Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Waar zou je deze metalen main shaft kunnen bestellen?

bij mijn modelshop hebben ze 3 mm dunwandige alu buis, per meter
weegt geen drol, stukje op lengte maken, wat gaatjes boren en onderdelen overzetten.

werkt perfekt op mijn solo pro,maar die meter heb je nodig , elke keer dat je iets raakt met je bladen, word je asje krom....

dus ik heb de koolstof versie weer gepakt, (is ook prima zelf te maken, 3mm carbon buis hebben ze ook.....:rolleyes:

groeten johan
 
bij mijn modelshop hebben ze 3 mm dunwandige alu buis, per meter
weegt geen drol, stukje op lengte maken, wat gaatjes boren en onderdelen overzetten.

werkt perfekt op mijn solo pro,maar die meter heb je nodig , elke keer dat je iets raakt met je bladen, word je asje krom....

dus ik heb de koolstof versie weer gepakt, (is ook prima zelf te maken, 3mm carbon buis hebben ze ook.....:rolleyes:

groeten johan

De ervaring vanuit de praktijk doet mij dan toch beslissen om het kunstof versie te behouden. Hoe bedoel je creatief zijn maar inderdaad, zo kom je er wel achter of het wel of niet werkt.
 
Zo gisteren mn nieuwe rx-01 ontvanger binnen gekregen.
Zijn hier en daar wel wat dingen veranderd op de printplaat. Het meest opvallende is dat ik nu een rode led heb inplaats van een blauwe.
Verders moest de rx eerst even getrimt worden. Het lijkt ook wel dat hij sneller reageerd op power wisselingen.
Vlieg met de hyperion lipos van clubheli (130mAh 25C). Zo die hebben een stuk meer power dan de orginele.
Verder vliegt het de heli weer goed.

Nine eagles zijn ook bezig met een micro cp http://www.helicomicro.com/nuremberg-2011-nouveaute-nine-eagles-solo-pro-180-3d/
Ziet er netjes uit.
 
Laatst bewerkt:
Zo gisteren mn nieuwe rx-01 ontvanger binnen gekregen.
Zijn hier en daar wel wat dingen veranderd op de printplaat. Het meest opvallende is dat ik nu een rode led heb inplaats van een blauwe.
Verders moest de rx eerst even getrimt worden. Het lijkt ook wel dat hij sneller reageerd op power wisselingen.
Vlieg met de hyperion lipos van clubheli (130mAh 25C). Zo die hebben een stuk meer power dan de orginele.
Verder vliegt het de heli weer goed.

Nine eagles zijn ook bezig met een micro cp - helicomicro
Ziet er netjes uit.

Altijd fijn te horen dat iemand weer de lucht in kan, na een reparatie. De Hyperions zijn inderdaad ook pittige accu's. Let wel op met het lipje waarmee je de accu weer uit de heli trekt, mijn ervaring is dat het daarvoor gebruikte plastic snel kan inscheuren. Als dat gebeurt, kun je ook het lipje van de oude standaard batterijen voorzichtig eraf halen, en dit gebruiken, die dunne folie is sterker dan het witte plastic dat Hyperion gebruikt.

Ook veel beter dan origineel, maar een stuk goedkoper, zijn de vervangende accu's die Hobby King verkoopt, in 120 en 150 mAh capaciteit. Die zijn ongeveer een euro per stuk, en gaan ook lang mee.

150 mAh: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Nine Eagles replacement High-Cap 150mAh 1S LiPo
120 mAh: HobbyKing Online R/C Hobby Store : NE-B918 120mAh 1S 10C (V2) OEM Replacement for: NE4950001

Maar wat je ook doet, neem geen originele accu's, die houden het niet lang uit, behalve de 150 mAh exemplaren van de Bravo SX, die zijn wel goed.
 
Dankje voor de info.
Vlieg op het moment ook met de xtreme flybar ook wel een uitkomst zeg met die verschillende gewichtjes.
Heeft ook zeker veel invloed op het vlieggedrag.
Mijn zelf gebouwde onderstel houd het ook een stuk beter uit.
 
Dankje voor de info.
Vlieg op het moment ook met de xtreme flybar ook wel een uitkomst zeg met die verschillende gewichtjes.
Heeft ook zeker veel invloed op het vlieggedrag.
Mijn zelf gebouwde onderstel houd het ook een stuk beter uit.

