electro of nitro?

hallo,

ik wil een keuze maken tussen nitro en electro,
maar dat is nogal moeilijk.
electro kun je overal rijden in verband met geluid,uitstoot
maar bij nitro is juist het geluid en de geur van uitlaatgassen die zoo heerlijk zijn!
ik ben vooral iemand die zijn auto`tje overal meeneemt!
ik heb ook al 2 electro auto`s maar die beginnen al een paar jaartjes te tellen!!! daarom was ik van plan om een voor een nieuwe auto te sparen !
iemand raadt mij aan om nu te beginnen aan nitro!
maar ik ben er nog niet zo zeker van!
de electro auto is een traxxas slash 1:16 4x4 ,de nitro
zal mss een tweedehands zijn!

dank u wel als u dit tekstje helemaal gelezen hebt!!!:black:
mvg:bye:
 
Als ik jou was zou ik mooi een traxxas 1:16 nemen, deze heb ik ook en past mooi in een school tas dus kan je ook overal mee nemen.

Alleen moet je wel 2s lipo gaan rijden.
 
Oke maar wat is je vraag nou precies?
Ik neem aan dat je niet weet welke keuze je moet maken?
Daar weten wij ook geen antwoord op, die zul je zelf moeten maken.

ELECTRO:

Voordelen= Stil, tegenwoordig kunnen ze vaak sneller als nitro, direct rijden zonder problemen, geen brandstofkosten
Nadelen= Duur in aanschaf ivm lader en accu's

NITRO:

Voordelen= Rijden over het algemeen standaard al best snel
Nadelen= geluidsoverlast, afstellen, hoge brandstofkosten
 
Gisteren veraste mijn papa me door onverwachts te vragen of ik mee ging naar de modelbouwwinkel,daar kocht hij een hpi trophy 4.6 een prachtig ding!!!
Gisterenavond nog geprobeert,eerst lukte het niet:de gloeiplug was niet genoeg opgeladen,maar toen we de tweede keer probeerden ging hij direct!
We deden net wat de winkelier vertelt had :1 ste liter op stapsnelheid.
We proberen zo veel mogelijk te rijden om de break in zo snel mogelijk te doen slagen.
Vandaag weer veel rijden!
Nu staat mijn keuze op nitro en ik denk dat dat zo zal blijven!
Mvg
 
Gisteren veraste mijn papa me door onverwachts te vragen of ik mee ging naar de modelbouwwinkel,daar kocht hij een hpi trophy 4.6 een prachtig ding!!!
Gisterenavond nog geprobeert,eerst lukte het niet:de gloeiplug was niet genoeg opgeladen,maar toen we de tweede keer probeerden ging hij direct!
We deden net wat de winkelier vertelt had :1 ste liter op stapsnelheid.
We proberen zo veel mogelijk te rijden om de break in zo snel mogelijk te doen slagen.
Vandaag weer veel rijden!
Nu staat mijn keuze op nitro en ik denk dat dat zo zal blijven!
Mvg


Goeie keuze als je het mij vraagd, Nitro is gewoon super leuk en het sleutele/afstellen is gewoon deel van de hobbie.
 
Ja danku!Hij verlangde er stiekem al lang naar!
De auto rijdt fantastisch!en wat leuk om er achteraf nog wat aan te werken!
De volgende dag naar een bijeenkomst van de club geweest,op hey einde van de dag
Gebeurde er iets :de auto viel stil we hebben dat nog niet meegemaakt alleen als de tank leeg is.al snel wisten we wat het was:de filter zat nie zo goed vast en is er afgevallen
De moter was dus vervuild!ik was bang dat er schade aan de auto was,maar mijn papa had er volle vertrouwen in!die avond de auto gepoetst met after run oil en een zeer dunne olie
Die zogezegd alles schoonmaakt.na die schoonmaak maakten we een testrit:hij zong!!!
En wateen snelheid!ik heb de auto nog maar net maar ik raad hem zeker aan!!!

