KJ66 Conversies

3 holes ??

Hey Gerald,

I'm following this discussion with interest as well and I was curious about your last remark concerning not using the 3 holes aft of the compressor. Do you mean by this the 3 radial holes in the front end of the shaft tunnel, through one of which runs the lubrication tube? Or are you referring to certain holes in the combustion chamber (although then I don't see how this affects the pressure on the compressor disk).

As I'm about to start on the shaft tunnel for my (slightly modified) GR130 I am particular interested in the answer :teacher: .

Best regards,

Raymond

hi ... the holes are like these

Ct16885.jpg

Thanks for the picture. I assume these are holes to bring compressed air from after the compressor to the shaft tube, where it mixes with the oil coming from the "bottom" hole to lubricate the bearings ?

Thanks for the picture. I assume these are holes to bring compressed air from after the compressor to the shaft tube, where it mixes with the oil coming from the "bottom" hole to lubricate the bearings ?

yes... i see in other engine only one "big" hole instead 3x3mm holes

Laatst bewerkt:
here video of one tests

min rpm combustion not equal... the flame are blue in upper zone and yellow and not stable in lower zone with hot spot

high rpm hot spot decrease and the flame are blue..but turbine wheel became red

gn3li_cQVrY[/media] 1 - YouTube

previous test with inj needle 0,6mm the engine run with diesel
in this test inj needle are 0,8x70 but run only kerosene...because with diesel the flame is extinguished in some areas at idle

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste test orginele KJ66 zelfbouw

Mijne heren zelfbouwers.

Mijn eerste kj66 is klaar en draait perfect.
Getest tot 5kilo met zelfbouw turbinewiel van inconel en diffuser van rvs ...
Ik denk dat de turbine wel naar 6kilo kan gaan maar met een zelfbouw turbine
wiel vindt ik dit even genoeg..
Door de lage temp kan in de jetpijp natuurlijk nog meer afknijpen voor extra druk...
Temp nu onder de 500 graden ...
5kilo bij 0,85 bar en 480 graden. Hier wat foto,s en een filmpje....
Nu deze klaar is ga ik verder met mijn volgende turbine, ook een kj66, deze is bijna klaar.Dan volgt de GR130 die ook met alle onderdelen klaar is.Zie foto van de keildiffuser,dit keer niet gefreest maar gezaagt...
Rest mij deze turbine alleen nog samen te bouwen..
full
full
full
full

full

IMG 0432 - YouTube
Gr Bram

Laatst bewerkt door een moderator:
KJ66

Ja het is niet mijn eerste KJ66,heb er inmiddels een tiental gebouwt met succes.
Hier een filmpje van de laatste turbine.
IMG 0432 - YouTube

Gr. Bram

Hoi Bram, lekker bezig zo! Hoor je effe niets en dan ineens deze progressie :D. Je gezaagde diffuser is ook goed gelukt zo te zien.
Wat heb je als coating voor de buitenmantel gebruikt?

Groetjes,
Gerald

Mooi werk Bram, al behoorlijk vermogen bij laag toerental,zo te horen heb je gewone lagers gebruikt, maar gaaf dat je deze geheel zelf gemaakt hebt.

je gaat wel als een speer met de bouw, de kj 66 kun je beter wel keramc lagers gebruiken vooral boven de 80k.

ook mooi zaagwerk van diffusr van wat ik heb kunnen aanschouwen, ben zeer benieuwd naar je eerste testrun.
veel success met de afbouw.

groetjes Rene

kj66

Beste Rene,

Ja, het gaat snel met de turbo,s hier..
Ik gebruik voor montage en testen altijd stalen lagers, gaat perfect hoor.
De ceramische lager maken we zelf, maar dat komt wel..
Dus we prutsen weer verder...

Rene, we mailen wel weer........

Gr. Bram

KJ66 zelfbouw..

Beste Rene Jeroen Gerald en andere,

Vandaag een 2de test gemaakt. En zoals de turbine nu draait is hij voor mij perfect. Hij produceert nu 5kilo bij 1bar met 498gr bij 105.000rpm.
Stationair temp 550gr...De temp zal nog wel 20gr lager zijn omdat ik bij deze test de gasfles bij de start niet dicht gedraait hebt. Jaja Rene, de lager zal ik vervangen. Voor dit machientje maak bouw ik lager kooiloos met stalen ballen..Das goed genoeg voor dit apparaatje...De turbine zal best meer als 5kilo kunnen produceren maar met een zelfbouw turbinewiel (inconel 713) vindt ik dat genoeg. Vroeger liet ik de wieltje harder draaien en uiteindelijk werden ze al snel enkele mm groter door de vliegende krachten.....Let wel, een geslepen schoepje van een turbinewiel weegt bij 100.000 rpm al gauw 120kilo...Dat zijn beste trekkrachten..Ik heb er natuurlijk een filmpje van gemaakt.

Veel kijkplezier..En ik? Snel de volgende afmaken en dan de GR130.
De 2 KJ66 wil ik op een step bouwen en dan ff door het dorp hier blasen...Froeeeeeeeeeeeeemmmmmm..Jajajaja.

Gr. Bram

KJ66 brambo test 2 - YouTube

hey bram , loopt lekker zo, het geluid is zeker niet verkeerd , ik begin al aardig aan het geluid te wennen,begint al lekker te brullen.
zo te zien heb je een goede smering rookt teminste lekker.
volgende keer maar gerookte palingen er achter hangen!

volgende keer kom ik wel eens kijken.
turbine oil van jou is perfect onze turbine smeert er prima bij.
groetjes rene.

ps wat vindt je van dit ontwerp?

20890437966332543339532.jpg

By rmt at 2012-09-03

of zo iets
54855435459638793506310.jpg

By rmt at 2012-09-03

Laatst bewerkt:
kj66

Das grappig toch zo,n fiets... Ik heb vroeger (10jaar geleden) alleen maar met turbines gevlogen, wil er nu eens ook iets anders mee doen...

Gr daar.....

Beste Gerald,

Gewoon hitte bestendige lak van motip.
FF gasflesje kaal schuren in de draaibank dan een laagje of 3 lak ff drogen
en dan uurtje bakken in de oven op 200 graden en het zit goed vast.

Gr Bram

Beste Gerald,

Sorry voor mijn late reactie...........
Ik had jouw reactie niet gelezen...
Excusses hiervoor...

Gr. Bram

Back