HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

love is a battlefield

261984_370166519730834_1658538571_n.jpg

beetje knutselen op een zaterdag middag

ik denk dat dat een kwestie is van proberen en dan maakt met deze echt uit waar je gaat rijden ermee.
aan de banden te zien zullen deze graag op mega vlak asphalt willen rijden (bijna fietspad achtig glad)

ook benieuwd naar hoe veel ballon effect ze hebben dat maakt een beetje een band als dit.

weet wel de sweep racings die ik nu rijd zijnecht mega mega stug en hebben geen ballon effect (zelfs nie bij 92 mph) zeg ik bij me Usa maatjes.

dus kwestie van proberen dit

ik denk dat dat een kwestie is van proberen en dan maakt met deze echt uit waar je gaat rijden ermee.
aan de banden te zien zullen deze graag op mega vlak asphalt willen rijden (bijna fietspad achtig glad)

ook benieuwd naar hoe veel ballon effect ze hebben dat maakt een beetje een band als dit.

weet wel de sweep racings die ik nu rijd zijnecht mega mega stug en hebben geen ballon effect (zelfs nie bij 92 mph) zeg ik bij me Usa maatjes.

dus kwestie van proberen dit

Heb op de momen ansmann bandjes, maar na halfuur is er al veel profiel af, dus deze gaan niet lang mee gaan... Ze balloonen wel niet!

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ik heb gelijk 2 vragen over de HPI Vorza.
Klopt het dat de gearing open is/blijft? (i.v.m. zand etc)
Passen de Trophy Truggy banden ook op de Vorza?

Gearing blijft gedeeltelijk open ja (er zit wel een cover bovenop overheen over de spur) dit is onder je body wat ik bedoel

je spur

deze loop in een gleuf door je onderkant van je chassis heen (dus open) soort mini brieven bus hier zou bij heel erg gek gaan stof in kunnen komen.
maar neem van me aan dat de vuil of zand weinig kans bij en vorza krijgt om aan de spur te gaan kleven aangezien deze met echt een noodgang rpm maakt.
vuil aan je gears valt echt dus mee en na bashen ff de luchtspuit erop en niks aan de hand

zie kleine gleuf in het midden op foto

013-11p.jpg

ja truggy trophy banden passen zelfde hexmaat als de vorza

Heb op de momen ansmann bandjes, maar na halfuur is er al veel profiel af, dus deze gaan niet lang mee gaan... Ze balloonen wel niet!

ik denk dat je dat met elke soort banden wel gaat hebben het slijten

komt gewoon vaak door hardremmen en wegrijden met veel wielspin

ja misschien minder met wat meer masive rubbber wielen welke ze vaak op toering cars gebruiken lijken een beetje op foams maar dan rubber

proberen je punch controll wat minder te zetten voor mooiere en vloeiende start bij wegtrekken

ik denk dat je dat met elke soort banden wel gaat hebben het slijten

komt gewoon vaak door hardremmen en wegrijden met veel wielspin

ja misschien minder met wat meer masive rubbber wielen welke ze vaak op toering cars gebruiken lijken een beetje op foams maar dan rubber

proberen je punch controll wat minder te zetten voor mooiere en vloeiende start bij wegtrekken

jah dat was ik ook aan het denken!

nu ben ik vandaag op een veld een cardan kwijtgespeeld, de pin van de achterste hub was uit de ophanging geschoten....in de winkel kan ik 2maten krijgen 90mm en 94mm, nu is de ori cardan 90mm, maar met 4mm extra valt hij er mss niet meer uit met het springen, of zou dit te lang zijn?

heb jij hier ervaring mee?

