Het brommer topic.

is wel mogelijk, maar dan moet de een of andere beunhaas de motor al niet te rijk hebben afgesteld.

gr. stijn
 
idd, mist rijd hij heerlijk op.
ik kwam gister uit het werk was al wat laat (half 1, S,nachts wel te verstaan) en het was erg mistig maar dan trekt hij idd heerlijk hard weg.
topsnelheid doet het niets.
 
Nee, Als ze me een bekeuring wllen geven, dan ook een waar ik RECHT op heb...

Moet wel vertellen dat dit vorig jaar was (toen was ik al 32jaar), en reed in een fuik.

Geen bekeuring gehad....

De tofste was (onbedoeld) een motor agent inhalen op een bochtig weggetje......
Ook met me derbi vorrig jaar.

Net toen ik de bocht om kwam zetten met 95km per uur, zag ik dat er een motormuis voor me reed... (was een prachtig landweggetje,veel bochten,)

Tja, en dan maar gewoon doorgaan, hij had me toch al gezien, dus de l*l was ik zowiesoo, dus prachtig ingehaald...
En uiteraard moest ik stoppen....

Op de vraag hoe hard ik reed zeg ik droog,ongeveer 20 km harder dan dat jij net reed. En jij reed al dik te hard (60km weg, maar was erg rustig, en erg mooi weggetje).....
Doe me helm af,Dus ik zeg, hier heb je me rijbewijs, en ik hoor het wel binnen 10 dagen wanneer ik hem terug krijg..... (30 te hard is met brommer al inleveren)

Zegt de agent.... Is dat een brommer dan ??????? (kijkt naar kenteken)
Ik, Yep, helaas wel..... Dus vandaar dat ik je ook mijn rijbewijs geef.
Agent kijkt op papier...
Dus meneer E. XXXXXXXXX Auto, vrachtwagen met aanhanger, en idd geen motor rijbewijs... Zonde kerel, moet je toch echt gaan halen, als je daar de mogelijkheid voor hebt, dit is een pracht weggetje voor de motor,zoals je al hebt vernomen......

Geeft me rijbewijs terug, en gaat er weer vandoor.........:confused:

Ben toch wel blij met de neos 4t, Zelfs met dit koude weer, en constant volgas, zit ik nog op een verbruik van 1 op 41,6. (top zit op 70km GPs met wind tegen en 80 gps wind mee)
Normaal tegen de 75. Mooie snelheid, en ben altijd rustig in de stad, dus nooit problemen..

Laats wel controle, reed ik tochwel 75, (b weg) en komt en een politie motor naast me, of ik even wil stoppen...

Dus doe alles uit,en me helm af, en kijkt me aan, en vraagt om me rijbewijs (heb bijna alle rijbewijzen, inclusief groot en bus) Bekijkt de brommer, en vraagt hoe hard ik reed...
Ik zeg zo, als jouw klokje het goed doet, had je geweten dat ik ongeveer tussen de 74 en de 76 km/ per uur deed...

Dus ja invordering is als het goed is NET NIET aan de orde, maar zal wel een duurtje worden zo gok ik ???? Ach ja zeg ik tegen hem, das risico van het vak he?, in de bebouwde kom , ben ik altijd wel rustig,en let wel degelijk op, waneer ik even wat harder kan.... Maar goed het is niet anders... Hopenlijk overkomt me het niet te vaak, anders word het een duur grapje...

Kijkt me aan, complimenteerd me met mijn rijgedrag, en bleek hij al dik 10 kilometer "achter" me te zitten... Geeft me mijn pasje terug, en klapt zijn helm dicht, en rijd ervan door, en toeterd nog even bij het weggaan....

NICE!

En ik maar boetes krijgen... mazzelpik. :P
 
En ik maar boetes krijgen
Onthoud 1 ding:
Daar kies je zelf voor!

haha4.gif
 
Onthoud 1 ding:
Daar kies je zelf voor!

haha4.gif

Ik rij nu weer standaard, ik heb geen zin meer in dat gezeur, ik moet nu trouwens ook al een cursus volgen... 2 keer zelfs! omdat ik 3 keer veel te hard ging op de rollenbank heeft de OVJ me maar 2 keer ingeschreven voor een cursus en 0 euro boete... cursus is gratis, en 1 keer hadden ze de correctie dubbel gerekend, €70.

En een een of andere flapdrol vond het grappig om mijn kentekenplaat dubbel te vouwen, hoppa! weer €70 boete.

