HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

@snoebel

ja heb hiervoor al lopen te denken aan een onroad , dat vind ik gewoon het leukste om te doen
die serpent is zekr een mega top ding en ook echt vreselijk snel te maken weet ik

toch zou bij een onraod mijn optie zijn een Ofna gt8

optie 1 : tekno roller kopen en verbouwen naar ofna
optie 2 : compleet een ofna gt kopen

3:

je hebt al je een vorza hebt nog een optie dat is je vorza omzetten naar een ofna

krijg je zoiets

2011-05-20142434.jpg

2011-05-21123257.jpg

2011-05-21123250.jpg

2011-05-21123148.jpg

je hent nodig : de voorbumper , voor en achter towers , een soort plaat voor voor , een kap

hier nog een leuk soort gelijk project

ZD Racing ZRB-1 Buggy converted to GT8 - 1/8th scale Buggy & Truggy forum @ URC Forums

ook kwa kappen dan keus zat van mclaren tot impreza tot 350z tot porsche enz enz
zijn er echt veel

Bolha Alpha R-1 para Kyosho Inferno GT2 / Ofna DM 1 ( escala 1/7) - Alpha R/C - Brazilian Performance Tires

GT1 BODIES

maar ff terug komend op de serpent das zeker wel een dik ding en wil ik denk zeker volgend jaar of een ofna of zoiets als jij wil gaan doen

ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Vorza!

toen ik jullie filmpjes enz zag, was ik meteen verkocht..., nu heb ik enkel nog maar serieus gereden op een 3200mah 2s 20c lipo (met 19pinion) omdat m'n 6500mah 2s 90c dood is spijtig genoeg!(die heb ik erbij gekregen) en vond ik de power natuurlijk niet :WOW! het zal dan wel aan de lage C waarde liggen vermoed ik!

nu zal ik dus nieuwe lipo's moeten aankopen...
nu is m'n vraag:

ik ga ALTIJD bashen, af en toe met wat slicks op een parking wat driften enz, maar wat zouden jullie doen? een setje 2X3S kopen of gewoon terug een hoge 2S?

ik weet dat ze met 3S veeel meer power hebben, maar is dit wel goed voor de aandrijving enz? trekt je op kortere termijn niet alles kapot? en is voor te bashen 2S niet goed of is het met 3S NOG leuker? =D

zeer bedankt voor jullie advies!

ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Vorza!

toen ik jullie filmpjes enz zag, was ik meteen verkocht..., nu heb ik enkel nog maar serieus gereden op een 3200mah 2s 20c lipo (met 19pinion) omdat m'n 6500mah 2s 90c dood is spijtig genoeg!(die heb ik erbij gekregen) en vond ik de power natuurlijk niet :WOW! het zal dan wel aan de lage C waarde liggen vermoed ik!

nu zal ik dus nieuwe lipo's moeten aankopen...
nu is m'n vraag:

ik ga ALTIJD bashen, af en toe met wat slicks op een parking wat driften enz, maar wat zouden jullie doen? een setje 2X3S kopen of gewoon terug een hoge 2S?

ik weet dat ze met 3S veeel meer power hebben, maar is dit wel goed voor de aandrijving enz? trekt je op kortere termijn niet alles kapot? en is voor te bashen 2S niet goed of is het met 3S NOG leuker? =D

zeer bedankt voor jullie advies!

Zie mijn eerdere posts, ik zou zelf kiezen voor de gulden middenweg en met 5S gaan rijden als ik nieuwe accu's zou kopen.

ik zou 3s en 2s vergeten en lekker laten liggen

voor bashen zou ik de raad opvolgen van de gene hierboven en voor 5s gaan of desnoods een 4s met lekkere en echte c mooie waarde

3s net te weinig power in ruw terrein en zand en gravel

voor onraod zou ik gaan voor 6s touwens (lees dat je ook parkinglot runs maakt)

over je vraag of er niks kapot gaat in aandrijving = ehhhh nee want de vorza kan dat gewoon makkelijk hebben tot 6s

geen probleem want ik doe voornamelijk alleen maar 6s maxamp 5450mah 120c rijden en enige wat dat slijt zijn je banden van de brute power op harde grond.

dus : in jouw geval voor veel bashen voor goeie 4s gaan of voor 5s

6s is net ff te voor ofraod kwa power maar heb dit wel div geprobeerd en is echt vechten door het zand want geeft gewoon net ff te veel power dan

3200mah 2s 20c lipo gereden ??? - minimale c waarde voor een vorza is 25 c dit word aangeraden door HPI zelf
liefst hoger dus

3200mah 2s 20c lipo gereden ??? - minimale c waarde voor een vorza is 25 c dit word aangeraden door HPI zelf
liefst hoger dus

Jah deze had ik nog liggen, maar ik vermoed dat hij daarom niet zo heel bruut gaat! Of niet?

Dat was nu eens een behulpzame reactie! Thx

Ps ik wil zeggen 2x2s batterijen

Laatst bewerkt:
geen dank hoor voor de reactie : bedoel als je zo elkaar kan helpen is juist tof (snappen veel mensen tegenwoordig nie meer en alles eigen ik bij veel mensen)

ff terug komende op je topic/vraag

dan ga je dus 4s rijden met 2x2s

wel minimaal 25c dan en liefst meer en ook liefst 4000 mah of meer nemen

(ik personelijk zou dan 5s nemen hardcase en iets van 40C en 4500 mah)
das echt lekker voor offroad

geen dank hoor voor de reactie : bedoel als je zo elkaar kan helpen is juist tof (snappen veel mensen tegenwoordig nie meer en alles eigen ik bij veel mensen)

ff terug komende op je topic/vraag

dan ga je dus 4s rijden met 2x2s

wel minimaal 25c dan en liefst meer en ook liefst 4000 mah of meer nemen

(ik personelijk zou dan 5s nemen hardcase en iets van 40C en 4500 mah)
das echt lekker voor offroad

Heb een 5000 mah 25c 2x2s setje gekocht en hij gaat juist geen halfuur runtime ( ben ik wel tevreden over) en hij gaat al zeer goed, maar gaat hij nog beter met hogere C? Of is de lipo dan ook sneller leeg?

