Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
even een vraagje : ik kom er net achter dat er voor en achter bij het bulkhead dit onderdeel mist:

en hier dan twee foto's van hoe het er op mijn auto uit ziet :
imag0041i.jpg

imag0042k.jpg

wat is de functie van het onderdeel ?, en is het cruciaal voor de sterkte ?.ik hoop dat het duidelijk is, en alvast bedankt !.
m.v.g,
manuel.
 
Het is een crossbrace die wel wat sterkte toevoegt aan de bulkhead.
Maar ik denk niet dat je heel veel problemen zult krijgen als die er niet inzit, zolang de rest maar wel goed gemonteerd is.. En het ligt uiteraard ook een beetje aan je rijstijl..
 
oke,ik ga volgende week van gpm een setje uit alu bestellen,dan is die helemaal af.ik heb wel al een paar leuke mods gezien, maar dat moet nog even wachten :p.m.v.g,
manuel.
 
Ik zou daar geen geld aan uitgeven.

Als je een nieuw onderdeel wilt bestellen voor de bulkheads raad ik je aan gewoon de savage X stijl bulkheads te nemen en niet die van GM.. Dan heb je meteen de easy acces diffs namelijk..


Welke mods had je verder in gedachten?
 
Ziet er zeker goed uit Mike! De armen die eronder zitten zijn toch al iets verbreed? Ga je er nog iets anders onderzetten waardoor hij nog breder wordt? Ik vind het stukje aluminium op je shocktowers een mooie oplossing om je oude kap nog te gebruiken!

Ik ben nu bezig met de Ofna throttle/brake mod, zodra ik mijn onderdelen van FLM binnen heb kunnen de baja shocks erop. De rear hub carriers en shock towers van integy heb ik er inmiddels opzitten. Ben benieuwd of alles gaat passen.. foto's volgen dan wel!

Daarom ga ik ook niet voor de verdere offset,maar blijf bij een veilige 12..het ging mij voornamelijk om de 17mm hex moer aansluiting,verbreding is mooi meegenomen..
Heb nog wel nieuw een set van 4 Wide axle van de XL uitvoering liggen voor weinig,iemand belang? Super Heavy Duty Wide Axle 8x11x59mm (2pcs) - 86249 at HPI Europe
En Caretaker,heb je nog nuttige tips voor de Savage?
 
Ik zou daar geen geld aan uitgeven.

Als je een nieuw onderdeel wilt bestellen voor de bulkheads raad ik je aan gewoon de savage X stijl bulkheads te nemen en niet die van GM.. Dan heb je meteen de easy acces diffs namelijk..


Welke mods had je verder in gedachten?

oke, ik zal kijken voor de x-bulkheads,
ik zat verder te denken aan, een andere/beter uitlaat en andere wielen, ik had ook bij pkracing die suspension conversion set gezien, wel mooi al dat alu. maar is het zijn prijs ook waard ?. evenals de nubz wielen met cvd assen, heeft dit enige nut om deze upgrades uit te voeren ?.ik hoor het graag !.
m.v.g,
manuel.
 
Uitlaat de polished van hpi is beter dan die kunstof prut ding.
Conversion set tja mooi maar veeeel te duur voor dat geld heb je je leven lang standaard parts voor haha of even op e-bay kijken als je het eg heel graag wil hebben.
Je kan voor meer stuur ook een mod uitvoeren en kost nix.
Nubz wielen ook leuk maar er zijn betere bijvoorbeeld zou ik gaan voor badlands ofzo nog beter is denk LPR velgen met mooie bandjes erop vooral met offset wielen savage breder (stabieler) het is maar net wat je wil.
De savage is best (bulletproof) te maken en hoeft zelfs niet altijd een onderdeel te kopen van veel te veel geld , met een beetje handigheid zijn veel (upgrades) zelf te maken en ook veel leuker om te doen.
 
oke! dan laat ik die nubz wielen en die conversion set, en dan ga ik voor een goede uitlaat, en andere/betere wielen en banden. ook ga ik nog kijken wat ik met de bulkheads kan doen. ik zal ook kijken naar de mods die ik zelf kan maken/doen. is ook altijd leuk. als iemand nog tips heeft wat ik zou kunnen upgraden hoor ik het graag !.
m.v.g,
manuel.
 
dankje voor de link van de site, ik zal kijken naar de mods die te doen zijn. morgen maar even het motortje starten, en als het kan, beginnen met inlopen. en dan moet ik nog naar de bulkheads kijken.
m.v.g,
manuel.
 
Vandaag er achter gekomen dat mijn achteraandrijving van mijn savage X4.6 niet helemaal lekker loopt. Even mijn diff eruit gehaald. Zie ik dat mijn mijn 13T bevel gear nog maar 5 halve tanden over zijn en de rest is metaalgruis. Ook mijn 43T bevel gear is beschadigd. Weet iemand hoe dit kan of is het gewoon pech. Moet ik ook nog ergens opletten met nieuwe onderdelen plaatsen?
 
Geen verstand ervan,maar van Caretaker gehoord dat dit normaal is ( tenminste,komt vaker voor,gelukkig niet bij mij,dan had ik al niet meer)
Hpi heeft niet voor niets de bullitproof ontwikkeld,misschien die erin proppen..(heb je al een aluminium diff.?gelijk de tandwieltjes daarin mikken,met dikke olie)
 
Haha, hoor ik hier een diff knarsen?.... idd kan gewoon gebeuren. Ik had het zelfs na anderhalf tankje... een keer of 8 achter elkaar.

Kijk je lagers even goed na voordat je er nieuwe tandwielen inzet. Zoals Mike al zegt, neem meteen de bulletproof tandwielen. Deze zijn iets anders vertand (geen 13/43 maar 9/29) maar supersterk.
 
@ Caretaker: Het was idd een hoop geknars. Ik zag bij HPI nieuwe heavy duty tandwielen (de 9/29, HPI 102692) Ik ga die maar voor en achter installeren. Het kost wat maar dan heb je ook wat. (hoop ik :))

Nu zie ik ook vaker in het forum dat er speciale olie voor het diff. wordt gebruikt. Bij HPI is het standaard grease wat ze gebruiken. Wat kan ik dan beter nemen?
 
Mijn auto remt maar af en toe maar als ie remt remt hij wel goed, af en toe als ik rem valt de motor ook uit of als ik de auto ff stationair laat lopen valt ie ook uit.
 
Back
Top