Brushless 1/8 HPI Savage

Wat ik niet begrijp is dat je zuinig bent op je savage, maar wel door modder en plassen wil rijden. Heb sowieso de lol van door plassen rijden niet begrepen, zit niet om werk verlegen;-) alles gaat in een rap tempo achteruit met vocht, en waterdichtmaken helpt echt niet, misschien op korte termijn. En als er iets van vocht bij je esc komt en corrosie gaat vormen, tja ik neem dat risico liever niet. Lipo's zijn daarnaast ook een factor en kunnen ook kortsluiten als er bv een laagje water in het omhulsel blijft staan en als de soldeerpunten toevallig het laagste punt zijn kun je het wel raden.
 
Ja dan kan ik het zekere voor het onzekere nemen en in deze barre wintertijden alleen mijn Rustler gebruiken :)

Nog een andere vraag. Ik heb bij een nitro starterskit ooit een soort van kruidachtige sleutel gehad waarmee ik o.a. een gloeiplug kan losschroeven maar ook de wielmoertjes van de Savage.

Nu is deze helemaal dolgedraaid en kan ik verder niks erop aflezen. Weet iemand welke type moersleutel ik nodig heb om de schroeven weer los en vast te draaien? Er staat namelijk geen formaat op en op internet zie ik verschillende afmetingen.
 
VOrige week 2x zo'n 5T chassis bij Alza besteld. :) (net een mail ontvangen dat die gemaakt worden.) Ik ga de originele Savage 5T TVP's toch vervangen met de Alza versie. is wat dikker (5mm) en die hebben meteen de ophangpunten voor de accu bakjes etc.
durf verder wel te wedden dat de gearbox etc op dezelfde plek zit. (ofwel, rara welke tvp's heeft Alza als voorbeeld gebruikt? ;) ) Heb wel een extra center dogbone meegenomen voor op reserve. maar weet eigenlijk wel zeker dat de originele 5T center assen ook gaan passen. :mrgreen:

Kameraad van me gaat er ook een opbouwen (vandaar dat er 2 chassis's besteld zijn.) had nog een Baja 5t kap liggen, dus die is dan ook al geregeld. dan alleen nog een Savage er bij, en een set wielen en klaar is kees.
Ben in ieder geval erg benieuwt!
 
Mooi spul hoor van Alza, ben er zelf ook erg content mee. Het is dat die 5T kappen zoveel geld kosten anders had ik die misschien ook wel op m'n Alza 5B chassis gezet (zal vast wel pas te maken zijn).
 
denk dat de 5t kap er alsnog gewoon overheen past. (ben zelf alleen wel voor het 5t chassis gegaan, puur om die gok maar niet te nemen. :p )
Ben in ieder geval erg benieuwt als die binnen is. Dan heb ik m'n Savage 5t ook wel rijdend binnen een dag. :D
 
Je zal het je zeker niet beklagen! De chassis zijn echt supernet afgewerkt en 5mm zal je wle niet buigen :) Denk dat Alza een beetje de rising star is in het custom Savage wereldje. Hij doet ook ander maatwerk als je het hem vraagt trouwens dus als je iets getekend hebt in een cad programma of gewoon zo op papier en ingescand dan doet hij dat ook.

succes ermee en vooral veel plezier ;)
 
hallo allemaal ,

na al jaren een savage xss nitro te hebben , heb ik eergisteren een flux 2350 erbij gekocht , geweldig ding en wat een power :shock: ziet er allemaal erg goed en degelijk uit .

ik zag dat er veel onderdelen hetzelfde zijn van de flux tov xss ,vandaar dat mijn keuze op de flux viel ipv traxxas E revo ,aangezien ik erg veel spareparts heb opgebouwd door de jaren ;)

ik kan 200+ paginas doorbladeren ,maar zijn er nog zaken die ik moet versterken betreft lekker bashen ? of zaken waar ik op moet letten ?

een pagina terug ging het al even over de diff's , maar zijn de diff's nou het zelfde/of passend in zowel de flux als de xss ?

verder rijden wij in omgeving zaandam met vooral hpi baja's en savages.
dus nu ook de flux voor erbij , zondag gaan we weer rijden , ik dus voor het eerst met de flux , ben erg benieuwd naar zijn power en jumps :p

mvg marcel
 
Zoek even naar een reactie van mij. Heb ergens een filmpje gepost die de standaard aanpassingen allemaal samenvat en kort beschrijft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste junkie,

Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe Savage! Wat ik als eerste zou aanpassen zijn de volgende dingen:

-Doe wat blauwe locktite tussen de schacht van de motor en pinion. De pinion schiet namelijk na een klap naar voren en dan is de pret gauw afgelopen.

