Trojan t-28 bhm arf

zo zo…..
alle servo's afgesteld,
enelope batterijpack gaan halen en nog een laatste servo voor het richtingsroer.

Nu nog wachten op deze bestelde schakelaar, en we kunnen vertrekken Wes !:bye:


Uploaded with ImageShack.us
 
ik heb nu natuurlijk mijn AR6210 sektrum ontvanger uit mijn mentor gehaald.
Zou het verstandig zijn een orange ontvanger aanschaffen hiervoor of beter een originele spektrum ontvanger….?
 
Over de oranje zijn de meningen nogal verschillend.
Zelf heb ik er nog geen probleem mee gehad, een vriend heeft er een in zijn Fox zwever en ook nog geen probleem mee gehad.
Ik vraag mij soms wel eens af of de omgeving waar gevlogen word er niets mee te maken heeft.
Als ze slecht moesten zijn zouden ze niet te koop zijn in modelbouw winkels.

Johan.
 
Duidelijk verschil in prijs alvast.
Bij hobbyking een 6kanaal.voor nog geen 6 dollar.......!!!!!
Spectrum zit je al snel aan 45 euro en meer.....
 
Hmmm best wel een mooie kist om hier te gaan besparen op een ontvanger.En 6 dollar is wel heel goedkoop niet?
Dit is het hart van het vliegtuig hé en als die faalt......Beetje vreemde uitdrukking misschien maar dat is mijn mening. Waarschijnlijk zijn die orange ontvangers wel ok maar ik zou geen risico's nemen en een goede ontvanger plaatsen.
Ik kijk uit naar de maiden.
Mvg Wes.
 
Ik heb alleen nog oranje in gebruik voor indoor, ik heb er eentje met satteliet in een kist van mij geplaatst en deze is op 30 meter in de mais beland, alleen een gebroken prop. En dat was met satteliet...
Ik geef liever wat meer aan een ontvanger van Spektrum dan zo'n chinese (enkel voor indoor, daar zijn ze perfect voor!)
 
vergis jullie niet !

de spektrum ontvanger die ik nu heb (ar6210) gaat in de trojan….:)
ik zoek dus nog een andere ontvanger, maar voor in mijn mentor schuimpje…...
 
nog maar wat proef gedraaid tot de schakelaar met tanknippel binnen zijn.

er doet zich wel een probleem voor aan de polyesteren kap die over de motor komt.
Volgens de handleiding moet deze gewoon bevestigd worden met 4 bijgeleverde schroeven.
Maar u raad het al, die schroeven moeten door iets van een 2,5 mm hout, dus die houden niet, en met de trillingen maken ze het schroefgat alleen maar groter….
Er zijn vast en zeker systemen hiervoor die beter zijn maar welke…
de kap mag absoluut niet verschuiven anders zal de prop hier tegen gaan slaan…..

tips….?

imag0243nq.jpg
[/URL]
 
Juweeltje.

Je kan ook een drupje houtlijm in het gaatje doen, vijsje er in en afblijven.
Is het net of je hebt Lock Tite gebruikt.
Maar het idee van het blokje hard hout inlijmen is zeker zo goed en dan toepâssen met het drupje lijm.
Moet je dan wel herhalen telkens je de motorkap hebt afgenomen en terug bevestigd.

Johan.
 
Zo doe ik het ook. 1st de vijs erin draaien daarna fixeer ik altijd de gaatjes met ca lijm. Dan vijsje er terug in na droging.
Maar natuurlijk trilt zo'n 4-takt motor meer dan zal dit misschien niet voldoende zijn.
Dan misschien toch best een blokje hardhout in lijmen.
Mvg Wes.
 
Motorkap vast maken, ik gebruik sullivan binnenkabel(geel).
Gat opboren en een stukje binnenkabel erin lijmen met 2 componentenlijm en schroeven maar is bij mij nog nooit iets los getrild.

Hans
 
heb mijn motor zo goed mogelijk proberen af te stellen….
is hij te rijk of nie, weet ik niet heb niet zo'n echt ervaring in hoe dik de rookpluim moet zijn…..;
denk dat het goed is als ik vergelijkende filmpjes op youtube bekijk….



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Motorkap vast maken, ik gebruik sullivan binnenkabel(geel). Gat opboren en een stukje binnenkabel erin lijmen met 2 componentenlijm en schroeven ...
Sullivankabel ietsje langer houden, ter dikte van het motorkapmateriaal, gaten in kap wat groter maken zodat de Sullivanpielekes de kap dragen. Schroefjes erin. Zo zullen schroefjes nooit kap laten barsten. Eventueel binnenkabel aan de andere kant, binnenkant, nog wat open-stuiken, spreiden d.m.v. van soldeerbout als extra borg-maatregel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top