien waar je dat voorbij hebt zien komen? Of roep je nu maar zo weer wat?
Corrien zei:Zullen we het hier houden bij CE-issues? Daarover gaat dit draadje tenslotte.
Het was al afgesplitst uit een ander draadje omdat er dingen door elkaar gingen lopen. Dat door elkaar lopen gebeurt nu weer.
... daarnaast valt dit type 'problematiek' toch echt onder het geval van het pech hebben dat je een minder goed exemplaar hebt ontvangen.
In feite is de kritiek dáárop natuurlijk terecht en ik zou ook bij een prijskaartje van maar 50 euro er niet van uit gaan dat je zondermeer een werkend exemplaar krijgt.
Quasti zei:Maar ook voor Futaba, Spektrum of wat dan ook geldt dat het niet werkt wanneer het niet blijkt te werken om het maar op z'n Cruijffiaans te benaderen.
Als je dit "op de man spelen" vind, dan mijn oprechte excuses, want zo was het écht niet bedoeld. Het spijt me dat je het zo opvat en ik zal het proberen te verduidelijken/in een ander licht te zetten:
Hoe het wel bedoeld was: De hele discussie gaat over keurmerken, kwaliteit en aan normen voldoen. Mijns inziens iets wat best belangrijk is.
En opeens word er als argument aangevoerd, dat een of ander apparaat het "al een paar maanden probleemloos doet".
Dat is geen argument wat betreft normering, dat is geen argument wat betreft keurmerk, en als indicatie van kwaliteit is het nietszeggend....
Een Silverlit piccooz doet het al gauw een paar maanden probleemloos, maar is toch echt geen "kwaliteits-heli"
Dat mijn zenders het al heel erg lang doen, is ook niet per sé een indicatie van kwaliteit overigens, want een ander weet niet hoe ik met mijn zenders om ga.
Voor het zelfde geld leg ik ze in de kast en kijk ik twee keer per jaar of het display wat doet als ik hem aan zet.....
Zo was het bedoeld. Nogmaals, sorry als het verkeerd over kwam.
Groet, Bert
quasti zei:Ik respecteer de moderators hun beslissing om het vorige topic te sluiten, maar als dat topic niet gesloten was geweest maar opgeschoond dan hadden we het dáár nog kunnen hebben over dit meer specifieke geval van CE-markering. In feite is de algemene discussie ook niet bepaald compleet zónder voorbeelden uit de praktijk, dus ik denk dat deze discussie niet gesloten moet worden omdat een zender genoemd wordt. Het gaat uiteindelijk ook met name om de zendapparatuur.
Nou, daar zou ik toch het liefst wél van uit willen gaan!
Ondanks dat ik een salaris heb wat redelijk ruim boven "modaal" ligt: als ik 50 euro uitgeef aan een produkt, verwacht ik dat een produkt wérkt zoals omschreven door de fabrikant.
Excuses als: "Ja, maar voor 50 euri moet je geen wonderen verwachten..." heb ik dan lak aan. Ik heb geld betaald voor een produkt, de fabrikant beweert dat het apparaat het volgens zijn specificaties doet, dus ga ik daar van uit. En als het apparaat het dus niet of slecht doet, voel ik mij bedonderd en ga ik verhaal halen. Bij wie? (En nu komt het grote probleem
In China? Opsturen kost nog meer dan de hele installatie.
Dat klopt, maar daar betaal je dan wel meteen heel veel meer voor al bij de aanschaf van zender én ontvangers.Klopt. Maar: dan ga ik richting winkelier die me de handel verkocht heeft en vraag 'm vriendelijk doch beslist hoe hij dit denkt te gaan regelen.
Want ik heb met hém een koop-overeenkomst gesloten en wordt aldus beschermd door het Nederlands recht.
En dan zie je een andere Cruijffiaanse waarheid boven tafel komen: "Elluk nadeil hep s'n foordeil..."
In feite is de kritiek dáárop natuurlijk terecht en ik zou ook bij een prijskaartje van maar 50 euro er niet van uit gaan dat je zondermeer een werkend exemplaar krijgt.
[mod] Bedoelde discussie heb ik gesloten omdat het ondertussen vrijwel over van alles ging, behalve over het onderwerp van de TS. En nee, ik ga daarin niet staan vegen, want dan krijg ik onherroepelijk een van de partijen over me heen waarom ik "dit" wél heb geveegd en "dat" niet...
Sorry, maar ik kan m'n tijd beter besteden. Aan modelbouw bijvoorbeeld.... Een schitterende hobby! Zouden meer mensen moeten beoefenen![/mod]
Dit is toch wel een hele gevaarlijke uitspraak. Je moet het voor die 50 euro voor lief nemen dat er een kans bestaat dat er nukken in die zender kan zitten. Zal je club leuk vinden.....