- Kijk ook even goed de gear mesh van pinion en spur na. Vooral de pinion wil namelijk al bij normaal gebruik snel slijten, daarom is het ook handig om een Robinson Racing pinion te bestellen. Deze zijn bijna onverwoestbaar.

- Veel mensen draaien ook hun slipper clutch helemaal strak, omdat die anders veel gaat slippen en dan de auto helemaal niet snel optrekt en hem duidelijk hoort slippen. In ieder geval wat strakker doen zal zeker helpen.

- Ik zou ook even de moeren waarmee je de banden vastzet controleren, omdat ze misschien niet zo strak staan.

- Veel mensen zweren bij een Savage Sway Bar set, misschien handig om daar ook even naar te kijken.

Ten aanzien van je vraag over de diffs: nee, die zou ik niet door elkaar gooien. De diffs die in je flux zitten zijn een stuk groffer, sterker en hebben ook een hele andere tandverhouding tegenover de normale XSS diffs. Doe dus ook niet bijv. in één diff een complete XSS diff en in de ander een Flux diff, want dan gaan de verhoudingen helemaal scheef staan.

Met vriendelijke groeten,

Sjoerd
-
 
Zoek even naar een reactie van mij. Heb ergens een filmpje gepost die de standaard aanpassingen allemaal samenvat en kort beschrijft.

ik heb wel gezocht , maar het is een lange zoektocht om dat filmpje te vinden :)

Beste junkie,

Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe Savage! Wat ik als eerste zou aanpassen zijn de volgende dingen:

-Doe wat blauwe locktite tussen de schacht van de motor en pinion. De pinion schiet namelijk na een klap naar voren en dan is de pret gauw afgelopen.

- Kijk ook even goed de gear mesh van pinion en spur na. Vooral de pinion wil namelijk al bij normaal gebruik snel slijten, daarom is het ook handig om een Robinson Racing pinion te bestellen. Deze zijn bijna onverwoestbaar.

- Veel mensen draaien ook hun slipper clutch helemaal strak, omdat die anders veel gaat slippen en dan de auto helemaal niet snel optrekt en hem duidelijk hoort slippen. In ieder geval wat strakker doen zal zeker helpen.

- Ik zou ook even de moeren waarmee je de banden vastzet controleren, omdat ze misschien niet zo strak staan.

- Veel mensen zweren bij een Savage Sway Bar set, misschien handig om daar ook even naar te kijken.

Ten aanzien van je vraag over de diffs: nee, die zou ik niet door elkaar gooien. De diffs die in je flux zitten zijn een stuk groffer, sterker en hebben ook een hele andere tandverhouding tegenover de normale XSS diffs. Doe dus ook niet bijv. in één diff een complete XSS diff en in de ander een Flux diff, want dan gaan de verhoudingen helemaal scheef staan.

Met vriendelijke groeten,

Sjoerd
-

thanx ! dat is nuttige info ;)

gisteren even de eerste testrun gemaakt met de flux in IJmuiden , zoals je kunt zien staat de slipperclutch zeker niet te los ;)

een paar extra bash kappen kan geen kwaad :)

ps; welke shop raden jullie aan om flux parts en eventuele hopups te kopen ?

grtz junkie

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb wel gezocht , maar het is een lange zoektocht om dat filmpje te vinden :)

Valt wel mee toch, had het in 30 seconden gevonden.



Kan me bijna niet aan de mening ontrekken dat je niet echt goed zoekt getuige je laatste vraag naar shops.

LiquidRC, AmainHobbies, eBay.
 
welke tandwiel verhouding van spur en pinion is aan te bevelen voor de flux ?

ik zal vanavond even kijken wat er nu op zit , maar ik neem aan de standaard verhouding .
hij maakt nu wel heel snel wheelies , wellicht de pinion 2 tandjes groter ?
 
De vertanding die er standaard op zit is allround en werkt goed. Wheelie s kun je verminderen door er een xl chassis op te zetten. Anders je vinger onder controle houden;-)
 
Anders je eens verdiepen in de settings van je ESC, daar kun je heel veel mee doen. Ook als het gaat om het voorkomen van wheelies.
 
@junkie rc


Standaard pinion: 20T
Spur: 44T

Wil je meer speed, minder wheelies, 47T spur (wel motor en esc temp in de gaten houden)
Ook kan je je punch control in je ESC iets verminderen, of de motor timing verlagen.
Wat voor lipo's rij je? 2x2s of 1x3s?

Groet,

Edwin
 
Back
Top