start met een hotliner<-> opknap/bouw verslag Ariane V11

;p als je ertegen kan :) man ik kreeg met motor uit al bijna vertigo met een beetje aanduiken :D ik had dan weer wel vrij grote uitslagen meestal omdat ik primair thermiek zweefde. ik heb die zo hoog gehad dat de staart nog maar een paar "pixels"
was (en ik heb serieus goede ogen) en de kist grijs werd door de afstand.
ik durfde nauwelijks te sturen omdat ik hem nog maar net kon herkennen.
met wat grote bochten met butterfly en licht aanduiken kreeg ik hem weer binnen
beter zichtbereik :D oef. thermiekt in grote bellen zelfs fijn vooral als de flaps wat meer welving dan de rolroeren hebben, en er flink wat differentiatie ingesteld is.
(dan een overtrek zonder wegvallen over een vleugel in het geval dat).

het servo inbouwen is ook wat tricky, de flap servos als het ware zo dat de servos in hun mechanische middenstand met flap ongeveer 40~45 graden naar beneden staan, en dan in de zender zo gemixt/ingesteld dat ze in vlieg rust toestand bijna helemaal 1 kant getrimd op getrimd zijn met de flaps op 0. dan gaan helemaal de andere kant op
de flaps bijna 90 graden naar beneden als het helemaal goed ingebouwd is en dat remt/land op een virtueel luchtkussentje met een glijhoek van 1 op 1 ongeveer :D.
mij was het zo gelukt dat ik maar 1 punt subtrim verschil nodig had onderling om alle vleugelflaps gelijk te krijgen.
 
of ik naar beekbergen.
Ik wil het wel eens zien.
(heb ik trouwens een klant (het hietveld van st. pluryn)

In Beekbergen wordt niet gevlogen dat is in Uddel, maar dan is het ook nog maar een klein stukje door naar Ermelo.
Hietveld is hier welbekend, daar was ik nog systeembeheerder tot een jaar of 11 geleden en de boel nog niet versnipperd was in verschillende instellingen.
 
Sjoerd

dit model heb ik inderdaad gehad
hij ligt nu bij mark z'n vader, teminste de romp en wat er nog heel van was
het zit tussen een warmliner en hotliner in
ligt een beetje aan de setup
mijn model werd een ninja genoemd door degene waarvan ik hem heb overgenomen
bij mij was de vleugel uiteindelijk niet sterk genoeg en heb hem dan ook letterlijk in de lucht in twee gevlogen.
het was wel een favoriet van mij, je kan hem redelijk snel aanduiken en je kan er ook nog eens lekker mee zweven( kleppen instellen)
ik vloog hem met http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7392
en wel op een 3300mah 4S 35C met een 10x8 prop
de mijne woog rond de 1630gram
ik weet niet meer waar het zwaartepunt lag maar deze ligt vrij ver naar voren
uiteindelijk bleek dat de verlijming van de vleugel niet echt top was en dat heeft hem de das omgedaan :(
maar het model zelf vliegt zeer vrijgezind en om een start te maken met wat snellere modellen is het een goede vlieger.
als je nog vragen hebt die ik kan beantwoorden stuur maar pb
en als je hulp nodig hebt bij invliegen kom dan een keer naar ermelo
dan helpen we je zo op weg met dit model
ik moet zeggen dat het mij wel pijn deed toen die richting aarde ging
dus als je het niet ziet zitten weet ik wel een koper ervoor;)

gr Albert
 
je kan ook de rolroeren iets naar beneden zetten zodat hij wat meer lift heeft en minder snel aanduikt
ik zette de rolroeren ook omhoog om te kunnen remmen.

stuur je een pb ;)
gr albert
 
als alles mee zit heb ik binnenkort een v11.

dan moet ik deze restaureren en alles opbouwen.

En dan kom ik graag eens lang bij iemand die er verstand van heeft om alles af te stellen/invliegen.
 
Veel van de 'wereldlijke heren amateurs' halen hier hun wijsheid weg...

Gun Ron even de eer... (geen amateur!)

new-mm_calc-drive-calculator-versions

Verder is het Fingerspitzengefühl en bij tijd en wijlen autistisch discussiëren tegen de bierkaai...

Als je de tijd neemt om je goed in de materie te verdiepen, wilt investeren (desïnvesteren) je vliegkunst tot in de perfectie beheerst... ben je in staat het 'ons' toebedeelde amateurisme te ontstijgen... :D

Maar pas op! Besef hoe Icarus het verging...

Joepi!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat programma heb ik idd. ook.

is inderdaad ideaal.
mits de motor die je op het ook hebt er tussen staat.

groeten sjoerd
 
Back
Top