Het gewiste draadje bij HK straalt ook weer algehele openheid van af, geeft ook echt vertrouwen in het bestaan van een CE certificaat....
Dit is toch wel een hele gevaarlijke uitspraak. Je moet het voor die 50 euro voor lief nemen dat er een kans bestaat dat er nukken in die zender kan zitten. Zal je club leuk vinden.....
Het gewiste draadje bij HK straalt ook weer algehele openheid van af, geeft ook echt vertrouwen in het bestaan van een CE certificaat....
het gaat hier weer deftig de kant van de turnity zender op. Nu in het topic dat een slotje kreeg hebben jullie mij een mail zien zenden. ik heb daar al heel snel een antwoord op gehad. Helaas wat teleurstellend. Ze raden mij aan het HK forum te gebruiken omdat ze bang zijn van mij "verkeerde info" te verschaffen. Als er hier mensen actief zijn op dat forum zouden jullie mss kunnen overwegen om daar info te verschaffen betreffende de CE die hier zo hard ter discussie staat?
Grts!
Quote dan a.u.b. eens hun exacte antwoord, want ik heb nog geen antwoord van ze en had mijn email veel eerder verstuurd dan jij.
Ik kreeg dit;
Thank you for your email.
We have received your request and one of our support staff will contact you shortly.
*We are currently experiencing a high volume of emails. It may take 2-3 days before we can respond to your email. We thank for your patience during this demanding time.*
Your support ticket ID is: TAU-181
Dear Vadim, thank you for your email.
All the items are checked before we send.
We'd like to help you. But we are not familiar with every product. We don't want to provide you with a wrong direction.
You may visit our website: www.hobbyking.com and search if there is any item that can do your job.
Or you can visit our forum and try to find a solution by communicating with our technicians and the people sharing the same interest at:
HobbyKing Forums - Powered by Web Wiz Forums™
Thank you for shopping with us! Have a good day!
If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.
Best Regards,
Cheryl
HobbyKing Customer Support Team
www.hobbyking.com
En dat is ook vaak waar mensen de fout in gaan, de verwachtingen zijn onrealistisch hoog. Het is niet realistisch om van een 50 euro zender te verwachten dat deze gemaakt is met hoogwaardigere materialen als een 500 euro dure Spektrum, Futaba of wat dan ook.
Quasti zei:Het vervelende op dit punt is dat iedereen de prijs/qualiteit verhouding weer anders ziet. De een betaald nu eenmaal liever honderden euro's, al is het maar voor het idee.
http://www.gtec.nl/FAQ-Machinerichtlijn_2.htmWie is de fabrikant?
De fabrikant is degene, die verantwoordelijk is voor ontwerp, fabricage en op de markt brengen c.q. in gebruik nemen van een product. Wanneer de fabrikant niet binnen Europa is gevestigd, kan hij binnen Europa een gevolmachtigde aanwijzen, die de juridische verantwoordelijkheid draagt.
Wanneer de fabrikant of zijn gevolmachtigde niet aan de CE-verplichtingen heeft voldaan, rusten deze verplichtingen op ieder ander, die het product op de markt brengt (b.v. de importeur) of in gebruik neemt (b.v. import voor eigen gebruik).
Wie producten combineert tot een groter geheel, of producten fabriceert voor eigen gebruik, wordt eveneens beschouwd als fabrikant en heeft dezelfde verplichtingen.
Graag verneem ik ook van je waar je hebt gevonden dat je als gebruiker de verantwoordelijkheid van de importeur overneemt, wanneer je niet het product verkoopt en wanneer het van buiten de EER komt.
Bertus, CE is juist in het leven geroepen om kosten te besparen. De bedoeling ervan is, dat belemmeringen in het handelsverkeer tussen de EER-lidstaten worden weggenomen. Vroeger moesten onze zenders in elk land afzonderlijk ter keuring worden aangeboden, waarbij er ook nog eens verschillende regels golden. Zo moesten bijv. in Nederland ook ontvangers aan extra eisen voldoen (o.a. selectiviteit). Dat kostte elke keer een klein vermogen en een boel gedoe. Tegenwoordig hoeft men er slechts één keer voor te zorgen, dat de produkten aan de regels voldoen en dan is men vervolgens vrij om ze binnen de gehele EER af te zetten. Dat kost één keer een klein vermogen en een boel gedoe.Zo'n dom ce keurmerk slaat nergens op en kost alleen maar geld zoals al die flauwekul.