F5J begint dus ook te leven bij onze Oosterburen wat meteen enkele voorstellen tot regelwijziging oplevert. Het gevaar bij deze voorstellen van de DaeC (Deutsche Aeroklub) zou kunnen zijn dat onze oosterburen regeltjes voor hun eigen F5J klasse gaan maken, maar gelukkig hebben ze ook enkele weldenkende mensen daar
(Stefan Eder b.v.) Een eenduidige Europese regelgeving (FAI) lijkt mij alleen maar in het voordeel van F5J te zijn!
De regelwijzigingen betreffen enkele voorstellen die betrekking hebben op de veiligheid zoals een startkorridor en onderlinge afstanden.
2 andere voorstellen gaan echter wat verder ..
Het voorstel is er om de mogelijkheid te bieden de motor een tweede keer in te kunnen schakelen. Dit om een te ver afgedreven kist te kunnen redden en om te verhinderen dat een toestel wat te ver weg is geraakt schade kan berokkenen aan derden. De software in de logger zou hiervoor aangepast moeten worden met een melding en de betreffende vlucht wordt dan in zijn geheel ongeldig verklaard .......................
Het tweede voorstel is om de 4 Meter spanwijdte grens te laten vervallen
Let wel ! Dit zijn voorstellen uit de duitse keuken; voorstellen dus .......

De regelwijzigingen betreffen enkele voorstellen die betrekking hebben op de veiligheid zoals een startkorridor en onderlinge afstanden.
2 andere voorstellen gaan echter wat verder ..
Het voorstel is er om de mogelijkheid te bieden de motor een tweede keer in te kunnen schakelen. Dit om een te ver afgedreven kist te kunnen redden en om te verhinderen dat een toestel wat te ver weg is geraakt schade kan berokkenen aan derden. De software in de logger zou hiervoor aangepast moeten worden met een melding en de betreffende vlucht wordt dan in zijn geheel ongeldig verklaard .......................
Het tweede voorstel is om de 4 Meter spanwijdte grens te laten vervallen
Let wel ! Dit zijn voorstellen uit de duitse keuken; voorstellen dus .......