Nou, ik vind het wel kicken 3 van die grote bakken in de lucht. Een B4, de Twin en mijn Salto...
Douglas wat is het criterium grote bak?
en nu maar weer

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, ik vind het wel kicken 3 van die grote bakken in de lucht. Een B4, de Twin en mijn Salto...
Moin, moin.. Stuurstangetjes... niet heel link met zoveel schroef verbindingen? Ai! Alles met Loctite?
.
Ik heb een malletje gemaakt in een plankje na zorgvuldig meten en de stangetjes met een hulsje gesoldeerd in dit malletje. Je hoeft immers maar 1x te stellen/passen. Verder onderhoudsvrij. Geeft goede eenvoudige sterke verbinding en is voldoende stijf.
![]()
Solderen heeft als voordeel dat het toch vrij eenvoudig los kan en kan worden nagesteld.Een hulsje solderen is ook een mooie oplossing.
Bij mijn DG-100 heb ik in de vleugel ook een messing hulsje op deze manier ingebouwd.
Maar in plaats van solderen heb ik het hulsje en stangetje met UHU plus Endfest 300 verlijmd.
Johannes
Dirk, ik heb hier geen verstand van, maar i.p.v. solderen of een klemconstructie van de stuurstang voor de welfkleppen kan je toch beter programmeerbare servo's gebruiken. Bijvoorbeeld van Hi-tec of Multiplex of Futaba. Dat scheelt extra gewicht voor de constructie. En het geeft je volledige vrijheid over de servo's. Trimmen doe je tijdens de vlucht op de zender en na de vlucht pas je op de grond de servostanden aan met je servo-programmer, en gaan je trims op de zender weer op neutraal.
Nou ja zeg, dat gaat snel ineens!