HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Inmiddels wel gereden gisteren (zondag) met de Vorza en WHOOOO wat een kanon en wat een waanzinnig ding is dat zeg!!!!

eerste 5 min al gelijk zoiets van WAUW en OKEE dan

gaat echt af en ben echt wel wat gewend met me Revo met BB maar dit is wel zo insane die Vorza.
zelfs door het gras komt tie nog ff aan alsof die wil zeggen ohhh rij ik door het gras dan ?? HAHAHAHAHA
ook geluid ervan echt zo jank toon , helemaal geweldig

nog geen sec spijt van deze RC

Weet een van jullie misschien waar deze twee gaatjes voor zijn in de achterwielophanging van de Vorza?

tijdelijk.jpg

:confused:

Inmiddels wel gereden gisteren (zondag) met de Vorza en WHOOOO wat een kanon en wat een waanzinnig ding is dat zeg!!!!

eerste 5 min al gelijk zoiets van WAUW en OKEE dan

gaat echt af en ben echt wel wat gewend met me Revo met BB maar dit is wel zo insane die Vorza.
zelfs door het gras komt tie nog ff aan alsof die wil zeggen ohhh rij ik door het gras dan ?? HAHAHAHAHA
ook geluid ervan echt zo jank toon , helemaal geweldig

nog geen sec spijt van deze RC

mooi zo, is ook een topauto, zelf rijd ik eigenlijk alleen op 4s, nog nooit op 6s gereden. Heb wel andere vertanding erop en nu gaat het op 4s ook al aardig hard.

ffe een oud filmpje dan maar uppen ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet een van jullie misschien waar deze twee gaatjes voor zijn in de achterwielophanging van de Vorza?

tijdelijk.jpg

:confused:

Dat is een goede vraag, dat vraag ik mij ook wel eens af. Wellicht wordt deze achterwielophanging ook bij andere auto's gebruikt waarbij de gaten dan gebruikt worden voor een of andere bevestiging :-s:confused:

daar kun je een plastic plaatje op bevestigen, deze loopt dan tegen de binnenkant van de velg aan. Zo schraapt deze de velg schoon als je door plakmodder heen banjerd.

cool, hebbuh hebbuh hebbuh, ook al rijd ik nooit in natte weerstomstandigheden of modder.

nu nog een setje zoeken voor de Vorza.

Volgens mij passen die allebei wel, ik zou even de lineaal pakken en kijken hoe breed die lipo mag zijn. Als je onder de 50 a 52mm blijft dan zou het geen probleem moeten zijn.

Ik heb ontdekt dat mijn maxtrax accu (van mijn Tamiya's) er ook in past. Dit is een 3s, 25C. Ik hoor de dat het aantal C bij een 3s lager mag zijn en deze er dus als een 6s (2x 3s) in mag. Klopt dat?

Klopt beide.. De ESC mag tot 6 cellen. En ookal is de max stroom 150A volgens de ESC spec's, natuurlijk gaat het eigenlijk om max vermogen. 150A bij 4 cellen is 2/3 van het vermogen vergeleken met 150A bij 6 cellen. Maw, een 6S pack met 100A levert net zoveel vermogen als een 4s pack met 150A.

ff een vraag tussendoor vanuit hier

wat gebruiken jullie als low voltage cutoff op je vorza

momenteel staat tie van mij op 3.5v

-----------------------------------------------------------------------------

dan :

eigenlijk nu een maand de vorza inmiddels

en :

WAUW! jongens wat een ding zeg en wat rijd dat superB
Ook sinds de Vorza eigenlijk de E revo niet meer aan geraakt kwa rijden en buiten komen.
Vorza is zo heerlijk stabiel en heeft echt een superB wegligging vergeleken met de Traxxas revo.

de eerste runs waren met een Zippy 6 s lipo en nog nie eens dat je zegt zo die hebben een C burst maar was toen als zwaar onder de indruk van de Vorza.

erna op div USa forums en vorza owners club veel toffe gasten leren kennen en veel advies gehad en gekregen van alle.

probleem was dat ik eigenlijk turigy nanotech lipo wilde maar de bij HB in backorder stonden dus na veel lezen over lipo in vorza en berichten met mensen advies gekregen neem Maxamp 6s lipo (ja ik weet zijn aan de dure kant) maar echt heel veel onroad bashers en speedrunners rijden ermee.

