HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ik heb lang gezocht naar een alternatief maar nie zo 1 2 3 gevonden en daarna besloten om ze bij maxamp zelf in usa te bestellen.

nadeel is dan dat je bij binnenkomen in nederland

BTW , Inklaren en Douane kosten krijgt en ze nog duurder worden dan dat ze al zijn.

heel veel roepen ook op div forums dat ze overrated zijn kwa prijs maar ook kwa Amps , maar het leuke is dat iedereen die ze gebruikt zegt WHOOOO die dingen zijn echt nie normaal kwa power.

die 5S Hardcase rijd de gene die mij Maxamps aanraden ook mee (USA guy) en doet veel ofroad riijden en bevalt goed de 5s bij hem (voordeel van die hardcase is ken wat meer tegen stoten en schokken en klappen)

als ik een alternatief weet laat ik je het weten Snoebel

en bedankt voor compliment
 
nieuwe schoenen voor de vorza (net binnen gehad)

en super stug en hard

331363_363443237069829_625901083_o.jpg
 
Ik heb lang gezocht naar een alternatief maar nie zo 1 2 3 gevonden en daarna besloten om ze bij maxamp zelf in usa te bestellen.

nadeel is dan dat je bij binnenkomen in nederland

BTW , Inklaren en Douane kosten krijgt en ze nog duurder worden dan dat ze al zijn.

heel veel roepen ook op div forums dat ze overrated zijn kwa prijs maar ook kwa Amps , maar het leuke is dat iedereen die ze gebruikt zegt WHOOOO die dingen zijn echt nie normaal kwa power.

die 5S Hardcase rijd de gene die mij Maxamps aanraden ook mee (USA guy) en doet veel ofroad riijden en bevalt goed de 5s bij hem (voordeel van die hardcase is ken wat meer tegen stoten en schokken en klappen)

als ik een alternatief weet laat ik je het weten Snoebel

en bedankt voor compliment


Weet je welke type 5S dit is? Heb je een link?
 
Ben ondertussen nog wat aan het zoeken geweest, Team Orion maakt ook een 5S hardcase : Batteries :: LiPo Car Pro Packs :: 5S :: Carbon Pro 4800mAh 90C 18,5V (Deans plug) - Team Orion Maar ook zeker niet goedkoop, al is ie wel een stuk voordeliger dan de maxamps.

Anderen, zoals de Losi en de Venom hebben me te weinig C of te weinig mAh.

@Mosfet, de 6S die jij gebruikt is softcase neem ik aan ?

@bzb, da's 240 dollar... zonder de kosten om ze hier te krijgen ! (BTW+invoer+verzend)

Ben ook niet te flauw om een paar centen uit te geven.. maar dit is toch wel erg veel geld..
 
Nee hoor, helemaal geen domme vraag.

Ik ben nogal fan van hardcase in off road auto's die toch vaak flinke klappen krijgen. Rij nu met Nanotech hardcase (nogal een gestuntel met stekkers) en Turnigy hardcase, beide 2x 2S, met twee connectors aangesloten op de ESC van de Vorza.

Gearing is nu 18/46T op de mijne, maar ik denk dat die gearing nog best een cel extra power kan gebruiken, vandaar dat ik aan het kijken ben naar 5S packs.

Natuurlijk heb ik ook gekeken naar de Hobbyking packs, maar helaas maken die (nog) geen hardcase 5s packs.

Maar 300 eurootjes voor een mooi Maxamp 5S gaat ook mij te ver, dan kijk ik gewoon verder, of maak de stap toch maar naar de Hobbyking softcase versies, met name de A-spec 5S of de normale Nanotech 5S pack lijken qua maat prima te passen in de tray.

De Orion heb ik al kunnen vinden in Duitsland voor 150 euro.. en dan heb je geen last van invoerrechten etc. Dat komt al behoorlijk in de buurt van de Nanotech prijzen. En dan heb ik ook 5S, 90c, bekend merk (zelf geen ervaring mee) en is ie hardcase. Dat ie 4800mAh is ipv van mijn huidige 5200mAh (Turnigy) of de Nanotech 6000mAh neem ik dan voor lief, de extra cell geeft ook wat extra runtime natuurlijk (afhankelijk van je vinger).

Wat ik mezelf nog moet afvragen is of ik zoveel geld (je wilt er toch altijd minimaal 2) wil uitgeven om van 4 naar 5 cellen te gaan, want mijn huidige packs zijn nog 100% goed.
 
Laatst bewerkt:
Ben ondertussen nog wat aan het zoeken geweest, Team Orion maakt ook een 5S hardcase : Batteries :: LiPo Car Pro Packs :: 5S :: Carbon Pro 4800mAh 90C 18,5V (Deans plug) - Team Orion Maar ook zeker niet goedkoop, al is ie wel een stuk voordeliger dan de maxamps.

