Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Hoi Daan,

Bedankt voor je reactie, en die jij hebt passen die er goed in of moet ik dan nog wat aanpassen. En heb je nog iets ruimte over qua dikte van de lipo, zodat ik een iets zwaardere kan nemen?
 
Hoi Daan,

Bedankt voor je reactie, en die jij hebt passen die er goed in of moet ik dan nog wat aanpassen. En heb je nog iets ruimte over qua dikte van de lipo, zodat ik een iets zwaardere kan nemen?

Deze passen er net in, ze klemmen redelijk. Je hoeft alleen een stukje van het kapje eruit zagen zodat de bedrading er goed langs kan.

Je moet echt geen grotere nemen, dat gaat niet passen. Behalve als je echt veel weg wilt halen met een dremmel. Dat kan je misschien een heel iets grotere nemen, maar dat scheelt misschien 2mm in breedte.
 
+ 1 voor geen beadlocks op de merv, maakt de wielen echt te zwaar.

Gewoon seconde lijm.. ja kan.. maar na jaren ervaring met allerlei lijmen doe ik het tegenwoordig alleen nog maar met Loctite 401, vind deze zelfs beter als bv Proline tyre glue.

Hmm.. zijn er geen lichte beadlocks beschikbaar? Het lijkt me namelijk echt heel handig.

Okee, deze lijm heb ik nu niet hier (natuurlijk) maar ik zal eens wat proberen.
 
Waar staat die tkn voor :$? Ja dat weet ik, maar hierdoor is hij wat stabieler, hij staat daarmee ook wat wijder op de wielen.

tkn = ter kennis name ;-)

stabieler, maar ook zwaarder voor de diffs, aandrijfasssen en voor de electronica en minder rijtijd.

als je het bakken in de oven onder de knie hebt is dat net zo makkelijk, zo niet makkelijker, als banden wisselen op beadlock velgen
 
tkn = ter kennis name ;-)

stabieler, maar ook zwaarder voor de diffs, aandrijfasssen en voor de electronica en minder rijtijd.

als je het bakken in de oven onder de knie hebt is dat net zo makkelijk, zo niet makkelijker, als banden wisselen op beadlock velgen

Aha, okee :)

Klopt... Heb je misschien een goed filmpje ofzo waar dat duidelijk wordt uitgelegd? En gaat daarbij de verf niet van de velg of vervormt er iets?
 
Zo doe ik het:

- Wikkel het wiel in één laagje alu-folie.
- Leg de band in de boven.
- Verwarm de oven tot 250c.
- Als de oven 250c is zet ik m uit.
- Laat de oven afkoelen met de band erin.

Het afkoelen duurt wel lang. Na het afkoelen moet je de band nu zo van de velg los kunnen maken (zie filmpje). Als het niet makkelijk gaat, nog een keer de oven in.

Ik heb dit alleen nog met 1/8 wielen gedaan en niet met 1/16 wielen. Probeer het de eerste keer met één wiel om te zien hoe het gaat.

ps. de keuken gaat er wel van stinken...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo doe ik het:

- Wikkel het wiel in één laagje alu-folie.
- Leg de band in de boven.
- Verwarm de oven tot 250c.
- Als de oven 250c is zet ik m uit.
- Laat de oven afkoelen met de band erin.

Het afkoelen duurt wel lang. Na het afkoelen moet je de band nu zo van de velg los kunnen maken (zie filmpje). Als het niet makkelijk gaat, nog een keer de oven in.

Ik heb dit alleen nog met 1/8 wielen gedaan en niet met 1/16 wielen. Probeer het de eerste keer met één wiel om te zien hoe het gaat.

ps. de keuken gaat er wel van stinken...


Okee bedankt.. ik zal mijn ouders lief aankijken en vragen of ik het mag proberen binnenkort :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
grint vult de extra ruimte op zodat je minder aceton nodig hebt...

Ik heb op youtube ook een "external" strapping methode gevonden, wikkel je van dat ultra high tention visdraad om je band heen, werkt geweldig en als je het goed doed blijft je band ook soepeler voor meer grip...
 
gister aan het scheuren in zand en het viel me op dat bij de spurgear alles begon te grinden... hier kan dus gewoon zand tussen komen ...dus dit is een offroad auto?

Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
er zat allemaal zand tussen de spur en je ziet daardoor ook slijtage ...de grote zandkorrels gaan tussen de tandjes zitten
 
tkn = ter kennis name ;-)

stabieler, maar ook zwaarder voor de diffs, aandrijfasssen en voor de electronica en minder rijtijd.

als je het bakken in de oven onder de knie hebt is dat net zo makkelijk, zo niet makkelijker, als banden wisselen op beadlock velgen


Dat Klopt, oh hallo allemaal ik ben nieuw hier maar wou graag toch even reageren op het banden plakken.

Het is inderdaad na een 4 keer een fluitje van een cent, ik rijdt nu 2 weken de merv. en heb ondertussen de nodige hop ups toegepast waar onder ook de banden tweak, meerdere malen, deze methode houdt bij mij maar +/- 2 lipos leeg rijden vol...... (lees; 30 a 40 min.).

Ik ga deze week iets anders proberen. Eerst ga ik een schrikdraad band plakken (is geweven band met staaldraadjes) vervolgens ga ik daar overheen een oude binnenband van een fietsband plakken vervolgens de band terug op de velg plakken.........!!!! is wat omslachtig maar ik ben het iedere avond banden bakken in de oven wel beu. (ja ik ontvet en gebruik de betere tape).

hopelijk blijft deze oplossing wel zitten!!!!

suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
 
Huh ? Je kunt maar 40 min rijden na het lijmen van een set banden ???

Gebruik je pritt om te lijmen of wat ?

Ik rij een set meestal eerder kaal dan dat ik ze opnieuw moet lijmen, ok wel op 2S, maar zelfs op de buggy met 4S geweld en hoge snelheden gaan ze echt niet zo maar los hoor.
 
Net geprobeerd een band van het wiel er af te halen mbv de 'baking' methode. Super makkelijk! Hij is er helemaal heel afgekomen. Nu nog de andere 3!

Bedankt drkdgglr!
 
Huh ? Je kunt maar 40 min rijden na het lijmen van een set banden ???

Gebruik je pritt om te lijmen of wat ?

Ik rij een set meestal eerder kaal dan dat ik ze opnieuw moet lijmen, ok wel op 2S, maar zelfs op de buggy met 4S geweld en hoge snelheden gaan ze echt niet zo maar los hoor.

Ik had het niet over de verlijming van de band op de velg maar over de tape die los laat van het loopvlak van de band!!

Ik snap de onduidelijkheid! ;)
 
Back
Top