Bouwverslag Happy Hunter Robbe

@Vincent, bedankt.
@Sjoerd, bedankt, inderdaad een heerlijk gevoel. Ik had alle accu's erin. 12V hoofaccu (midden) , 6V accu voor nevenfuncties (achter) en de 4.8V ontvangeraccu (midden). Ga nu eerst rustig verder bouwen en balanceer hem wel op een later tijdstip. Denk dat ik nog aardig wat gewicht erin aan moet brengen. Is fijn dat ik nu weet dat alles naar behoren werkt en de romp helemaal dicht is.
 
Vanavond weer een avondje klussen aan de HH:D. Wil een aantal onderdelen op het sleepdek verlijmen. De 2 sleepbogen zijn reeds verlijmd. In de bolders heb ik aan de onderzijde gaten geboord en daarin kunststof rond profiel verlijmd. Deze vallen weer in gaten in het dek, de pennen steken iets onder het dek uit zodat ik daarop ook lijm kan smeren. Zo kan ik de bolders goed verankeren.
Ga ook een aanvang maken met de verschansingsteunen.
Plaats zo snel mogelijk weer foto's.
 
Na een paar uurtjes werk een foto van de huidige stand van zaken. Wil proberen van de week de verschansingsteunen aan te brengen en nog wat kleine details. Ook het vluchtluik tegen het sleepschot moet nog gemonteerd worden. De korven rondom de kaapstaanders pas ik zoveel mogelijk aan naar het origineel.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stefan,

Je gaat als een speer en het wordt steeds mooier. Hoop deze week ook weer een verslagje te maken. Is de grijze kleur van de luiken ed al de definitieve kleur? Lijkt me zo donker.

Groet
Sjoerd
 
Dag Sjoerd.
Vindt de grijze kleur (is de grondverf) ook te donker, ga voor een lichtere versie. Heb ook nagedacht over welke verf te gebruiken maar ga toch voor de glanzende versie;). Veel duurzamer dan mat en hij zal inderdaad meer op de standaard staan dan in het water.
Ben benieuwd naar jou verslag.
 
Heb je ooit wel eens een schip echt zien glanzen ?? (En dan bedoel ik werkschepen ;))

Persoonlijk zou ik kiezen voor een matte of zijdeglans afwerking, Maar dat is natuurlijk aan de bouwer zelf hoe hij zijn schip wil schilderen/spuiten,

Ziet er verder goed uit Stefan...

Grtz Vincent,
 
Dank voor de complimenten. Ga ook eerst kijken naar zijdeglans. Hoogglans een beetje teveel van het goede. Inderdaad nog nooit een werkschip in hoogglans gezien, zou ook niet erg praktisch zijn. Glans kan behoorlijk verblinden met de zon erop.
 
Het is even rustig aan het front, even wat andere dingen aan het hoofd. Komende zaterdag een bezoek brengen aan Vaargroep Flevoland waar ik lid van wil gaan worden, al zal het nog een tijdje duren voordat er echt gevaren kan worden. Gaat toch meer in tijd zitten dan je denkt.
Stand van zaken bouw: de 2 stootranden zijn gemonteerd, de appostelen moeten nog. Luik tegen het sleepschot in elkaar gezet, binnenkort afwerken en gronden. Ook trappetjes gehaald die tegen de verschansing en het sleepschot op het sleepdek worden gemonteerd.
 
Hoi

Ik ben nieuw in de vaarwereld (en op dit forum), maar heb de bouwverslagen van meerdere happy hunters met plezier gevolgd.
Ik heb zelf al enkele jaren een hunter in de kast, waar ik nu eindelijk de moed heb verzameld om te beginnen.
Ik ben een totale leek op vlak van electriciteit, maar tot nu toe lijkt me alles te lukken zonder brandjes of electrische schokken.
Ik zie dat Etapje ongeveer dezelfde setup gebruikt als wat ik voor ogen heb.
Wat ik me momenteel afvraag is wat zo ruwweg de vaartijd is die je (veilig) kan halen uit 2x12 volt (dus 2x7 amp op 12 volt geloof ik ) parallel aangesloten met standaard robbe motoren uit de beslagset? Kun je dan een halfuurtje rondjes varen op gezapige snelheid, of valt ie al uit na 10 minuten?
Verder komt er een 6volt voor de verlichting (met wat extra ledsetjes uit autotuning) dus die nemen geen stroom af van de 12v.)

Ik wil ook graag een aparte post openen als bouwverslag , maar ik vrees dat mijn niveau van afwerking (vooral het technische vlak dan, alles wat moet gebeuren met gereedschap maar uiteindelijk uit het zicht blijft) , echt prutswerk lijkt in vergelijking met wat ik op dit forum gewend ben van zien... (beetje linkerhanden op dat gebied).
Ik hoop de schade goed te maken in de bovenbouw en het dek omdat dat al ietsje meer op de modelbouw trekt die ik gewend ben van doen (tanks en vliegtuigen...)


grtjs
Björn
 
Dag Bjorn. Schroom zeker niet om een bouwverslag te starten. Je kunt veel van elkaar leren en je helpt ook anderen. Ik ben in ieder geval benieuwd. Hoe lang je met de accus kunt varen weet ik nog niet. Heb tot nu toe maar 1 proefvaartje gemaakt. Misschien andere forumleden die je kunnen helpen.
 
Vanmiddag gevaren op het mooie vaarwater van Vaargroep Flevoland, met dank voor hun hartelijk ontvangst. Onder de kritische ogen van experts;) de eerste rondjes gevaren. Dank aan Ruben Bosman voor zijn uitnodiging.
Klein aandachtspunt: de peddel van de boegschroef moet echt verlijmd worden aan de aandrijfas want na een tijdje draaide hij niet meer, eerder gelezen dat dit een probleem is.
Ook moet de verschansing op 1 plek worden aangepast, hij buigt daar iets te ver naar binnen toe.
 
Hoi Ruben.
Bedankt voor het plaatsen van de foto's, was leuk vanmiddag. Nu snel weer door met bouwen want dit smaakt naar meer.
 
En voordat er vragen over komen. Er is geen vliegende schotel geland op het achterdek. Maar is een deurstop als ballast.....
 
Back
Top