Voor de rest heb ik altijd netjes gereden, richting aangegeven waar het moet etc. en ik heb nog nooit te hard gereden binnen de bebouwde kom en waar het te riskant/druk is buiten de bebouwde kom.
 
@Dennis...
De eerste was met mijn derbi senda SM Extreme, "iets" aangepast qua uiterlijk. Was net een 500cc Super motard, qua uiterlijk.... Slechts 8,5pk op achterwiel.. motorisch enkel ontgrensd, niet opgevoerd.

Nu zijn we al 34, en hebben we een oude lullenscooter ;) Denk dat leeftijd en getoond rijgedrag wel wat uitmaakt... Toen ik onder de 18 was heb ik veel geld weggebracht, met eingelijk dezelfde rijstijl. Na de 21 werd het idd goedkoper, en na de 30 eingelijk geen bekeuring meer gezien. Gemiddeld word ik 1 a 2 keer per jaar staande gehouden, en kom ik er meestal mee weg. Rij per jaar tegen de 18.000 kilometer op de brommer.
 
Klopt ;)

Ik ben begonnen met een puch rider macho.. Was toen bezig met revisie van een honda mb5.
Daarna dus de MB5, toen een MT, Toen een Suzuki TS, toen een Honda nsr1, toen de nsr2, toen de Honda MTX, Tomas, toen een Yawa, toen een Hyosung Rush, toen een peugot vivacity, toen de Derbi, en nu een yamaha neos 4t.
 
Ja Baggeraar, we weten het nu wel, jonge lui die een ontgrensde brommer hebben en die gewoon normaal rijden horen bij het toekomstloze scooter tuig dat overal maar langs jaagt zonder te kijken.
Trek liever conclusies NADAT u mij heeft zien rijden, iedereen maar over één kam scheren.
Maar we weten het allemaal al, wij zijn toekomstloze kutjongens zonder normen en waarden, en u bent de voorbeeldige ouwe zak.



Tja offtoppic praten blijft makkelijker dan niet reageren blijkt.... ;)

Misschien moet iemand van het moderator team hier even vriendelijk uitleggen aan Baggeraar dat dit niet het grote (jeugdige) bromfietsbestuurders afzeik topic is, dit is namelijk het Brommer topic.



Ik heb vandaag de hele brommer opgepoetst, blokje mooi schoon, al het vet en zand van de achterbrug en het (sub)frame af gehaald, velgen half gepolijst, en ik ga binnenkort de kappen spuiten.
Ik heb een polijstmachine kunnen regelen, dus hopelijk word het wat.
Ik had een paar foto's gemaakt, maar ik kan ze niet verzenden naar mijn pc via bluetooth, dus ik zal mijn kabeltje morgen even opzoeken.

Hier nog even een fotootje van spuitwerk wat ik eerder heb gedaan:

SDC11114.jpg


En nee, hij word niet wit :) .
 
Laatst bewerkt:
hier een paar foto's van mijn brommer.
een Zündapp GTS50 529 (1977)
en volgens mij liepen die brommers toen ook wel hard genoeg.
1301078928_6_Xxdv.jpeg


1301078964_6_JUta.jpeg


tank moet nog wel gespoten worden en moet nog een kenteken op
1301078998_6_re2U.jpeg

heb er nu zo'n cilinder op zitten. een breitwand(originele).
Zundapp%20onderdelen%20001.jpg


groetjes max
 
=Psygho (Emil);2369247]@Dennis...
De eerste was met mijn derbi senda SM Extreme, "iets" aangepast qua uiterlijk. Was net een 500cc Super motard, qua uiterlijk.... Slechts 8,5pk op achterwiel.. motorisch enkel ontgrensd, niet opgevoerd.
8.5pk uit een standaart 50cc blokje?:confused:

Het is simpelweg een wijven ding... Maarja, dat zijn alle scooters.
:D:Dhelemaal mee eens;) XD
 
hier een paar foto's van mijn brommer.
een Zündapp GTS50 529 (1977)
en volgens mij liepen die brommers toen ook wel hard genoeg.
1301078928_6_Xxdv.jpeg


1301078964_6_JUta.jpeg


tank moet nog wel gespoten worden en moet nog een kenteken op
1301078998_6_re2U.jpeg

heb er nu zo'n cilinder op zitten. een breitwand(originele).
Zundapp%20onderdelen%20001.jpg


groetjes max


staat hij al op kenteken dan?
of moet hij gekeurd worden?
 
Back
Top