dus die besteld en als je de doosjes binnenkrijgt hem je al zoiets van WAUW

als je ze daarna laad en gaat rijden helemaal ZOOOOOOOOOO FTW reactie

wat een mega debiele power hebben die dingen zeg

anyhow!

inmiddels via via hier op forum een leuke lader met voeding overgenomen en helemaal into Vorza geraakt en zwaar HPI lover geworden.

ook sinds 2 weken een 18T46T gearing erin en GPS gemeten 110.7 kmph gehaald
met de maxamps zelfs zo erg dat ik echt alle 4 de banden slicks heb gemaakt (stock banden niet echt super voor op straat.

dus daarvoor 1/8 sweepracing banden besteld en lightweight 6 spaaks zwarte rims welke volgende week binnen komen.

conclusie : was echt een Traxxas lover 4 real

maar na 2 keer met vorza rijden echt (meen ik) verliefd op de vorza geworden

voordeel :

1.snel (echt nie normaal wat een power)
2.super wegligging (echt nie op ze kant of dak te krijgen)
3.ziet er echt whoooo uit en echt iedereen die langskomt waar ik rijd zegt zooo wat een ding
4.degelijk nog geen arm of stuurstang verv eraan iets wat ik voor de revo van rpm op voorraad had :0)

nadeel :

1.onderdelen duurder als voor traxxas
2.Stock banden nie zo heel goed voor wat ik wil (onroad) voor ofroad wel goed

voor de rest ben ik echt nogmaals in love geraakt met de vorza

movies:

[URL="
[/URL]

de eerste echt run met de vorza alles nog stock en 6s lipo zippy erin

toen eindelijk echt POWER kwa lipo en de maxamps

[URL="
[/URL]

toen begonnen met te wennen aan de vorza en de maxamps en weer een movie gemaakt

[URL="
[/URL]

toen dat hele warme weekend paar weken geleden en echt iedereen naar strand of zwembad en horen hehhhhh rijden met je vorza je ben toch nie gek geworden we gaan naar strand , en ik okeee en dagggggg have fun! en ik heerlijk rustig staan runnen en spelen

[URL="
[/URL]

toen wat aan de gears gedaan (want ben een onroad parkeerplaats heen en weer fooling around lover) en 18T pinion en 46 T spur erin gezet

vorige week zondag wezen spelen en runnen en gps op de wing

daar kwam dit uit

[URL="
[/URL]

110.7 kmph normaal ik nooit van zooooo ik haal dit weet dat wel maar nooit van bluf bluf bluf
maar op div forums zeiden ze dat haal je niet met jouw set up
haalde die dag elke run tussen de 105 en 110 met top 110.7

tot slot

de vorza : in 1 woord MEGA

toekomst : sweepracing banden en velgen

en denk einde van het jaar converten naar een ofna 1/8
met ander bumper voor 2 keer body mount en een andere kap

jongens die vorza is echt super waanzinnig en blijf dat ding modden en runnen

waanzinnige toppie groeten aan allemaal hier

en shots movies en runs posten gasten

ik ga ze allemaal kijken

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Mosfet

Met veel plezier je verhaal en filmpjes bekeken, ook ik ben een ex-Revo rijder (al zie ik in je handtekening een Merv staan, geen Revo ?) maar heb dezelfde ervaring als jij. Vind de Vorza ook zoveel meer fun als de Revo.

Heb jij een goed (lees betaalbaar) adres voor die Maxamps ? Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar goede 5s Hardcase packs en zag dat maxamps deze maakt.
Eeuwig zonde dat HK nog steeds geen nieuwere 4S of grotere hardcase packs maakt voor de buggy's. Alleen die oude 4S Turnigy hebben ze nog steeds in programma.
Ik ga geen 6S doen, ben een basher, maar wel hoofdzakelijk off road.

Bedoel deze : http://www.maxamps.com/proddetail.php?prod=Lipo-5450HC-185-Pack&cat=362

Als iemand een goed alternatief kent hou ik me heel erg aanbevolen, hardcase is wel vereiste voor mij.

Back