Had ik eigenlijk ook al bedacht. Dan kan ik ook wat foto's plaatsen van de voortgang zonder dat dit draadje volledig off-topic gaat

.
Meer on-topic nu een paar vraagjes om zoveel mogelijk stuwkracht te krijgen uit een KJ-66 zonder gelijk naar een 70mm compressor/turbine te gaan:
1. welke compressor is de beste combinatie met de 66mm turbine van Jetmax?
2. Ik heb 2 brandstof injectors gemaakt, 1 met naalden 0,9x40mm (heb ik nog 200 van liggen, dus als iemand er nog nodig heeft....) en 1 met messing buisjes 2,0x0,3mm. Beste optie?
3. Bij de wig-diffusors a la GR180 valt mij op dat de vertraging van de luchtstroom alleen in het radiale deel van de diffusor plaatsvindt en dan nog alleen "2D" (hoogte van de wig blijft gelijk). Zou je niet meer drukverhoging kunnen realiseren, en de diffusor dus nog efficienter maken, door:
a. de "bodem" tussen de wiggen onder dezelfde hoek dieper te frezen naar de buitendiameter toe, waardoor de lucht "3D" expandeert
b. het axiale stukje van de wig dat zich "om het hoekje" bevindt onder dezelfde wighoek deels weg te frezen, zodat ook hier de expansie (en daardoor de drukverhoging) verder gaat. Hierdoor wordt ook de "achterzijde" van de wig kleiner waardoor ook de turbulentie bij het uittreden van de diffusor kleiner zal worden. Nadeel is uiteraard de iets complexere fabrikage van dit onderdeel. Maar gezien de meesterwerkjes die hier regelmatig voorbijkomen lijkt me dit niet onoverkomelijk.
Ik hoop dat deze beschrijving een beetje duidelijk maakt wat ik bedoel en ik ben erg benieuwd naar jullie ideen/reacties/ervaringen.
Groeten,
Raymond