Anderen, zoals de Losi en de Venom hebben me te weinig C of te weinig mAh.

@Mosfet, de 6S die jij gebruikt is softcase neem ik aan ?

@bzb, da's 240 dollar... zonder de kosten om ze hier te krijgen ! (BTW+invoer+verzend)

Ben ook niet te flauw om een paar centen uit te geven.. maar dit is toch wel erg veel geld..

ja de 6s is idd softcase (weet nie zeker maar volgens mij heeft maxamp geen 6s hardcase)
wat ik wel weet is dat 6s voor offroad net ff te is.
Ik denk trouwens dat 5s met 18t/46t met combi goede C burst ook al wezeloos gek zal zijn voor offroad te rijden en misschien zelf wel net ff te zal zijn.

kosten : ja dat zei ik al en lees je heel vaak (overpriced) maar de gene valt me op die ze gebruiken en mee rijden zeggen echt allemaal altijd een woord in hun zin -> (waanzinnig) -> ben ik als gebruiker het 101% mee eens.

heel vervelend is dat je met buiten de eu wat kopen altijd aan BTW en inklaren vastzit en ze dan idd niet echt aantrekkelijk meer zijn kwa prijs.

moet wel zeggen erbij maxamp heeft ze spullen wel altijd zo dat je zegt das top.
bij bestellen kan je zelfs aangeven joh trx of deans of wat dan ook voor connector eraan en die zetten ze er aan voor het opsturen.

IMG_0480.jpg


IMG_0483.jpg
 
me sweepracing 55 degrees threated banden met sweepraing black rims zitten er trouwens onder nu.


ben er alleen nog nie mee wezen testen en zie dat het gaat regenen dus wachten is op mooier weer.


foto :

273179_363546623726157_1576960792_o.jpg
 
Denk dat je voor banden verkeerd om zitten als ik naar het patroon van de groeven kijk (vergeleken met achter, die zitten wel goed).

Verstuurd van mijn GT-I9300
 
ja dat klopt deze foto wel en zitten ze idd verkeerd om

ze zitten hier ook nog nie vast met wheelnuts maar was ff een dryfit om te kijken passen ze en hoe staan ze

heb die fout 1 keer gemaakt met bandjes op me merv en kwam ik pas achter toen ik ze al gelijmt had

leer je weer van en die fout maak je dan ook maar een keer

op de meeste banden staat het ook vaak pijl in rolrichting

LOL

:Dwel scherp die WonderTiger:D
 
Hahaha, najaa bandjez goed eronder en gaa met die banaan. Laat even weten hoe ze het uithouden. Zien er wel goed uit namelijk. Ben benieuwd!

Verstuurd van mijn GT-I9300
 
@WonderTiger -> zal ik zeker doen je hoort me

@Johhnycash -> ja bij traxxas modelen en users doen dit met plastic dip


@all

nieuwe vid van afgelopen zondag
nieuwe running spot en waanzinnin smooth as a pooltable asfalt
alleen een bandje helemaal aan gort gereden (links achter)

maar gelukkig een dag later de sweepracing tires aangekomen uit usa

movie

oo2_HH-Cc0g[/media] Dutch street vorza with - I LIKE IT FASTER - - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vanmorgen lekker 2 uur spelen en 3 packs leeg lopen raggen

de sweepracing banden en velgen : aanrader plakken echt aan de weg en zijn heerlijk stug en geven een superB snelheid omdat ze nie the get balloon effect hebben.

nadeel is wel dat de vorza iets lager naar de grond komt met deze velgen en banden : voor mij geen nadeel omdat ik meeste van de tijd straat en asfalt runs doe.

wat me ook opvalt is dat tie wat meer stuitert net of je bij een echte auto verlaagt bent (komt doordat banden minder veren denk ik als de stock ones die je in kan knijpen)


foto:

328531_365620063518813_1392096954_o.jpg


277231_365500836864069_334082139_o.jpg


dus : no shit als je onroad doet met je vorza echt sweepracing nemen gaat af als een debiel en plakt als de tering.
 
oh ja leuk !!! bij een U-turn en stevig gas erop hoor je ze heel zachtjes gillen

ieieieieieieieieieieieieieie

ik zeg sweepracing +10
 
Wordt het niet tijd voor een echte 1:8 on road ?

Ik zelf ben ookal een tijdje naast de Vorza aan het kijken naar bv de Serpent GT.. Toch wat meer bodemvrijheid dan bv de 966e, maar wel echt geschikt voor het echte asfalt werk :-) Of doe ik nu vloeken in de kerk :lol:

Bedoel zoiets :

1234576317b.jpg


1234576319b.jpg


Dan kun je pas echt snelheid maken en blijven sturen :-)

Tis behoorlijk off topic natuurlijk, maar ik vind me dit toch een gave bak.. 1:8, electrisch, gewone packs erin en rijden op echt rubber ipv van foam.
 
Back
Top