HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Hahaha,

Lol
, er staat niet bij in serie of paralel he , dus even mijn " schatting van de bushnell" erbij gezet :p;):D
:mrgreen:

haha scherp :yes:

vanavond weer even een paar rondjes met de buggy gereden, helaas zijn mijn stuurmanskunsten op een baantje nog niet optimaal en dus wat flinke klappers gemaakt, en dan voornamelijk vanwege scheve landingen bij een sprong...
Maar de auto houdt zich heel erg goed en is erg makkelijk te corrigeren
 
Hoe kan je zien of een accu in hardcase kapot is? Doet ie dat gewoon niet als je hem aansluit?

En er is mij verteld dat ie op 4s (2x 2s) tussen 85-90km/h gaat, dat had hij gemeten in ieder geval.
 
als je lipo kapot is dus je cellen zijn ernstig beschadigd gaat je lipo wel opbollen... Misschien komt er zelfs wel een beetje rook en vuur bij vrij :mrgreen:.
 
Hoe kan je zien of een accu in hardcase kapot is? Doet ie dat gewoon niet als je hem aansluit?

En er is mij verteld dat ie op 4s (2x 2s) tussen 85-90km/h gaat, dat had hij gemeten in ieder geval.

Hoe heeft hij dat gemeten en op welke ondergrond? Is de wagen anders vertand? Wind in de rug? 85km/u is wel erg grof op standaard vertanding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En er is mij verteld dat ie op 4s (2x 2s) tussen 85-90km/h gaat, dat had hij gemeten in ieder geval.

Lol, idd achter in kofferbak van de 1/1 auto, is hoogswaarschijnlijk geschat , maar goed je ben vrij om te denken ....

Heb al menig geen zien afdruipen , omdat hun auto wel 80 of 100km/h zou rijden, maar na een meeting met de bushnell waren snel genezen en bleek hun autootje ver weg die " beweerde" snelheid te rijden ....;)
 
ooh ok ik geef het door dat ie zat te lu@#en. Dus me accu's zijn goed want er is vandaag niks gebeurd tijdens het bashen.
 
ooh ok ik geef het door dat ie zat te lu@#en. Dus me accu's zijn goed want er is vandaag niks gebeurd tijdens het bashen.

Dat moet jezelf weten, wat je hem verteld , nogmaals standaard gearing met 4s twijfelachtig , tussen de 60-70km/h is reéel.
Je moet zelf weten wat je geloofd ;)
 
Asfalt is wat lastig en een beetje overbodig aangezien mijn truggy daar nooit op zal rijden. Kort gras of klei zou mooi zijn.
 
Weet iemand waar ik in Nederland zo'n apparaat kan kopen om snelheid te meten?
Ik hen gecheckt in de winkels die ik ken maar niks gevonden.
 
Weet iemand waar ik in Nederland zo'n apparaat kan kopen om snelheid te meten?
Ik hen gecheckt in de winkels die ik ken maar niks gevonden.

Leer nu eens google gebruiken ! , google op ; bushnell speedster III , en je bent €150 lichter via de shops in nl ,
Er is meer dan 1 pagina hits !!!, even scrollen pfffffffff
 
Motor-tandwiel

Ik heb pas de Buggy gekocht, en een motor tandwiel met 19 tanden.
Volgens de handleiding zou 19 niet echt kunnen.... (maar dit wist ik niet toen ik de auto kocht)
Het tandwiel zit overigens nog in de verpakking, en ik zit er aan te denken om hem om te ruilen voor één van 18 tanden.

Vraag, heeft iemand het motor tandwiel al eens vervangen door één met meerdere tanden? (standaard is 15 tanden)

Ik heb een meting gedaan, en de pieken zitten op 70A, de motor/regelaar temperatuur zitten na 10 min rijden, op 35 graden. (met koeling)
Normaal optrekken vraagt veel minder Ampères...

Wat is het ideale motor tandwiel, om meer snelheid en (nog) genoeg koppel te hebben?
:bye:
 
18 is veel te hoog zou misschien kunnen voor speedruns. Koeling zegt ook niks.... koeling verbergt alleen se symptomen, reken er dus op (ook al is je motor niet heet) dat motor het zwaar te voorduren krijgt
 
Asfalt is wat lastig en een beetje overbodig aangezien mijn truggy daar nooit op zal rijden. Kort gras of klei zou mooi zijn.

Das mooi kan de rally ook nog even uitgelaten worden , ik zal kijken of er iets geschikt in de buurt is , misschien dat er nog meer zijn die de snelheid willen weten ,soort snelheidsmeeting :wink:
 
18 is veel te hoog zou misschien kunnen voor speedruns. Koeling zegt ook niks.... koeling verbergt alleen se symptomen, reken er dus op (ook al is je motor niet heet) dat motor het zwaar te voorduren krijgt

Heb je er ook ervaring mee in deze auto? Daarmee bedoel ik, de motor die hier in zit, iets zwaarder te belasten.... De ene motor is tenslotte de ander niet...
Dat die motor het zwaar heeft, snap ik. Maar hij is er ook voor gemaakt.
Ik meet altijd! Dit is mijn eerste auto, verder vlieg ik met heli's en vliegtuigen.
Die motoren krijgen het ook zwaar, maar de theorie gaat niet altijd op. (daarom altijd meten)
Ik hoop daarom dat iemand er ervaring mee heeft met deze auto, icm een ander tandwiel. (en ook gemeten heeft...)
Natuurlijk kan ik ook een heel set tandwielen kopen, en gaan meten, maar dit wilde ik graag voorkomen..

Maar bedankt voor je reactie...:thumbsup:
:bye:
 
Heb je er ook ervaring mee in deze auto? Daarmee bedoel ik, de motor die hier in zit, iets zwaarder te belasten.... De ene motor is tenslotte de ander niet...
Dat die motor het zwaar heeft, snap ik. Maar hij is er ook voor gemaakt.
Ik meet altijd! Dit is mijn eerste auto, verder vlieg ik met heli's en vliegtuigen.
Die motoren krijgen het ook zwaar, maar de theorie gaat niet altijd op. (daarom altijd meten)
Ik hoop daarom dat iemand er ervaring mee heeft met deze auto, icm een ander tandwiel. (en ook gemeten heeft...)
Natuurlijk kan ik ook een heel set tandwielen kopen, en gaan meten, maar dit wilde ik graag voorkomen..

Maar bedankt voor je reactie...:thumbsup:
:bye:

Hai

Je hebt meelopers en betweters hier in het auto forum.....

Mbt het tandwiel , rij zelf met 19t pinion en de gearing is stock op 3s en 4s , daarbij het meeste op 3s daarbij wordt de motor tegen de 55 Graden C en de esc en lipo lauw. Op 4s is hij wat warmer maar dat zit rond de 72 graden C en de esc 45Graden C daarbij doe ik veel driften ,trophy omgebouwd naar rally.
Ik kan makkelijk tot tweemaal 4s packs leeg rijden totdat het te warm wordt. Ook op 3s rij ik meestal 3 packs leeg voordat ik de auto wat "rust" geef, daarbij is hij niet thermisch uitgevallen.

Gr
 
Back
Top