Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zouden deze bandjes een beetje gaan op de vorza?
Reely 1:8 complete wielen met Desert-velg Zwart / titanium en Street-profiel (MV0931SBA02AL) voor buggy's in de Conrad online shop | 238079
ik denk dat dat een kwestie is van proberen en dan maakt met deze echt uit waar je gaat rijden ermee.
aan de banden te zien zullen deze graag op mega vlak asphalt willen rijden (bijna fietspad achtig glad)
ook benieuwd naar hoe veel ballon effect ze hebben dat maakt een beetje een band als dit.
weet wel de sweep racings die ik nu rijd zijnecht mega mega stug en hebben geen ballon effect (zelfs nie bij 92 mph) zeg ik bij me Usa maatjes.
dus kwestie van proberen dit
Heb op de momen ansmann bandjes, maar na halfuur is er al veel profiel af, dus deze gaan niet lang mee gaan... Ze balloonen wel niet!
ik denk dat je dat met elke soort banden wel gaat hebben het slijten
komt gewoon vaak door hardremmen en wegrijden met veel wielspin
ja misschien minder met wat meer masive rubbber wielen welke ze vaak op toering cars gebruiken lijken een beetje op foams maar dan rubber
proberen je punch controll wat minder te zetten voor mooiere en vloeiende start bij wegtrekken
Gearing blijft gedeeltelijk open ja (er zit wel een cover bovenop overheen over de spur) dit is onder je body wat ik bedoel
je spur
deze loop in een gleuf door je onderkant van je chassis heen (dus open) soort mini brieven bus hier zou bij heel erg gek gaan stof in kunnen komen.
maar neem van me aan dat de vuil of zand weinig kans bij en vorza krijgt om aan de spur te gaan kleven aangezien deze met echt een noodgang rpm maakt.
vuil aan je gears valt echt dus mee en na bashen ff de luchtspuit erop en niks aan de hand
zie kleine gleuf in het midden op foto
![]()
ja truggy trophy banden passen zelfde hexmaat als de vorza
Die Traxxas Bead is een type bead waar je de band in drukt.
Die passen dus wel op de Vorza.
Maar alle 1:8 buggy velgen met een 17MM hex passen wel.
wel eens op proline site gekeken en dan bij 1/8 buggy wheels
plenty keus hoor maar ook van andere merken echt zoveel keus voor 1/8 buggy
zoals Snoebel al zegt mega de mega keus aan velgen en banden voor 1/8 buggy
proline ??
op me Traxxas rijd ik ook altijd met Proline banden (de Speedhawgs en bevallen goed)
toch vind ik vaak Proline banden voor wat ik wil net ff te veel balonnen (ook al tape ik ze in)
ik vind personelijk wat stugger en hardere band veel meer stabiel rijden en mooiere wegligging hebben als de wat soft compount banden
de gleuf :
de geuf nee zou ik nie afdekken want zit er nie voor niks in en op (anders had hpi hem wel dichtgelaten bij bouwen)
functie is dat je spur vlak boven de alu plaat zit is dus met flexxen van chassis
je spur nooit die plaat kan raken omdat tie door een gleufje loopt
ook weet ik bijna zeker dat het een koel functie heeft ook want gears worden echt mega hot bij sterk door rijden en vooral op 6s
bij mij zelfs zo heet dat je hem bijna nie aanraken kan soms.
en ben van mening dat bij rijden er lucht onder door gaat (chassis) en die lucht echt wel door de gleuf stroomt
en koelt.
ook als je een stock spur gebruikt een das een 48 t dan zitten de tanden net niet gelijk aan de plaat dus denk dat een plakbandje nie lang zal houden
ook kwa temps niet.
bij bashen en veel offroad zal je altijd een heel klein beetje zand naar binnen krijgen of stof
stuift gewoon onder je kap bij wielen op en zo heb je altijd wel iets van gras , pollen , stof , zand of modder erin
die gleuf onderin zorgt echt nie voor meer stof.
zoals ik al zei na afloop ff een kwast erdoor en een luchtspuit erover en klaar en niks aan de hand
ken en weet inmiddels echt VEEEEEEL Vorza rijders en heb er nog nooit een gehoord die zie door die gleuf komt er zo berg troep binnen
want !!!!is gewoon nie zo