grtjs

voor zo ver ik weet is de 94 mm voor een trophy buggy en niet voor een vorza

weet wel dat er een modificatie shaft is voor de vorza een DJC axle die ze in de D8 ook gebruiken omdat de center axles nog al op der klote kregen en ze een verbeterde set shaft gemaakt hebben van harder staal en er wat aan verbeterd volgens mij zijn die ook 92mm lang

heb er zelf geen last van dat dogebones of assen eruit komen want spring er niet mee
weet wel dat de yankies (hardcore bashers) er ook vaker last van hebben maar zie wel is sprongen van 4 mtr hoog en 10 mtr ver van ze en ja dan krijgt iets op ze kloten

op rc tech staat een heel leuk stukkie over die shaft ken het ff zo gauw nie vinden nu

als ik hem vind link ik hem je

*edit gevonden * -> handig die search button op forums HAHAHAHA

vanaf hier lezen tot pag 9 ofzo

http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/326315-hpi-vorza-flux-1-8-e-buggy-thread-6.html

(zo wie zo een heef gaaf topic dat en met elke dag wel iets te lezen en ook hele aktieve en behulpzame gasten)

Laatst bewerkt:
Heb de 92mm asjes besteld, ben wel eens benieuwd want ik spring nogal veel!

Je moet maar eens voelen hoeveel je de ori kan heen en weer schuiven achteraan...
Dan kan ik wel geloven dat ze eruit floepen bij het springen, want ik denk dat er serieus wat krachten opkomen!

Ik denk dat ik ook een setje 2x3s eens ga bestellen voor uit te proberen, heb enkel wat schrik voor de overbrenging ( tandwielen enz)

Grtjs

Gearing blijft gedeeltelijk open ja (er zit wel een cover bovenop overheen over de spur) dit is onder je body wat ik bedoel

je spur

deze loop in een gleuf door je onderkant van je chassis heen (dus open) soort mini brieven bus hier zou bij heel erg gek gaan stof in kunnen komen.
maar neem van me aan dat de vuil of zand weinig kans bij en vorza krijgt om aan de spur te gaan kleven aangezien deze met echt een noodgang rpm maakt.
vuil aan je gears valt echt dus mee en na bashen ff de luchtspuit erop en niks aan de hand

zie kleine gleuf in het midden op foto

013-11p.jpg

ja truggy trophy banden passen zelfde hexmaat als de vorza

Bedankt voor je antwoord. Ik had gedacht dat ik een forummailtje zou krijgen maar dat moet ik misschien instellen...

De Vorza staat wel bovenaan mijn to-buy-list maar ik heb nog enkele twijfels. Belangerijk vind ik bijvoorbeeld wat voor wielen je er op kan zitten. Als je zo de grote online rc-shops in nederland bekijkt lijkt het wel alsof ALLE wielen gemaakt zijn voor traxxas. Er staat over traxxas style bead bij. Nou ben ik zelf een fan van proline wielen. Is er veel kunst en vliegwerk nodig om zulke wielen op de vorza te plaatsen of hebben traxxas en HPI dezelfde wielophanging?

Kan je onderop die open gearing gewoon dichtmaken met een plakbandje? Ik snap het nut van die opening niet helemaal :confused:

Huh ? Er is veeeeel meer keus in 1:8 buggy wielen dan in Traxxas wielen hoor !

Proline heeft een hele serie voor de buggy.

Die Traxxas Bead is een type bead waar je de band in drukt.
Die passen dus wel op de Vorza.
Maar alle 1:8 buggy velgen met een 17MM hex passen wel.

wel eens op proline site gekeken en dan bij 1/8 buggy wheels
plenty keus hoor maar ook van andere merken echt zoveel keus voor 1/8 buggy
zoals Snoebel al zegt mega de mega keus aan velgen en banden voor 1/8 buggy

proline ??
op me Traxxas rijd ik ook altijd met Proline banden (de Speedhawgs en bevallen goed)
toch vind ik vaak Proline banden voor wat ik wil net ff te veel balonnen (ook al tape ik ze in)

ik vind personelijk wat stugger en hardere band veel meer stabiel rijden en mooiere wegligging hebben als de wat soft compount banden

de gleuf :

de geuf nee zou ik nie afdekken want zit er nie voor niks in en op (anders had hpi hem wel dichtgelaten bij bouwen)
functie is dat je spur vlak boven de alu plaat zit is dus met flexxen van chassis
je spur nooit die plaat kan raken omdat tie door een gleufje loopt
ook weet ik bijna zeker dat het een koel functie heeft ook want gears worden echt mega hot bij sterk door rijden en vooral op 6s
bij mij zelfs zo heet dat je hem bijna nie aanraken kan soms.