Ik was eerst niet zo te spreken over de extreme flybar maar inmiddels gebruik ik hem met de kleine gewichtjes en is het toch wel erg fijn. Geen blade strikes meer en de heli is lekker responsive..
 
landing skids

Bij Miracle Mart zijn de extreme landings skids te koop.
Meteen besteld, nu maar afwachten wanneer ze komen en dan testen.
Ze zien er erg stevig uit op de foto's die ze tonen.
 
Ik heb de mijne net binnen.. Is stevig spul. Alleen zijn m'n huidige standaard skids nog niet gesneuveld dus laat die van extreme maar even in de kast liggen..

**Edit**

Even nuanceren.. Tís niet zozeer stevig alswel enorm elastisch. Daardoor kan het eigenlijk niet breken..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne net binnen.. Is stevig spul. Alleen zijn m'n huidige standaard skids nog niet gesneuveld dus laat die van extreme maar even in de kast liggen..

**Edit**

Even nuanceren.. Tís niet zozeer stevig alswel enorm elastisch. Daardoor kan het eigenlijk niet breken..

Sluit ik me bij aan. Ik denk dat je ze met normaal gebruik niet stuk zul krijgen.
 
Dan is die van jou zeker van dezelfde serie als die van mij, ik heb tot nu toe nog geen set stock skids gebroken, alleen eentje van de Solo coax.

Heb die extreme dus een beetje voor niks gekocht. Niet erg hoor. Spare parts in huis is altijd handig maar ik betwijfel of ik de skids kapot krijg. De eerste paar dagen ben ik best wel stevig gecrashed maar nu is er hooguit nog sprake van een onhandige landing en daar kunnen ze uitstekend tegen.. Maar goed. Je hoeft wellicht maar 1 keer precies op het verkeerde punt terecht te komen om hem alsnog te laten knappen..
 
Nou mijn ervaringen met de Solo Pro zijn alweer voorbij. Er ontstond een beetje rook, en meteen daarna deed alleen de throttle het nog. De servo's mors dood. Heb vanuit mijn Solo de 5 in 1 unit erop gezet en het vloog weer, dat wel. ;)

Drie Nine Eagles (Bravo III - Solo - Solo Pro), allemaal problemen en reparaties nodig waarvan nu twee al helemaal dood. Over de vliegeigenschappen en de zender laat ik mee maar niet uit.

Zes Blade's, waar ik veel meer mee vlieg, niks aan het handje. Vliegt beter, beter afgewerkt, fijnere zender, DSM2, mooier geluid etc...

Voor mij geen Nine Eagles meer.
"Nothing Flies With Nine Eagles" :D

RIP:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik baal er ook best van. Voor dat geld van de NE's kon ik ook een Blade 400 kopen.

Maar goed, ik weet niet wat er mis ging. Gewoon batterij erin, opstijgen, links, rechts, rook(lucht), geen besturing meer, wel throttle, 'landen ;) ', batterij eruit, één servo stond helemaal onderin en was ook morsdood, andere servo stond wel in het midden maar deed voor de lol ook maar niks meer. ESC deed het nog wel.

Las ook dat iemand anders ook rook uit zijn Pro had, misschien hetzelfde of zuiver toeval.

En het leuke is dat er nog extra reserve onderdelen onderweg zijn ook :D


:cry:
 
Misschien een slechte batch receivers??

Dat zou kunnen, maar het blijft gissen, als er meer van zulke voorvallen worden gemeld dan zou het kunnen zijn. Zo'n fatale rookontwikkeling wordt meestal veroorzaakt door kortsluiting ergens.
Maar goed, sommige onderdelen kan ik als reserve voor de mSR bewaren. ;)
 
Nou mijn ervaringen met de Solo Pro zijn alweer voorbij. Er ontstond een beetje rook, en meteen daarna deed alleen de throttle het nog. De servo's mors dood. Heb vanuit mijn Solo de 5 in 1 unit erop gezet en het vloog weer, dat wel. ;)

Drie Nine Eagles (Bravo III - Solo - Solo Pro), allemaal problemen en reparaties nodig waarvan nu twee al helemaal dood. Over de vliegeigenschappen en de zender laat ik mee maar niet uit.

Echt apart, ik vlieg een jaar bijna dagelijks, en heb tot nu toe nog maar 1 probleem met een ontvanger gehad, en dat was direct vanuit de verpakking. Servo die niet echt een stabiele middenstand had. Is door de verkoper omgeruild, en tot op de dag van vandaag (even afkloppen) geen enkel probleem gehad. Ik ben wel benieuwd, welke codes staan er op je ontvangers geprint? Het gaat om de letters "RX" en dan een tweetal cijfers, dus bijv RX-06, of RX-01.
 
Back
Top