Ps lipos kostte slechts 50€ per stuk van rcplus!

Ik ga mss binne weekje ofzo bij pkracing 2x2s 6000mah kopen voor 120€ ik denk 45C

Ik zal toch even bij 4s blijven, dit is al bruut in slijk enz met 19 pinion zelfs (gaat juist met ori spur

Grtjs

ja hogere c waarde geeft je wat meer amps kwa continue en kwa piek

4s 45c wat je wilt gaat bruut worden voor ofroad

helemaal top te lezen dat er weer een tevreden vorza rijder bij is gekomen

hou ons op de hoogte

BTW bij PK haal ik meestal me kleine spullen ook , zijn niet de goedkoopste maar weten wel wat hoe en waarom en zijn altijd zeer behulpzaam en vriendelijk en geven goed advies

C-waarde alleen zegt niks. Een 4000mAh 50C geeft precies even veel amps als een 5000mAh 40C. Of als een 2000mAh 100C... ;)

@mosfet: ik geloof dat ik jou ergens van ken... :D

HEJJJJ Master Peet is here

AHHHH oei , nou komt er echte kennis aan zie ik al en ken ik wel weer terug me hoek in LOL als amateur.

wel grappig hoeveel bekende ik hier tegenkom trouwens.

SuperB Peet wist helemaal niet dat jij hier aktief was (had ik moeten weten dan had ik nie slim gaan zitten doen) HAHAHA

---------------------------------------------------------------------------------

ff to the point ja uiteraard is combi c waarde en Mah belangrijk wat Peter zegt.

maar weet voor een vorza die je offroad gaat bashen moet je niet te gek gaan en ik lees dat tie 4s 6000mah bij 45c wil gaan met ze nieuwe lipo's en das echt al gek zat met een vorza door zand en grind en zit al tegen overkill aan met die setup voor ofroad.

Vorza wil namelijk bij te veel power echt alle kanten op in modder zand gras.
probeerde zelf een paar keer met die van mij op 6s 5450mah het te doen maar is gewoon echt TE en haast niet meer te controllen en leuk rijden dan.
ik zie hier maar ook op hpi en rctech forum dat de meeste bashers of 4s of 5s doen en allemaal zeggen 6s is te en vaak 5s ook al.

personelijk : ikke dus vind 6s het leukst maar ja 99% straat timer met de mijne dus goed te doen dan.

<< BTW >>>

Bigtime respect voor Peter , ken hem in is echt iemand die verstand heeft van zaken en een mega schat aan ervaring.

Zonder dollen : handige donder met veel ervaring in rc (heeft mij ooit is geholpen met iets waar ik al 2 weken naar zocht en hij binnen nog geen 10 min voor elkaar had) gewoon door ervaring en veel weten.

Lol @mosfet. Niet op hem letten als ie over mij praat hoor. Hij overdrijft graag ;)
Van de Vorza zal hij inmiddels absoluut verstand hebben, daar twijfel ik geen seconde aan.

Lol @mosfet. Niet op hem letten als ie over mij praat hoor. Hij overdrijft graag ;)
Van de Vorza zal hij inmiddels absoluut verstand hebben, daar twijfel ik geen seconde aan.

dat beschouw ik als een groot compliment van jouw Peter -> RESPECT daarvoor en helemaal gek

maar zoals je al zegt in je onderschrift -> niemand is geboren met ervaring

de mzl die ik heb gehad met vorza is dat ik mensen zoals Snoebel wondertiger douwe Geertja en op usa forum cobra washere en Mzkelz en ausirc heb ontmoet die al echt lang vorza doen en snel genoeg merkten GVD doe Marco is echt lekker bezig en heeft echt interesse erin en vraagt ook echt dingen.

nooit bang zijn om iets te vragen (zie peter ze onderschrift)

van die gasten krijg ik altijd me advies en tips zoals destijds van jouw , 50togo , kral , willie , ggerpede met de merv.
dan kan je twee dingen doen of zeggen ah fuk it ik doe toch wat ik zelf wil of hun raad googlen en opvolgen en zien whoooo ze weten echt wel wat.
Laaste doe ik altijd en al veel gemerkt met jouw met Cobrawashere dat hun gewoon veel weten van dingen en echt tot op het bot gegaan zijn ermee.

dus dan hun raad in de wind slaan is nie verstandig en eigenlijk gewoon dom dus lees ik gewoon en volg ik elke topic over vorza van de DIE HARDS en je leert er echt gewoon van.

ook geleerd nie bang zijn en gewoon vragen en je zal zien heel vaak zijn het echt gasten van ahhhh die help ik op weg en geef hem raad want zo ben ik ook begonnen dus waarom zou ik hem nie helpen.

je weet
stomme vragen bestaan nie en wel stomme antwoorden.

mijn visie op dit

prettig weekend aan alle hier

en blijf je rc spul posten (ik lees alles GRAAG)

afz.

Marco

Back