en ben van mening dat bij rijden er lucht onder door gaat (chassis) en die lucht echt wel door de gleuf stroomt
en koelt.
ook als je een stock spur gebruikt een das een 48 t dan zitten de tanden net niet gelijk aan de plaat dus denk dat een plakbandje nie lang zal houden
ook kwa temps niet.

bij bashen en veel offroad zal je altijd een heel klein beetje zand naar binnen krijgen of stof
stuift gewoon onder je kap bij wielen op en zo heb je altijd wel iets van gras , pollen , stof , zand of modder erin
die gleuf onderin zorgt echt nie voor meer stof.
zoals ik al zei na afloop ff een kwast erdoor en een luchtspuit erover en klaar en niks aan de hand
ken en weet inmiddels echt VEEEEEEL Vorza rijders en heb er nog nooit een gehoord die zie door die gleuf komt er zo berg troep binnen
want !!!!is gewoon nie zo

Die Traxxas Bead is een type bead waar je de band in drukt.
Die passen dus wel op de Vorza.
Maar alle 1:8 buggy velgen met een 17MM hex passen wel.

Ah, dat is goed om te weten! De Vorza heeft dus een 17mm hex net zoals de E-Revo van Traxxas? Of je kan er een 17mm hex op plaatsen. Dan is het eenvoudig opgelost.

En wat betreft dat tandwiel, die zal bij 4S LiPo dan vast niet zo heet worden.

De vorza heeft standaard al 17mm wielmeenemers, elke 1/8 buggyband met 17mm hex past dus. Ook Proline, Jconcepts, AKA, Ansmann, etc...

wel eens op proline site gekeken en dan bij 1/8 buggy wheels
plenty keus hoor maar ook van andere merken echt zoveel keus voor 1/8 buggy
zoals Snoebel al zegt mega de mega keus aan velgen en banden voor 1/8 buggy

proline ??
op me Traxxas rijd ik ook altijd met Proline banden (de Speedhawgs en bevallen goed)
toch vind ik vaak Proline banden voor wat ik wil net ff te veel balonnen (ook al tape ik ze in)

ik vind personelijk wat stugger en hardere band veel meer stabiel rijden en mooiere wegligging hebben als de wat soft compount banden

de gleuf :

de geuf nee zou ik nie afdekken want zit er nie voor niks in en op (anders had hpi hem wel dichtgelaten bij bouwen)
functie is dat je spur vlak boven de alu plaat zit is dus met flexxen van chassis
je spur nooit die plaat kan raken omdat tie door een gleufje loopt
ook weet ik bijna zeker dat het een koel functie heeft ook want gears worden echt mega hot bij sterk door rijden en vooral op 6s
bij mij zelfs zo heet dat je hem bijna nie aanraken kan soms.

en ben van mening dat bij rijden er lucht onder door gaat (chassis) en die lucht echt wel door de gleuf stroomt
en koelt.
ook als je een stock spur gebruikt een das een 48 t dan zitten de tanden net niet gelijk aan de plaat dus denk dat een plakbandje nie lang zal houden
ook kwa temps niet.

bij bashen en veel offroad zal je altijd een heel klein beetje zand naar binnen krijgen of stof
stuift gewoon onder je kap bij wielen op en zo heb je altijd wel iets van gras , pollen , stof , zand of modder erin
die gleuf onderin zorgt echt nie voor meer stof.
zoals ik al zei na afloop ff een kwast erdoor en een luchtspuit erover en klaar en niks aan de hand
ken en weet inmiddels echt VEEEEEEL Vorza rijders en heb er nog nooit een gehoord die zie door die gleuf komt er zo berg troep binnen
want !!!!is gewoon nie zo

heb jij soms een idee waar ik van die mudguards kan krijgen (die je achter op de ophanging vijst)

sorry voor de vele vragen, maar jij weet er nogal wat veel van lijkt me =D

Back