Drifter...Met alle respect hoor, maar de uitleg hierboven geeft niet veel vertrouwen in de kennis omtrent de statische/dynamische processen die in zo`n auto spelen. Spanning staat niet op de aandrijflijn, maar heerst in het materiaal. (75km/pu bestaat niet, hier staat 75 km per per uur), het is 75Km/u.
Het verhaal over de koppelband dat je aanhaalt, gaat juist alleen op voor die dynamische regelaars......
Ohh taalspelletjes, in eerste instantie (vet gedrukte tekst) spreek je over een bp analyse die ik niet kan volgen naar jouw inziens (onderschat mij niet), vervolgens krijg ik een lezing over mijn taalgebruik (km/u) en niet juiste benoeming (stress) om dit kracht bij te zetten (ik zie het verband effe niet zo snel, maar ik heb dan ook geen hts gedaan)????? En ik had het niet over hoe je de koppelband van een motor kon beïnvloeden, maar hoe je via de transmissie een optimale verplaatsing/krachtverdeling kan verkrijgen (ook daar zal je wel weer een duur woord voor hebben) oftewel dmv een mechanische oplossing (transmissie) het startkoppel kan ontlasten, om daarmee het door jou opgesomd rijtje te sparen.
Ik lees alleen maar terug in je posten dat alleen jij het maar weet, en je slaat iedereen met je diploma om de oren, ik mis iedere uitleg waarin je bp zaken wil toelichten op voor iedereen leesbaar en begrijpbaar niveau, grijp je kans en laat ons het licht zien.