Mvg
 
Haha, mooi om te horen dat je er zoveel plezier van hebt;)
Wel oppassen met die filter! Zorg dat hij goed vast zit en vergeet hem ook niet schoon te maken (Na het rijden in zand e.d.) en vervolgens weer in te olien.
 
Nee!!! Water in je motor wil je natuurlijk niet hebben, bovendien droogt water weer op waardoor je filter dus gewoon niet meer filtert.
Je zult hem echt moeten in olien;)
Niet in olien betekend dat je filter vrijwel niet meer filtert, waardoor er stof/kleine stukjes zand in je blokje terrecht komen met het gevolg dat je je motortje zo weg kunt gooien;) Oftewel, het is verstandig om eerst even olie aan te schaffen voordat je je blok in de prak rijd.
 
ja... Nitro is niet mijn ding omdat als ik wil beginnen koop ik toch een 4.6... Maar de brandstof is dan ook veel duurder.

Veel mensen zeggen op mbf dat je niet aan nitro moet beginnen omdat het toch heel technisch is je weet wel wat ik bedoel.

dat zeiden ze ook tegen mij.. Ik ben gewoon begonnen het gaat tot nu toe prima... ik leer er een hoop van en ja je moet toch een keer beginnen :)

Ik zal zeggen electro...
 
Ik ben gewoon begonnen het gaat tot nu toe prima

Ik zal zeggen electro...

hmm, dubbel zinnig, vertel nou eens wat je zelf zou doen met een duidelijke beslissing.
 
waar haal je die nou weer vandaan?? je hebt het over nitro dat menden je het afraden mee je het toch hebt gedaan, dan raad je electro aan omdat daar jouw voorkeur ligt. en ga je nu weer beginen over benzine.

maak nou eens duidelijk wat je wilt zeggen, je zegt van alles maar er komt geen inhoud uit.
 
Laatst bewerkt:
ja... Nitro is niet mijn ding omdat als ik wil beginnen koop ik toch een 4.6... Maar de brandstof is dan ook veel duurder.

Veel mensen zeggen op mbf dat je niet aan nitro moet beginnen omdat het toch heel technisch is je weet wel wat ik bedoel.

dat zeiden ze ook tegen mij.. Ik ben gewoon begonnen het gaat tot nu toe prima... ik leer er een hoop van en ja je moet toch een keer beginnen :)

Ik zal zeggen electro...

De kosten voor electro (zeker 1:8) zijn ook niet zo laag. Wil je het goed aanpakken zit je aan goede accu's en lader(s) vast en dat zijn nu net die extra kosten waarvan een ander met een nitro voor een jaar zijn brandstof van kan kopen.

Wat mensen op het MBF negatief over nitro zeggen zeggen heeft vaak een achtergrond en meestal is dat of een slechte ervaring of ook gewoon iets wat hun verteld is en gewoon doorgeven. Als het echt allemaal prut was hat het nitrodeel op dit forum geen bestaansrecht.

Technisch anders? Neuh......
Bij zowel electro als een brandstof praat je over een auto met afstelmogelijkheden en onderhoud. Enig verschil is dat je bij een brandstof een extra stukje mechanica in de vorm van een koppeling en een stukje afstelling in de vorm van een carburateur hebt. (overigens met de huidige brushless heb je een soortgelijk iets met het programmeren van de regelaar).

Nitro en benzine dat verschilt nogval wat :)

Vertel?
Kom nu niet aan met een benzine die altijd start want als ik het bigscale deel doorlees lees ik genoeg topics over niet of slecht starten en regelmatig afstellen voor een goede prestatie is ook bij bigscale aan de orde.
Het enige wat verschilt is het vormaat maar met een Savage XXXL vergeleken scheelt dat ook niet veel.
 
Een vraagje past mss niet in dit topic.
Kan je een schourt course body op een hpi trophy 4.6 zetten,
Beter gezegd welke hpi body? Of moet ik de gaatjes dan zelf boren?
Dit is voor in de toekomst,mijn vader en ik zien de schourt course graag!

Mvg
 
Back
Top