Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

Ik heb er ook mee afgevlogen.
Een hele stabiele kist van een mooi formaat.
Ook nog eens leuk om te bouwen!
Niet meer twijfelen gewoon doen.
Succes
Ton


Ps Verkoop je nog trainers Johan?
 
Alleen 2x de sleper heb ik nog als kit en 1x de poecilia <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Dan is het op.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij zijn met de trainer 1600 overgestapt van 4s lipo naar een 5 pack A123 cellen dit geeft wat meer vermogen alleen is de vliegduur iets verkort tot ongeveer 8 minuten en we hebben een extra ontvanger-pakket toegevoegd, zodat de besturing nooit zonder energie komt.
 
En beetje verborgen in het zweefforum een draadje met veel tips over soorten hout, verlengen van latten, lijmen, webbing, zaagsnedes ... Hopelijk maakt Ariel een keer een mooie faq uit (o.a.) zijn berichten:
Twee antieke zwevers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Cajo,

Ik ben geïnteresseerd in je ervaringen met de motor op 4s en 5s. Heb je ook zo'n dikke motor als Plotterwelt gebruikt? En is dat toch onvoldoende voor deze trainer op 4s?

Alvast bedankt!

Freek

Wij zijn met de trainer 1600 overgestapt van 4s lipo naar een 5 pack A123 cellen dit geeft wat meer vermogen alleen is de vliegduur iets verkort tot ongeveer 8 minuten en we hebben een extra ontvanger-pakket toegevoegd, zodat de besturing nooit zonder energie komt.
 
Hallo Freekt dit is de setup zoals de trainer nu vliegt

Mijn setup=
Prop 13X7
5 cellen A123 was (Accu 4 cel lipo 4000 Mah 15 C)
en een extra ontvanger pakket omdat de 123 cellen leeg gevlogen kunnen worden
Regelaar Turnigy Plush-40
Motor Turnigy C4250-700
Totaal gewicht 2150 gram
Het voltage is met 3,3 v per cel niet veel hoger als de lipo's

Groetjes Cajo
 
Helitony & Cajo, thx voor de antwoorden!

Jullie hebben forse motoren (720W en 900W resp.) voor een vliegtuig van ruim 2 kilo. Ik zat te denken aan deze motor op 4S voor mijn Charter (ook ongeveer 2 kilo met vergelijkbare spanwijdte):

HobbyKing R/C Hobby Store : TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826

Die motor is ongeveer 400W, zou genoeg moeten zijn als je de vuistregel van 200 watt per kilo aanhoudt. Maar als ik die met die van jullie vergelijk is mijn keuze een wat licht motortje. Wat zouden jullie aanbevelen?

Groeten en thx!

Freek
 
Beter een iets zwaardere motor die je minder hoeft te belasten.
Je vliegtijd is dan ook langer .

Ook je CG krijg je makkelijker geregeld.

Mvg Johan
 
Ik denk ook dat het maximale vermogen dat voor die motoren wordt gegeven ook het maximale is wat er uit te halen is met de juiste (dure)accu regelaar, en propellor.
 
Beter een iets zwaardere motor die je minder hoeft te belasten.
Je vliegtijd is dan ook langer .

Ook je CG krijg je makkelijker geregeld.

Mvg Johan

Lijkt me wel aannemelijk idd. Alleen draai ik nu met een 11 * 7 prop, en ik ben een beetje bang dat een 12 inch prop grasmaaien wordt. De KV''s houdt ik dus graag wat hoger.

Denk dat ik voor deze ga, met een 11*8 of 11*10 prop. [FONT=&quot]HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Aerodrive SK3 - 3548-840kv Brushless Outrunner Motor[/FONT]

Gr,

Freek
 
Je kan een 11 x 8 ook op een zwaardere motor zetten .

Er word de max. prop aangegeven , je mag daar rustig onder blijven. :D

Mvg Johan
 
Sorry maar die motor die je voorstelt heeft een bagger as.
Ik heb er al vele van 4 mm gebroken en ook velen met mij.
Dus ga in ieder geval naar een 5mm as of maak een 4mm as van verenstaal.

Allemaal een prettige jaarwisseling.

Ton
 
Beste Helitony et all,

De beste wensen voor 2012 om te beginnen!

Verder bedankt voor je tip. De motor werd me aanbevolen door een forumgenoot die er wel goede ervaringen mee heeft op een charter.

Maar het lijkt me geen slecht idee voor safe te gaan, ik zie ook op het forum van HK wat negatieve geluiden over de as.

Groeten,

Freek
 
Back
Top