Wat Johan als schrijft... PU? dan moet het wel styreenschuim zijn. Het kruipt in de "poriën" van het schuim en geeft een sterke verbinding. Met schilderstape masker je de plekken af die je niet bemorst wil hebben. Verder kan je de scheuren "bekisten" zodat de lijm zich een beetje voegd naar het model. De lijm moet wel kunne ontsnappen, aan gezien het wellijm betreft. Maar dat laat je gecontroleerd op een plekje gebeuren zodat je de overtollige lijm weg kan snijden.
Ook dit kan met schilderstape of met wat balsa en keukenfolie/bakfolie tussen lijm en bekisting etc... De bekisting moet immers weer weggenomen kunnen worden.
Tape laat zich op het kleefdeel niet lijmen... gek hé?
Polypropyleen? Vuilniszakkenplastic. Dat is eigenlijk lastig te verlijmen. Dan de CA die Multiplex aangeeft te gebruiken, ook die kruipt dan in de "poriën"en blijft het zaakje aan de ingewortelde lijm wel hangen. Polypropyleen lost niet op in aceton, nog in thinner. Anders zouden de kannen, waar het goedje in verpakt zit, ook niet meer van deze wereld zijn.
Maarrrrr... die vleugel begint al aardig een baksteen te worden. Kapotgeknutselt. Allu strip heb je al ligger geen fluit aan. Ja had in de vliegerwinkel van de Krikkeboy's dunne koolstofstaf moeten nemen. Dat heeft elasticiteit en een enorme buigsterkte. Het aluminium zou ik gebruiken voor een bootje.... of als veters voor je schoenen mee dicht te knopen.
Is mij opgevallen dat in de bouwmarkten de PU wellijm behoorlijk prijzig is geworden. Notabene per ml boven de epoxyprijs!
Albert.. ik zou eens een Multiplex Mentor gaan overwegen als trainer. Nieuw in doos. Volledig standaard als de kit adviseerd. Heb je behoorlijk leren vliegen kan je er volledig op los gaan tunen. Zie de diverse draadje op dit forum.
En ik weet nog van een een ander linkje... die krijg je pas als je behoorlijk hebt leren vliegen
Je Saabje wil ik wel eens zien. V4 voor een 2liter automaat. RDW gekeurd?
Hiermee trek je de knollen wel mee uit het veld